Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

MTF- dag , Bit

Bit

Recommended Posts

Niet echt veel, maar uit een goed hart, hopen we dan maar.

Heb geen wensen ( jawel, dat er nog koffie is als wij aankomen ) Maar neem een beetje mee.

Alleen maar aardbeiplanten.

Ik neem mee: 6x Cambridge Favorite, engels soortje dus, ik dacht ergens jaren 40. Wel lekker soortje, niet te grote aardbei, compacte groei van de plant. Niet doordragend.

6x Eliany Niet doordragend. Lekker. middengrote aardbei

6x Gariguette. Frans soortje. Lekker. erg smaakrijk. Geen grote aardbei, eerder middenmaat. Hoogstaand blad.geen dóórdrager, maar wel lange periode

4x Ostara. De welbekende allemansvriend, holland. Doordrager. Goede middenmaat, soms ook groter, en midden-smaak.

4x Frau Mieze Schindler. kruising bosaardbei en een gewone aardbei. Middenmaat tot wat kleiner. Geconcentreerde maar ook wat aparte smaak. Kruidig/zoet. Moet je van houden hoor.

1x Mare Du Bois. Voor wie een doordrager wil , met lekkere smaak , maar niet te groot. ( géén bosaardbei overigens )

Meer heb ik niet om weg te geven. Iedereen op mijn complex wou die dingen. Sorry hoor.

Wil ik wat terug ? Nou, niet echt, maar een écht lekkere tomaat ( 1 plantje ) zou leuk zijn

( Jet heeft overigens de 1e keus, want die krijgt nog wat van mij ) en wat weg is , is weg. ( wel op die dag dan )

Ik kom met 2 anderen van ons forum. Klein aoutootje, dus we zitten wel vol zo.

Hoi Bit,

Zonet naar je tuinverslag van de laatste jaren gekeken. Wauw...dat staat er mooi op en ligt er mooi bij! Het lijkt wel een buitenvillaatje met supertuin.

Ik heb een wensje uit je lijstje: Een plantje van die Franse aardbei: Gariguette. Mag dat?

Ik hoop dat ik wat voor jou heb? Hou mijn lijstje even in de gaten...rond 20 maart zal ik het nog updaten.

https://www.moestuinforum.nl/mijn-aanbod-en-wensen-mtf-2013-weknow-t8030.html

Weknow

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

hallo Bit, mag ik van elk ééntje? ik ben gek op verschillende smaakjes aardbei...!

ik heb dan wel verschillende soorten tomatenplantjes.

morgen of overmorgen geef ik je de soorten even door.

ik plant ze voor de gelegenheid in plastic bekertjes, dat neemt ook niet zoveel ruimte in en dan kun jij ook wat meer soorten kiezen

Mag ik ook brutaal zijn,ook van alles 1.

ik heb misschien een meloenpeer stek.ik heb hem div stekken gestekt even kijken of dat goed gaat?

Apios ,heb ook nog wel een plant Passieflore luthea (geel),Helleboris zeer donkerrood/zwart.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Alle bovenstaande vragen neem ik sowieso mee.

Terug hoef ik niet speciaal iets. Als er 1 tomaat is die werkelijk super-super is, hou ik me wel aanbevolen hoor Maar de zoveelste cherry of snack-tomaat, is me echt te veel gedoe voor te weinig smaakervaring, sorry.

@Thea. Die meloenpeer-stek wil ik wel uitproberen. De huidige kou maakt wel weer ruimte in mn ziekenboeg, en kan er weer een aandacht-gevalletje bij

Zou ik wat Ostara's mogen? Deze had ik ooit, maar zijn op de volkstuin achtergebleven die ik niet meer heb. Ik vond ze lekker, ze deden het goed.

Heb alleen heel doodgewone moneymaker en vleestomaten, dus die wil je niet.

Kan ik je er helaas nog maar 2 van geven. De rest is nu vergeven. Neem ik dus ook mee.

Hoef er niets voor terug. Geeft niks hoor.

Daarmee ben ik los ! thnx.

• 2 weeks later...
  • Create New...