Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Moestuin & Humor

Featured Replies

Geplaatst:

Hahhaha, ik weet een tuin van 200m2 vol met 300 leibomen, 145 fruitstruiken, 20 paddestoelen stammen, 10 bedden vol groentes, buxushaagjes, kas, 120 onderstammetjes en nog veel meer......

Echt super grappig om te zien....alleen de foto....Hans wil hem maar niet posten!

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

Voor een glimlachje: de wwwuinmam

Leuk blog overigens.

Geplaatst:

Deze wortels hadden in de grond al een wens.

Misschien mogen ze reincarneren.

k2gyyt.jpg

Geplaatst:

Dit is geen fototruck. Het is een peper die in deze vorm blijkt voor te komen. Officiele naam is Peter Pepper maar hij wordt ook wel penis peper genoemd . Vreemd ... hoe komen ze daar nu bij zou je denken ?

edit : Link verwijderd omdat hij niet meer functioneerde. Er bleek later iets anders te staan dan de vermelde foto.

aangepast door Gast

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

-afbeelding-

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

ja... Ze legt netjes uit wat de voor en nadelen zijn van de plant, en bijvoorbeeld pepermunt is net zo erg als je die 'loslaat' in je tuin. Zevenblad is vers en gedroogd eetbaar, en in de meeste landen wordt het ook gewoon verkocht bij tuincentra.

Alleen in NL doen we zo moeilijk over het plantje

Geplaatst:
  • Auteur

Nou, ik hoop voor die mensen dat er dan veel liefhebbers zullen komen om bij hun in de tuin het zevenblad weg te steken. Gelukkig geven ze inderdaad heel netjes aan dat als je eenmaal Zevenblad in je tuin hebt uitgezet, je er nooit meer zonder zult zitten. Dus ze zullen nog veel mensen blij kunnen maken van hun eigen teelt.

Geplaatst:

Zevenblad is een supergroente!

Ze hebben nooit last van ziektes en ongedierte, ze bloeien mooi. Ze bedekken de grond goed.

En het is een heerlijke gezonde groente! Maarja omdat ze woekeren en onverwoestbaar zijn zeurt bijna iedereen erop.

Geplaatst:

Vooral dit stukje:

Zevenblad heeft weinig onderhoud nodig. Plant het op een rustig plekje in uw tuin, na een paar jaar staat het echt overal en is uw tuin een echt zevenblad paradijs. Elk voorjaar komt het weer op, en in grotere getale dan het jaar daarvoor. Een superplantje! Wij, echte liefhebbers, snappen niet dat niet iedereen deze fijne gazonplant in de tuin heeft. En ook de tuincentra verkopen het niet! Maar dat is misschien omdat het zo'n makkelijke plant is. En als je 'm eenmaal in je tuin hebt, krijg je het er nooit meer uit.

Ruilen.. hmm, wel lastig om op een gelijk niveau te ruilen. Is kijken wat er gebeurd als je paardenbloemen bied?

Geplaatst:

Zevenblad is een supergroente(misschien ben ik er wel zo positief over omdat het niet in mijn tuin groeit)

Alleen hebben ze het in de advertentie een beetje overdreven...

misschien vinden ze heermoes ook wel leuk. Een mooie plant uit de oertijd die een prachtige bodembedekker is! binnen enkele jaren hebt u een heermoesparadijs!

Geplaatst:

Ok, Deal. ik ga een super bod doen!

Beste wijnbergh,

Ik ben zéér geinterreseerd in uw zevenblad, het lijkt me een fantastische groente. Beschik niet over veel ruimte maar lijkt me echt prachtig voor op m'n stukje moestuin!

Ik zou graag u ook blij maken met iets anders natuurlijk, ik geniet hier nog altijd van 2 super plantjes, ben erg onder de indruk van hun krachten. Ik heb het over heermoes en nog een zéér speciale: De prachtige akkerwinde! Een stukje goud voor elke tuin. Binnen enkele jaren heeft u een echt tweede paradijs naast het zevenblad paradijs! Fantastisch toch?

Hoe gaan we het afhandelen? Ik kan 25 emmers vol missen.

Met vriendelijke groeten,

Karel Hogestijn

Iemand nog toevoegingen ? Ik kan eventueel ook nog 3 emmers met het zeldzame Galium aparine bieden! (Ja, we zeggen er niet bij dat dat staat voor kleef kruid...)

Of zaadjes bieden, zeg dat het van een super bloem is, en stiekem is het van onkruid

aangepast door Gast

Geplaatst:
Ik ben zéér geinterreseerd in uw advertentie, het lijkt me een fantastische groente
Je bent geinteresseerd in het zevenblad niet in de advertentie Lijkt mij een rare groente zo'n advertentie!

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:
Geplaatst:
Ik ben zéér geinterreseerd in uw advertentie, het lijkt me een fantastische groente
Je bent geinteresseerd in het zevenblad niet in de advertentie Lijkt mij een rare groente zo'n advertentie!

Niet zo scherp jij

Geplaatst:

Ik snap niet dat jullie het zo grappig vinden, maar goed

Ik zou bijv. klimop nog niet gratis willen hebben, dat rotspul neemt ook in een paar seizoenen je tuin over.

Of viooltjes, jemig, daar stikt het hier van. Ik kan elke week emmers vol uit de tuin halen hier.

Of teunisbloemen, ook van dat rotspul! Zaait zich overal uit, en je trekt ze er met die penwortel bijna niet in 1 keer uit.

Dat wordt ook allemaal aangeboden op marktplaats...

Geplaatst:

Klimop.. idd, groeit ook veel ste hard laatst nog 1 vuilnisbak vol weg gegooid!

Maar als je die prijzen van dat spul in het tuincentrum ziet.. 5 stukjes van 1,5meter lang ofzo, betaal je al snel 5 tot 10 euro voor?! (Hangt er dan weer vanaf in welke vorm het zit pff -.-)

Als ik dat steeds zie denk ik: Ik ga stekken en geld verdienen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.