Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

MTF2013 ruillijst, henkg

henkg

Recommended Posts

Ik neem mee (denk mee te nemen), alles te geef:

- Peper cayenne zaailingen (4x2)

- Drosera capensis Giant (vleesetende plant) zaailingen klein (4x3)

- Tomaat Balkonstar struiktomaat: zaden (4x10)

- Tomaat Siberian superior struiktomaat: zaden (4x6)

- Tomaat Roma VF stamtomaat: zaden (4x10)

- Turf en perliet (kleine porties, alleen als stekgrond voor de Drosera capensis)

En verder:

- Kristalon oranje: 100 gram, lijkt weinig maar is voldoende voor 100 a 200 liter oplossing (5x). 6-12-36-3MgO. Oplosbaar in water en makkelijk toe te dienen. zeker als je in potten of bakken kweekt. Volgens velen zeer geschikt voor aardbeienteelt (en alles wat snel groeit).

Als er behoefte aan is:

- wil ik wel een paar Blumat druppelaars meenemen voor een live setup. Ongeschikt (want te duur) voor de moestuin, wel ideaal -vind ik- voor pottenteelt op terras of balkon.

- Over wijn/bier maken, ik kan een hydrometer en een refractometer meenemen.

En natuurlijk wil ik graag een klein beetje proeven van de paardenbloemenwijn van Jorieke en Appelvrouw!

Gezocht:

Eigenlijk niets. Door de zeer beperkte ruimte op mijn balkon moet ik keuzes maken: van veel soorten één plantje en nauwelijks opbrengst, of van weinig soorten meer plantjes en een bruikbare opbrengst. Ik kies voor het tweede. Net zoals cup-a-soup: Dat zouden meer mensen moeten doen

Reserveringen tot nu toe:

- Eva: Drosera capensis

- Appelvrouw: Peper cayenne

- Conny: Kristalon oranje

- HuubvG: Roma VF zaden

- Erny: Drosera capensis Giant

- Piroska: Tomaat siberian superior zaden.

-

Edited by Guest

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

Afgelopen weken geheel geïntrigeerd je verhaal over je Drosera gevolgd... Ontzettend schattig... zo klein en al zo volmaakt. Maar ook ozo nuttig... (gisteren in serie van David Attenborough Kingdom of Plants ook nog prachtige macro-opnamen gezien van deze vliegenvangers... heel mooi...)

Zou er daar wel wat exemplaren van willen hebben....

@Erny: OK, gereserveerd (de meeste zaailingen zijn nog erg klein, maar, omdat kiemen en begin van groei erg lang duurt, lig je met die zaailingen in ieder geval ruim 2 maanden vóór tov nu zaaien.

@Piroska: OK, gereserveerd.

@all: niets nodig van andere ruillijsten, vanwege nijpend ruimtegebrek.

@Appelvrouw: De Kaapse zonnedauw (Drosera capensis) vangt alleen (vliegende) insecten die op de kleverige zonnedauw afkomen, zeker geen luizen. Sterker nog: ze kan last van luizen krijgen.

In de kas kweken zal goed gaan. Binnen, en 's zomers buiten kan ook, in de winter moet deze soort naar binnen. Ook moeten ze altijd in een bodempje regenwater (geen leidingwater) staan, ze mogen beslist niet uitdrogen. Nog steeds geïnteresseerd?

• Create New...