Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Biologische mestkorrels:waar te koop?

Recommended Posts

De merknamen waarvan ik de mestkorrels ken die bvb geen chloor en ammoniak bevatten zijn Ecostyle, Fertisol en Activit. Ecostyle goed te krijgen bij de grotere groenmarkt (Welkoop, Intratuin, etc) en de rest via de groothandel.

Ben geen veganist, gebruik wel dierlijke mest.

Ik wil alleen geen kunstmest gebruiken.

De grond is erg arm op het moment, ik ga het verrijken met compost maar wil ook wat extra mest. Aangezien ik verder ook niet spuit en liefst biologische zaden gebruik, ga ik ook eigenlijk automatisch op zoek naar biologische mestkorrels.

Edited by Guest

Persoonlijk gebruik ik dan liever stalmest, ipv mestkorrels. Vooral praktisch en geldbesparend. Zakken korrels kosten toch weer geld terwijl stalmest vaak gratis te verkijgen is bij de paardenboeren, mestkorrels hebben ook een 'houdbaarheidsdatum' dus het moet op en ligt bovenop de grond ipv dat je het onderspit. Als (als..) er halverwege het seizoen bijgemest moet worden doe ik dat met kant-en-klare N-P-K of bloedmeel.

Hoi sammetje,

Afgelopen jaren heeft de Aldi elk jaar in het voorjaar van die grote emmers biologische koemestkorrels te koop. Echt niet duur. Ze zijn er nu nog niet maar ik verwacht ze al wel elk moment.

succes!

edit: ik zie net dat ze vanaf 13/3, woensdag dus, er weer zijn, 6 euro voor 10kg

Recentelijk gepromoveerd tot 'Moestuingeeltje' (na 5 jaar tuinieren)/i]

Nee, dat klopt niet.

organisch wil zeggen puur natuur, geen chemische dingen toegevoegd.

Bij biologisch is ook puur natuur, maar die natuurlijke producten zijn niet bespoten, gemanipuleerd, enz. bij organisch is dat wel het geval.