Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Ik ben Ken :-)

kenbeimer

Recommended Posts

Dag allemaal,

Ik ben Ken, nieuw op het forum. Heb me van het weekend al geregistreerd, maar kreeg het niet voor elkaar om in te loggen en nu ben ik hier dan eindelijk!

Sinds ik een jaar of 5 was, zaaide ik met mijn oma zaadjes in de grond en vond het heel bijzonder dat daar wat uit kon komen. Vanaf dat moment was ik verkocht en dit is eigenlijk nooit meer over gegaan. Sinds 1 september 2011 woon ik op mezelf en ben ik meer gaan experimenteren. Zo heb ik diverse exotische zaden, maar ben ook steeds meer groentes aan het verbouwen. Ik pulk regelmatig de pitjes uit appels, tomaten en een paar weken terug zelfs een paprika. Ook heeft mijn oma vorig jaar één mandarijn pit in mijn huis laten slingeren, welke inmiddels een boompje van ongeveer 30 cm is.

Jammer genoeg niet ontzettend veel ruimte voor het buiten moestuintje, zie foto:

644611_499556526767807_1046946475_n.jpg

Maar alles wat teveel is, kan ook in mijn andere tuintjes:

537711_499556536767806_1031255091_n.jpg

en

601609_499556486767811_840438947_n.jpg

Zoals je waarschijnlijk al kan gokken heb ik een hekel aan kou. Vandaar het een beste puinhoop in de tuin is. Tijdens de twee mooie lentedagen heb ik het al iets meer opgeruimd, maar wil hiermee verder gaan als het nog eens mooi weer is. Ik heb heel veel plannen al.

Op dit moment in de grond:

Ui (buiten)

Zomerwortelen (buiten)

Prei (buiten)

Paprika

Tomaat (rood)

Tomaat (geel)

Courgette (groen)

Kruizemunt

Peterselie

Aardbeien

Vitaminewortelen

Ui

Appelboompjes (grootste inmiddels zeker een halve meter)

Madarijnboompje (ong. 30 cm)

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Na een beetje te bladeren op het forum las ik iets over knoflook en dit bracht me meteen op een idee, want ik had nog knoflook staan van een paar weken oud. Dus sinds mijn eerste bericht zit er alweer iets nieuws in de grond, dankzij dit forum!

Hallo Ken, leuke tuin, leuke plannen. Als je langer op het forum bent, zul je ook nog wetenswaardigheden omtrent je appelboompje en je manderijnboompje ontdekken..., ik wens je veel plezier hier op t forum en in je tuin.

Bedankt voor dit warme welkom.

@Huub ik ben op de hoogte van enting, ik ben echter lekker eigenwijs en ga niet enten. Heb het idee dat ik daarmee de oorspronkelijke boom doodt. Mogelijk dat ik ooit een keer een zijtak ofzo ent, maar verder geen plannen. De boompjes zijn puur hobby.

En bijvoorbeeld tamme kastanje, of vind je die niet interessant? Die heb ik dan weer wel gepoot.

Zeker wel. Alles wel, maar op dit moment heb ik geen ruimte meer. Volgend jaar of mogelijk van de herfst weer.