Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Teeltwedstrijd droogboon Borlotto Lingua di Fuoco

Featured Replies

Geplaatst:

fout fout fout. Je hebt houten palen.

Helaas. De eersten zullen de laatsten zijn .....

Geplaatst:
fout fout fout. Je hebt houten palen.

Helaas. De eersten zullen de laatsten zijn .....

dat mag ik hopen Bit! Dan heb ik maaaaaaaaaaanden lang boontjes dus het meest van ons allemaal

Geplaatst:

Mijne zijn net mosselen. Ze gaan open staan en daar blijft het bij...

Geplaatst:

tja nu kan en mag ik niet achterblijven, jammer dat ik er maar 6 heb gelegd.......

had anders de 7sprong kunnen doen:

dit is 1....

dsc04172formaat-wijzigen53771371402108.JPG

en dat is 2......

dsc04173formaat-wijzigen77211371402109.JPG

ik voed ze wel bij met wat kleine appelbotteltjes

waar ze precies staan in de tuin laat ik nog niet zien anders weten jullie waar bij mij het ijzer hangt

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Geplaatst:
... ...

Ik heb ze in april al in de grond kunnen doen omdat het hier toen over de 20 graden was de hele maand, ik zal vroeg kunnen oogsten en dan heul lang kunnen wachten op jullie oogsten

Ehm, moderator, is het misschien een goed idee om aan het eind van de wedstrijd een onderscheid te maken tussen de teelt op Nederlandse bodem en - buitenlandse? Zoals vorig jaar met de aubergines: in de kas of in open lucht? Gezien de klimatologische omstandigheden in binnen- en buitenland en omstreken lijkt me dit wel een sluw doortrapt vals redelijk plan?

Geplaatst:

Maar waar stop je dan met de categorieën.. Pot, vollegrond, kas, buiten, plantenvoeding, geen voeding, nederland, buitenland, provincie, belgie, stok of geen stok... Zal toch wel meevallen hoeveel verschil iemand in het buitenland zal hebben? Tenslotte kan je zelf veel beïnvloeden (aarde, micro-klimaat, voeding), denk ik dan

Geplaatst:

Dank je, jij gaat er even serieus op in en zet er vervolgens een achter?

... ... ik zal vroeg kunnen oogsten en dan heul lang kunnen wachten op jullie oogsten
Dan weet je in elk geval zeker dat ze tegen die tijd goed droog zijn...

(edit: quote van naam voorzien voor de duidelijkheid)

aangepast door Gast

Geplaatst:

Ik ben wel voor een categorie mét en zonder muziek. Ik neurie elke avond zachte melodietjes ( mozart enzo )

Dit zijn ze nu.

dscn477258191371499902.JPG

Geplaatst:

Ik voer er dagelijks hele gesprekken mee, kom op jongens, zo gaattie lekker, wat doen jullie het goed, groei maar lekker door! Ze schiet van trots de lucht in! Nou verklap ik mijn taktiek wel een beetje maar wie weet hebben jullie er ook wat aan

“Waar schaduw valt schijnt ook de zon”.

Geplaatst:

Het praten helpt, maar het is ze om jouw CO2 te doen, dus wat je uitademt. Ze verstaan je toch niet, dus je kunt ze net zo goed uitschelden.

Geplaatst:

En meteen een beetje erbij slaan..daar worden de planten sterk van. Slaan met een krant schijnt het beste te zijn..en dan specifiek de Telegraaf..als je die hebt. Wij dien het hier met Le Monde

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

jeetje huubvg........c02????????

ik d8 juist o2 en Ho2, dus ik sproei met bubbelwater!

en appelvrouw....die telegraaf klopt niet hoor, je moet door de week een oude weekend of privé gebruiken en dan het liefste een waar de toppers in staan of lange frans

Geplaatst:

Mijn bonen gaan pas over 2 weken de grond in. Tot die tijd mogen ze heerlijk snurken, voor mossel spelen en langzaam wakker worden op een zacht warm bedje. Ik vertroetel ze, pamer ze, aai ze en houd van ze. Mijn bonen!

Geplaatst:

Je hebt toch geen last van de warmte Gwen

Theo

Geplaatst:

Hier staan ze ondertussen een maandje in de grond en groeien net als de rest vd stambonen wel aardig. Nietals andere jaren maar goed, we zullen zien!

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:
ik d8 juist o2 en Ho2, dus ik sproei met bubbelwater!

Nee joh! Je wilt toch dat ze de grond uit schieten? Beetje RedBull! RedBull geeft je vleugels!

Geplaatst:

en nu wachten hoe de deskundigen onze "tips" gaan verwerken in een wetenschappelijke studie van:

den Borlotto Lingua di Fuoco geteeld in de nederlands/vlaams/hongaars/duits/frans en oostenrijkse en overzeese nederlandse grondgebieden!

Geplaatst:

@Greetje weet je? http://wibnet.nl/hoe-zit-dat/hoeveel-zuurstof-produceert-een-plant 'Planten vormen zuurstof (O) van kooldioxide (CO2), zonlicht en water.'

En over vleugels gesproken... mezen en mussen poepen hier bij de plant, ik lok ze dagelijks met pindakaas en insectenbollen, zij zetten t om in krachtige vogelmest. Alleen poepen ze ook op de bladeren, de gaten vallen erin als ik ze niet op tijd afspoel.

Geplaatst:
Is het bij Piroska nog steeds van dat vieze natte weer? Kan ze ze wel vroeg hebben gezaaid, nu rotten ze de grond uit...

hehe, nee eindelijk is het vieze weer over, nu al de hele week over de 35 graden, gister 38....pfffff...

klinkt er een hoopvol ondertoontje in je bericht?

Geplaatst:
Alleen poepen ze ook op de bladeren, de gaten vallen erin als ik ze niet op tijd afspoel.

Toch maar dat het kattenschrikdraad weer weghalen dan ???

Leef je leven dag voor dag.

https://www.facebook.com/conny.coomans

Geplaatst:

Conny ? Had jij al een foto geplaatst van jouw bonen ? Hoe ver zijn die nu ?

Geplaatst:

bij conny liggen ze muurvast in de fundering............

Geplaatst:

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.