Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Teeltwedstrijd droogboon Borlotto Lingua di Fuoco


Jorg

Aanbevolen berichten

Nee, helemaal mis, ben een gevoelig typetje hoor...

 

Heb echt het beste met de medespelers voor, maar nu ben ik gebroken ::: cry cry cry

 

In deze wedstrijd gaat het echt hard tegen hard, je moet over lijken gaan om te winnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dennislp, Ja ja ons op het foute spoor zetten he ? Zoals HuubvG al zei :In deze wedstrijd gaat het echt hard tegen hard, je moet over lijken gaan om te winnen. Doen als of we al opgeven !. Goeie tactiek .

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dennislp........

wat je bij deze borlotti's nodig moet blijven houden is wel "lingua di fuoco"oftewel:

de taal van passie en vuur!!!!

 

Borlotto Lingua di Fuoco klinkt meer als een opera met lustopwekkende kwaliteiten in plaats van een van de oudste erfgoed rassen van Borlotto boon.

Borlotto, wiens roze-gestippelde schoonheid buitenmantel maakt een droom van de zomer dagen, zittend op een schaduwrijk terras beschietingen ze klaar voor een korte avondmaal, wetende dat ze niets nodig, maar een snelle kook en likje olijfolie, een puur snelle genot bij verse.

Oorsprong:

Phaseolus vulgaris, de gewone boon, is een kruidachtige eenjarige plant gedomesticeerd in de oude Andes en nu wereldwijd bekend om zijn eetbare boon gegroeid, sinds 1880 italiaans erfgoed!!!!!!

 

nou met dit in je achterhoofd houdende kun je toch niet opgeven?

 

edit: thea ik heb ook al bloemetjes hoor!!!!

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn bonen groeien nog niet echt goed. ... ... [/img]

 

Heb je al eens Round Up geprobeerd? Schijnt erg goed te helpen bij borlottiieoos. Trek je niks van de gebruiksaanwijzing aan, die slaat nergens op. Is momenteel overal in de uitverkoop. Men denkt dat het niet afdoende werkt, maar ik heb er heel goeie ervaringen mee. Je moet het 1 op 1 verdunnen en met de plantenspuit op de bladeren spuiten. Tja, nu heb ik mijn geheim verklapt, maar ik gun je ook een goeie kans.

 

Bedankt voor de tip Huub!!

en niks verdunnen gewoon puur er op!

3x per dag aanbrengen toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zekers zalig ! En de bloemen van de Borlotto als extra garnering is natuurlijk een extraatje. 2 kleurige bloemige salade. Smulle ! Gewoon véél , heel veel bloemen plukken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan er ook een hele goede gier mee maken met de borlottobloemen. Werkt bijna tegen iedere plaag(schimmel en insecten). Bloemen 5 dagen laten staan in water en dagelijks nieuwe bloemen toevoegen. Is echt een toppertje. En 100% (eco)logisch

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lemmy....

een geweldig blad hoor! ben ik ook abbonnee van

en zie hier de schoonheid van de schoonheid der borlottiboon in wording:

borlotti-1-17-7formaat-wijzigen14541374055080.JPG

en let daarbij op de gedresseerde vertikale groei, bijna waterpas aan de stok!!!!

wat een beetje juiste aandacht al niet kan doen!

edit: nog een fotootje:

het lijkt wel een rups die vervelt/ontpopt

de borlotti-rups????????? zal toch niet zo wezen?

borlotti-bloem-2-17-755081374062911.JPG

iemand enig idee wat ik hiermee moet?

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Woot even een rap overzicht van de ontwikkeling van mijn plantjes! (teveel met de tuin bezig en minder met de computer de afgelopen twee maanden...)

 

Maar hier zijn ze dan, de kleine baby's, klaar om hun ienie minie hoofdje uit de aarde te steken en de wereld te verkennen!

 

dscn281126471374065987.JPG

 

In totaal zijn het drie planten. Twee al iets groter dan hun zusje. Hier is er een in zijn puberteit, Boos op het weer (en de wereld) dus groeien deed hij maar langzaam op dit punt.

 

dscn281394401374066050.JPG

 

Nu op Jongvolwassen leeftijd, en inmiddels al flink uit de kluiten gewassen. Deze zijn druk bezig zich om het ijzerdraad heen te wikkelen en hun eerste kinderbloemetjes te laten zien aan hun trotste moeder ^^.

 

dscn316575781374066328.JPG

 

Ze zijn misschien nog wat licht van blad kleur maar de bloemen ontwikkelen zich prima!

 

dscn316717521374066452.JPG

 

Nu moet natuurlijk de wedstrijdknop nog om en hoop ik dat deze lieve drie plantjes het overleven en veel boontjes produceren! Alle tips zijn welkom maar ik zie dat het hard tegen hard gaat in deze wedstrijd dus we zullen zien of ik deze competitie als newbie kan bijbenen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Jorg unpinned this topic

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...