Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Teeltwedstrijd droogboon Borlotto Lingua di Fuoco

Jorg

Recommended Posts

Wachten.... hmmm.... 's avonds na de mtfd de boon al op nat keukenpapier te kiem gelegd... Inmiddels staat hij twee weken in een p9 potje binnen en doet het erg goed, is stevig en begint al een mooi plantje te worden...

Bonen genoeg gekregen voor jaren in mijn bak... dus kan nog wat pogingen wagen als deze mislukt

Groetjes uit de Betuwe

Ik heb mijn boontjes ook binnen! Ik had me op de valreep nog aangemeld, nog nooit eerder droogboontjes geteeld maar geluk is met de dommen zeggen ze toch Ik heb er helemaal zin in! Ik ga er zo direct mee aan de slag!

Ok top! Dus alleen de vruchtdragende exemplaren tellen mee voor de opbrengst!

Dan ga ik *muhahaha* een paar technieken uittesten, dan heb ik meteen in beeld welke teelmethode de hoogste opbrengst geeft. Sowieso komen ze niet aan stokken, maar lekker anders, lekker eigenwijs .

Wat bedoel je met: " nou zeg " ?

Ja helaas Gwen. Dat is verplicht. Het is een teeltwedstrijd he ? Zoals je in het openingsbericht kunt lezen, moet dat aan stokken. En die stokken mogen niet langer dan 2.50m zijn ( ongeveer20 cm in de grond , 230 cm erbóven )

edit : ow ja. ijzeren stokken. Buizen dus eigenlijk. Best belangrijk, deze bonen houden van een hoog ijzergehalte aan de voeten

• Jorg unpinned this topic