appelvrouw Posted April 30, 2013 Share Posted April 30, 2013 Daar lijken ze wel op Huub. Ik heb toch besloten tot voorzaai. Nooit gedaan met dit soort bonen, wel met erwten en tuinbonen.Ze staan nu in een glas water op te zwellen. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
helen Posted May 1, 2013 Share Posted May 1, 2013 Wachten.... hmmm.... 's avonds na de mtfd de boon al op nat keukenpapier te kiem gelegd... Inmiddels staat hij twee weken in een p9 potje binnen en doet het erg goed, is stevig en begint al een mooi plantje te worden... Bonen genoeg gekregen voor jaren in mijn bak... dus kan nog wat pogingen wagen als deze mislukt Quote Groetjes uit de Betuwe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted May 2, 2013 Share Posted May 2, 2013 Buiten op de stoep in potjes gedaan en de eerste komt op, wel wat in de kreukels nog maar ik neem aan dat dat goed komt. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted May 7, 2013 Share Posted May 7, 2013 na 52 uur. Ze hebben er zin in. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
janita Posted May 8, 2013 Share Posted May 8, 2013 Ik heb mijn boontjes ook binnen! Ik had me op de valreep nog aangemeld, nog nooit eerder droogboontjes geteeld maar geluk is met de dommen zeggen ze toch Ik heb er helemaal zin in! Ik ga er zo direct mee aan de slag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheoT Posted May 8, 2013 Share Posted May 8, 2013 Ik heb de eerste al boven de grond staan.Nu nog wachten op wat warmer weer Quote Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gwen Posted May 8, 2013 Share Posted May 8, 2013 @Jorg: Ik heb ze binnen! Dank! Je hebt nog een mailtje van mij gekregen. Zou je daar even op willen reageren? . Nog even en ik meng mij in de strijd, muhahaha! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limoen Posted May 8, 2013 Share Posted May 8, 2013 Jorg ik heb ze ook binnen gekregen. Dank! Leuk van t weekend mee aan de slag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 nog niets mee gedaan. vandaag misschien leggen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
janita Posted May 10, 2013 Share Posted May 10, 2013 Mijn boontjes zijn aan het voorweken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limoen Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 Jeee de eerste boontjes zijn aan het ontkiemen, wat een mooi gezicht blijft dat toch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 die van mij hebben zelf de luxaflex open geschoven... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheoT Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 Die van mij waren niet te houden ze wilden naar buiten.Dus staan ze nu in de volle grond Quote Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gwen Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 Nog een vraagje, tellen bonen die niet kiemen ook mee voor het totaal aantal geplante bonen gedeeld door het totaalgewicht van de gedroogde opbrengst? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted May 13, 2013 Share Posted May 13, 2013 Ik wilde net zoiets vragen: wat als er halverwege 1 sneuvelt? Gaat het om de bonenplanten die de volwassen leeftijd bereiken? Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berry Posted May 13, 2013 Share Posted May 13, 2013 Volgens mij niet zoals ik het las in de eerste berichten, maar ik blijf dit volgen. Ik heb zelf nog niks ondernomen met de bonen. Ben er nog niet aan toe gekomen.Deze week ga ik ze zaaien. Quote http://www.hetnieuwemoestuinieren.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 13, 2013 Share Posted May 13, 2013 Je oogst straks van alle planten (en dus alleen de planten die je hebt staan aan de stokken, die bonen hebben gemaakt) alle bonen, en dat gewicht deel je door het aantal planten.De rest telt niet mee. Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gwen Posted May 13, 2013 Share Posted May 13, 2013 Ok top! Dus alleen de vruchtdragende exemplaren tellen mee voor de opbrengst! Dan ga ik *muhahaha* een paar technieken uittesten, dan heb ik meteen in beeld welke teelmethode de hoogste opbrengst geeft. Sowieso komen ze niet aan stokken, maar lekker anders, lekker eigenwijs . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheoT Posted May 13, 2013 Share Posted May 13, 2013 (edited) Ik zou er toch maar een klein stokje bij zetten Gwen anders wordt je misschien wel gediskwalificeerd Edited May 13, 2013 by Guest Quote Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
martijn_a Posted May 13, 2013 Share Posted May 13, 2013 Hallo, ik kom nu pas achter de teeltwedstrijd, maar als het mag zou ik graag een poging wagen.Ik hoor het wel. Groet Quote lichtgroene vingers, dus een beginnende tuinier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted May 13, 2013 Author Share Posted May 13, 2013 Hallo Martijn, Helaas is het laatste zakje vorige week verstuurd. Wellicht dat één van de deelnemers je een aantal bonen wil sturen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 13, 2013 Share Posted May 13, 2013 Ik kan er nog wel wat kwijt, PB je adres maar. Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted May 13, 2013 Share Posted May 13, 2013 Voor volgende aanmeldingen heb ik ook nog wel bonen over. Gezien mijn blessure lig ik nu wel zóver achter dat de wedstrijdbonen hoogst waarschijnlijk niet meer aan bod gaan komen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gwen Posted May 13, 2013 Share Posted May 13, 2013 Nou zeg! Is het verplicht om de bonen langs een stok te laten groeien? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 14, 2013 Share Posted May 14, 2013 Wat bedoel je met: " nou zeg " ? Ja helaas Gwen. Dat is verplicht. Het is een teeltwedstrijd he ? Zoals je in het openingsbericht kunt lezen, moet dat aan stokken. En die stokken mogen niet langer dan 2.50m zijn ( ongeveer20 cm in de grond , 230 cm erbóven ) edit : ow ja. ijzeren stokken. Buizen dus eigenlijk. Best belangrijk, deze bonen houden van een hoog ijzergehalte aan de voeten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts