Ga naar inhoud

Teeltwedstrijd droogboon Borlotto Lingua di Fuoco

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ziet er keurig uit noompie,

hele mooie foto!!!!!!!

maar die boon begint wel vlekkerig te worden zie ik

je hebt voor die hydro-crème toch geen almeerder water van het weer-water gebruikt?

want als daar ook maar enige rode algengroei inzit krijg je van die rooiïge vlekkerige bonen.........

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Geplaatst:

nou noompie....

omdat je ook in flevoland woont, want ik heb wel een fleevse tip voor je:

een beetje basaltmeel aangelengd met wat oregano en romablaadaftreksel en dan je eigen hydrorecept verder toepassen! werkt prima voor de BB's op fleevse grond, een beetje italiaanse passie

en de boon helemaal dik insmeren [let ook even op de RVG!!!]

dit mengsel werkt alleen op flevolandse gronden, dus de concurrenten kunnen er niets mee

Geplaatst:

Noompi. Ben ik wél blij dat jij met de afdeling "bakken en potten"- wedstrijd-teelt meedoet en dat ik jou niet in de competitie heb zitten, want zo ver ben ik nog lange ( of ook niet korter ) na niet.

Geplaatst:

Nou volgens mij zijn jullie gewoon lekker met pokon aan het knoeien. Elke dag een scheut water bij de pokon en gaan! Maar dan heb je in het begin een mooi uitziend boontje, maar halverwege groeit ie zichzelf van de stok.

Ik doe dan maar ff rustig aan beginnen, wacht maar af tot de eindsprint, wie het laatst lacht...

buitendoen46198881374408033.jpg

In goed gezelschap tussen pronkwinde en reukerwt.

Geplaatst:

Ehmmmm dát zijn paarse pispotten he ? Paarse pispotten. Ook wel mooi trouwens hoor !

Geplaatst:

Ja toch ? Tja , of het zijn de Borlotto's die zich groen en geel ergeren .... of .... diep paars schamen ?

Geplaatst:

Nou Bits, ónder de foto staat: pronkwinde én reukerwt. De pronkwinde is wat jij de paarse pispot, ja de paarse pispot noemt... en als je goed kijkt zie je ook de witte bloemetjes van de reukerwt, je zou ze moeten ruiken!

En daartussen groeit de borlotto met vooralsnog alleen blad, het zijn drie bonen bij één stok en ze gaan goed, en bovenin de stokken kunnen ze een zijweg inslaan. Er is iets van ontluikende bloei zichtbaar...

buitendoen45352131374409819.jpg

Geplaatst:

Haha mooie kiekjes hoor! Ik denk dat de boontjes het gewoon fijn vinden om zo hoog te staan (derde verdieping) doet ze een beetje aan thuis denken he! (ipv onder nap.) De mijne zuipen wel op dit moment.

Pokon is net energiedrink, dat krijgen ze niet. Maar alle andere vertroetelingen....

Ah Greetje, bedankt voor de fleefse tip, ik ga ze goed insmeren. Ik dacht er wel aan om morgen Spf 50 te gebruiken als dagcreme. Het is anders niet uit te houden hier...

Geplaatst:
hoe hoog is jouw huis huub?????????

ze komen al boven het dak uit!!!!!!

Hoog hè? En ook al BOVEN die wolk.

In de wolken met mijn borlotti!

Geplaatst:

Hierbij de voortgang van mijn boontjes, er zijn er een aantal in de groei gesneuveld, maar er zijn toch drie plantjes overgebleven dsc0553497681374508477.JPG

net geboren

dsc0553817521374508494.JPG

kleuterstadium

dsc0557884681374508565.JPG

adolescent (samen met z'n neefjes de augurken)

dsc0559199551374508572.JPG

volwassen

dsc0559623391374508605.JPG

moeder!

Geplaatst:

De grond barst open en geruisloos steken de eerste Borlotto's hun kopjes boven de grond. Nog de slaap uit hun ogen wrijvend krijgen ze als welkom van de weergoden een plensbui inclusief onweer en bliksem op hun kop! Volgens mij vinden ze dit niet zo leuk en leggen ze binnenkort het loodje. Ik bid en hoop dat ze blijven leven .

Geplaatst:

oja huub!

je hebt helemaal gelijk..........

bij welk ministerie moest dat ook alweer?

welzijn en zorg?

sport?

ff zonder gein! gewoon mailtje aan jorg?/of.......moet we dat hier open en bloot melden???????

@divicento...hier groeien ze me letterlijk boven het hoofd!

Geplaatst:

Beetje fanatiek doen joh, dat maakt het allemaal nog spannender. < Gauw deze verzenden voordat de bliksem inslaat hier... >

edit: de bliksem is in die malle bonen geslagen óf een zieke geest zit op afstand mijn bonen met tomtom te manipuleren, ik heb het wel door hoor.

buitendoen48356001374698870.JPG

Geplaatst:

Bij mij was van de week de commissie ook op bezoek. Ik heb 6 planten staan. Toen werd me gevraagd wat ik nou zou doen als 1 plant uit zou vallen de komende weken. Ik reageerde verbaasd. Natuurlijk deel ik dan de opbrengst door 6 toch ?? Niet dan ? Ja toch ? Dan is er 1 plant die uitvalt. Ja mijn schuld toch ? Valt er niks uit, doe je het beter he ?

Mijn logica hoor.

Geplaatst:

Oh ik heb een toverboon die is heul heul hoog. Telt die dan voor 2 ??. Of als ik heul heul veel honger krijg en eet uit iedere plant 3 peulen mag ik dan een plant minder opgeven ????

(wees nu eens niet zulke grapjassen. De regelementen staan op de eerste pagina en deze discusie is al eens geweest. Bedenk iets nieuws. en toch doe ik er ook aan mee.)

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...