Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Blijkbaar moeten buitenlandse klanten die nog geen, of lange tijd geleden, een bestelling geplaatst hebben vooruitbetalen.

Voor mij is het geen probleem dat ik een vooruitbetaling moet doen, alleen had ik dit graag op 29 september al geweten, en niet na een mail ... .

Oei ? Deze week mijn eerst bestelling daar geplaatst , bepaalde zaken vond ik niet onmiddellijk ergens anders .

Onmiddellijk daarna bevestigging via mail gekregen . En even een stuk uit citeren

De factuur wordt LATER digitaal per e-mail verzonden, zorg dat [email protected], [email protected] en [email protected] als veilige afzender bij je bekend staan! Betaling binnen 14 dagen NA ONTVANGST VAN JE ORDER, te laat betaalde facturen worden met 1% rente per maand vermeerderd. LET OP: DIT IS DUS GEEN FACTUUR!

Ze zetten dus zelf in hoofdletters "Na ontvangst van je order" Ik woon ook in België dus ook in het buitenland voor hun .

Wat ik me ook afvraag kunt je bij u orders een orderstatus zien normaal ?

Ik denk dat de meeste zaadhandels werken met vooruitbetalingen en heb er geen enkel probleem mee .

Als ik eind volgende week nog niks gehoord heb maar even informeren .

Geplaatst:

Met alle respect, tds, maar België is toch het buitenland vanuit Nederland bezien? Vreeken richt zich als kleine ondernemer vooral op de Nederlandse klant. Het is een klein bedrijf dus die hebben niet alle mogelijkheden zoals menig ander. Zij zijn in eerste aanleg een winkel en het internet is daar bijgekomen. Als je snel je producten wilt dan is langskomen de beste optie. In mijn geval heb ik de luxe niet al te ver van van der Wal af te wonen en verkies er dus voor om langs de winkel te gaan.

Ik bestel met enige regelmaat het nodige in België en daar moet ik als Nederlander ook langer wachten op levering en dien ik ook vooruit te betalen. Ik heb daar geen problemen mee. Ik accepteer dat België mij en mijn land als 'Buitenland' zien, ook al spreken ze prefect Nederlands in Vlaanderen. Wallonië, toegegeven, is een ander verhaal. Maar daar red ik me wel in het Frans.

Geplaatst:

Beste rdenk,

Ik lees in het verhaal van tds helemaal niet dat hij zich beklaagt dat hij langer moet wachten of vooruit betalen. Zijn probleem is dat hij een bericht krijgt om pas te betalen na levering en vervolgens wordt er niet geleverd omdat hij niet heeft vooruitbetaald. Dat is geklungel van Vreeken...kan daar niks anders van maken.

Vreeken mag dan in mentaliteit een klein kruideniertje zijn...Hij verkoopt met een zeer uitgebreide website via internet en maakt daar ook (via Google e.d.) reclame voor. Hij stuurt ook geregeld nieuwsbrieven rond om dat te promoten. Mensen die daar gebruik van maken, uit Nederland en België, lopen tegen allerlei problemen aan (wachttijden, slechte communicatie, deelverzendingen met extreme verzendkosten) die ook weer zijn terug te voeren op gebrekkige organisatie/mentaliteit van dit bedrijfje.

Fijn dat er ook mensen zijn die betere ervaringen hebben of bereid zijn het gepruts voor lief te nemen of het gewoon leuk vinden om er te neuzen. Anderen haken na een of twee keer af. De reeks klachten of tegenvallers of gekke toestanden is erg lang....Vreeken zou daar zijn voordeel mee kunnen doen! Het is zakelijk gezien niet zo verstandig om zo zeer te vertrouwen op begrip of de vergevingsgezindheid van je klanten bij zo veel wat er niet in orde is. Het probleem is niet de ongedurigheid van ons als klanten....maar de werkwijze van de winkel, die ook graag via internet wil verdienen. En bijna steeds is de milde grondtoon in dit topic: "Als Vreeken zijn zaakjes toch wat beter op orde zou hebben, er niet steeds allerlei dompers opduiken, dan zou ik er enthousiaster (nog) iets kopen".

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Na enkele mailtjes naar Vreeken hebben ze m'n bestelling dezelfde dag nog kunnen opsturen.

Zoals ik reeds vermeld heb, het gaat hem niet over het vooruitbetalen op zich, of omdat ik me in het buitendland bevind.

Zelfs met de lange levertijd heb ik totaal geen probleem.

Het probleem is dat het totaal niet duidelijk is voor een 'buitenlander', dat je vooruit moet betalen, vermits je idd het volgende ziet bij de bevestigingsmail:

De factuur wordt LATER digitaal per e-mail verzonden, zorg dat [email protected], [email protected] en [email protected] als veilige afzender bij je bekend staan! Betaling binnen 14 dagen NA ONTVANGST VAN JE ORDER, te laat betaalde facturen worden met 1% rente per maand vermeerderd. LET OP: DIT IS DUS GEEN FACTUUR!

Je verwacht dus (zeker als vaste klant) dat je niet dient vooruit te betalen maar dat je pas betaald bij levering ... .

Gelukkig stuurde ik zelf een mailtje om te vragen waar m'n bestelling bleef, anders had ik het nooit geweten.

Vreeken zou me bij de bestelling reeds een mail moeten gestuurd hebben met de vraag voor vooruitbetaling, niet pas nadat ik na 21d een mail stuur ... .

Vreeken moet dringend z'n webshop professioneler maken (paypal, Mastercard, ... betaling). Nog veel werk aan de winkel op dat vlak ... .

Ipv zich bezig te houden met hun nieuwsbrief zouden ze beter eens wat tijd investeren in hun webshop.... .

Geplaatst:

Moesten ze in plaats de nadruk te leggen dat het versturen van de online factuur gebeurd ( dat hier al enkele keren geciteerd is) na verzenden van de producten. Bij de bevestigingsmail schrijven de online factuur word hoe snel mogelijk online opgestuurd ,producten worden opgestuurd na ontvangst van het verschuldigde bedrag..

Zo vorige week voor de 2de maal bij een hobbykweker ook zaden besteld en deze doet het ook zo.

Ik denk ook dat het mooie assortement door het internet komt. Verkoop je van iets ( vb bonen) 100 pakjes zaad kunt je moeilijk 10 soorten aanbieden. Verkoop je er 500 is het gemakkelijker om deze 10 soorten aan te bieden.

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Vandaag de bestelling van Vreeken ontvangen. Levertijd viel me niet tegen, 3 weken.

Wat ik wel weer jammer vindt is dat er bijna de helft van de zaden nog nageleverd moet worden, terwijl ik er op gelet had bij alles wat ik besteld had, in ieder geval niet bij stond dat het niet leverbaar was

Geplaatst:

Helemaal herkenbaar, TuinLB, zo gaat dat daar inderdaad. In 3 delen verstuurd en 3x volle mep porto betalen.....hoe goed je het ook voorbereidt dat alles volgens de website ook gewoon leverbaar zou zijn.

Geplaatst:

@weknow, begrijp ik het goed dat jij nu zegt dat ik extra moet gaan betalen omdat Vreeken niet alles in 1x stuurt? Ik vond de 4,50 verzendkosten al te hoog, ze moeten toch niet gaan denken dat ik nog een keer extra portokosten ga betalen.

denk toch dat het de eerste en laatste keer is geweest dat ik bij Vreeken bestel. Ik vindt de prijzen al niet heel goedkoop ( maar dat hoeft an mij ook niet, als het product goed is) maar blijf het belachelijk vinden dat ik 4,50 betaal aan verzendkosten, terwijl de zaden in een dikke envelop gestuurd worden.

Geplaatst:

Als je er heen kunt gaan is het misschien anders. Maar mijn ervaringen waren vele keren ronduit slecht....zeker ook wat betreft de kwaliteit van de zaden...de wat apartere dingen liggen er mogelijk vele jaren en dan is vacuum verpakken, op zich prima, echt geen garantie meer. Laat ik het zo zeggen: In vergelijking met allerlei andere zaadleveranciers valt het zaad van Vreeken mij opvallend vaak tegen en is het gemiddeld genomen gewoonweg "minder". Intussen weet ik betere adressen. Moet erbij zeggen dat ik veel breder koop dan alleen moestuinzaden.

Verleden jaar toch nog maar wat besteld (zaden, planten, bollen...omdat het elders niet te krijgen was, aangevuld met wat gangbare dingen...beetje slim proberen combineren) en dat, vanwege eerdere ervaringen erg voorzichtig gedaan..goed gekeken of het ook daadwerkelijk in voorraad was. Toen werd het dus in een periode van vele maanden in 3 porties opgestuurd met 3x volle mep porto (voor planten is dat meer dan voor zaden). Ik heb dat maar betaald...geen zin in gedoe, sop de kool niet waard en zo.....ook al omdat ik weet dat Vreeken slecht communiceert, maar vooral omdat je accoord gaat met de voorwaarden als je koopt en er dus juridisch aan vast zit.

Geplaatst:

18-10 besteld

3-11 vraag voor betaling en bestelling zou klaarliggen voor verzending na ontvangst betaling.

Hoop dat alles er bij is in 1 zending .

Hebben ze daar geen stockbeheer ? Een tijdje geleden bij een liefhebber wat zaden besteld , van enkele soorten waren er nog maar enkele pakjes en deed ik een van die zakjes naar mijn winkelwagen kwam onmiddellijk op de site 1 pakje minder . Automatische mail voor bevestiging bestelling gaat wel maar verwerk dat dan ook in u stock. Daarom moet het niet zichtbaar zijn op de site .

Nalevering is niet enkel een ergernis voor de koper maar ook extra werk voor hun .

Ooit eens op hun site gelezen dat ze klaagden over het slechte dat over hun geschreven werd op het web, leek eerder dat ze slachtoffer speelde .

En oproep om positieve reactie te posten . Maar niks concreet wat zij gingen doen of proberen te doen over de zaken waar over geklaagd werden te verbeteren .

Heb je een stockbeheer dat ik me afvraag of ze hebben . Dan kom je niet voor een vak dat je ziet het is leeg ,maar krijg je de melding de stock is leeg/bijna leeg met alles dat besteld is . Kunnen ze dan proberen voorraad aan te vullen tegen dat ze deze bestellingen gaan behandelen. Aankondiging dat ze een stockbeheer programma gingen in gebruik nemen om klachten van hoeveelheid nalevering te beperken . Zou voor mij veel beter zijn overgekomen dan nu enkel in mijn ogen het slachtoffer uit te hangen.

Geplaatst:

Maandag morgen mail gekregen dat zaden verstuurd waren deze middag de zaden voor de deur gevonden . Ja drie dagen onderweg , maar andere zaden waar ik ook maandag ook mail heb van gekregen dat ze verstuurd waren er ook bij .

Alle zaden waren er bij .

Dus ik ben tevreden alle zaden in 1 keer op een maand tijd . Ja je weet dat het iets langer duur bij hun ,geven ze ook aan op hun site . En door eerst de order te verwerken en dan pas mail te versturen voor betaling en dan betaling af te wachten kost ook enkele dagen . En om eerlijk te zijn doordat ik enkele dagen weg was een 4 tal dagen na krijgen mail maar betaald.

Geplaatst:

Dat is behoorlijk lang een maand.

En nu dan zaaien wat voor zaden heb je ?

Ik wilde ook zaden bij vreeken bestellen nadat ik een mooi verhaal had gelezen in het maandblad landleven.

Erg positief allemaal met mooie plaatje maar nu ik jullie verhalen hoor bedenk ik me toch vooral dat de zaden niet zo geweldig zijn met jullie ervaring .

Maar hij heeft bijzondere zaden erbij zitten die ik elders nergens kan vinden.

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

2 bestellingen geplaatst, 1 op 08/01 en 1 op 15/01, samen voor een bedrag van + 130 €

Op 15/01 ook een mail gestuurd met de vraag om beide zendingen te bundelen om zo 1 * 9,9 € verzendingskosten uit te sparen.

Na 2 dagen al, vrij vlug dus, een beleefde mail terug 'NIET MOGELIK' want meer dan 3 dagen tussen de 2 bestellingen?

Bestellingen waren nog niet klaargezet, niet ingepakt noch gefactureerd, laat staan verzonden...

Spijtig dat men zelfs een trouwe terugkerende klant die telkens besteld voor meer dan redelijke bedragen onnodig op kosten jaagt.

Bestelling van 08/01 ondertussen ontvangen, die van 15/01 verwacht ik binnen 2 à 3 weken en dat zal dan ook de laatste bestelling zijn die ik ooit plaatste bij Vreeken.

De ontvangen bestelling was slecht ingepakt en een klein deel ervan is dan ook nog eens beschadigd en grotendeels onbruikbaar.

Een heel misnoegde klant.

Groeten,

Tom

Geplaatst:

Ik wacht ook nog steeds op een deel van mijn bestelling van 17-10-2016. Had bij het bestellen nog extra gelet op het feit dat alles beschikbaar was wat ik besteld had.

Geplaatst:
nogmaals een tip: ga zelf even langs of combineer aankopen met iemand anders

de straatwinkel is leuk, de webwinkel een stuk minder mi

Voor mij is dat in ieder geval geen optie, dat is echt te ver weg en aankopen combineren lijkt me ook niet handig, als ik al iemand zou vinden. Ik zie daar de meerwaarde niet van?

Ik heb tot nu toe altijd nog mijn bestellingen gekregen, soms met wat vertraging weliswaar, maar ik hoop dat het deze keer ook gewoon bezorgd wordt.

Geplaatst:

Ik wacht ook met smart op mijn bestelling. Deze heb ik gedaan op 23 december en vanwege de aardappels is de levering half februari. Dit is de eerste keer dat ik bestel bij Vreeken en tot nu toe vind ik het goed gaan. Ben dus tevreden. Wel teveel besteld denk ik, dit door de ruime keuze en dus dingen niet kunnen laten staan:-)

Geplaatst: (aangepast)

Afgelopen zondag een bestelling gedaan (1ste keer) en een mail erbij gedaan dat het voor de kleutertuin is van onze zoon's lagere school (zeg ik dit goed?) of het mogelijk is dat we de bestelling woensdag binnen kunnen hebben.

Dag erna een mail gekregen van Vreeken dat ze het met spoed gaan behandelen.

Dinsdag een mail van kpn gekregen over de status van de bestelling: woensdag wordt alles geleverd tussen 15-17 uur.

Tot nu toe dus nog geen problemen.

Nu afwachten of de kwaliteit goed is en dat alles op gaat komen. We beginnen met kiemgroenten.

Wat ik wel gek vind is dat deze topic al bestaat sinds 2011 en dat toch nog veel mensen blijven bestellen bij Vreeken, zelfs na een ( of meerdere) slechte ervaring(en).

Verder wel een heerlijke soap af en toe:)

Update: zaden zijn binnen gekomen, liggen nu in vochtige aarde te kiemen. Ben benieuwd:)

aangepast door Gast

Tuinieren volgens www.natuurlijkemoestuin.be

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...