Chana Posted March 19, 2013 Share Posted March 19, 2013 Vanaf morgen heeft de Aldi een kweektunnel (en tuingereedschap) in de aanbieding. Hebben mensen daar ervaring mee? http://kweken.clubs.nl/video/detail/14768_hoe-bouw-je-een-cloche-kweektunnelhier staat wel hoe je dit zelf kan maken, maar volgens mij ben je dan meer geld kwijt, en je kan het niet meer opbergen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted March 19, 2013 Share Posted March 19, 2013 Mijn ervaring is dat die boogjes na een jaar in de aarde al kapot gaan. Kunnen ze blijkbaar niet tegen... Gewoon pvc buizen kopen en die in de grond steken, plastic erover en klaar. Net zo hoog en net zo breed als jij wilt. Supergoedkoop. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Die pvc bogen zijn niet duur, maar hoe duur is plastic als je dat op een rol koopt? Weet iemand dit? Want je hebt nogal brede plastic nodig. Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Liefst met wat gaatjes voor de beluchting ook..... Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Google eens op "landbouwplastic"... vind je van alles en ook prijzen. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarnogab Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Ik heb er een tweetal gekocht; ik zal bijtijds eens laten weten wat mijn ervaringen zijn. Gezien het mijn eerste kweektunnel, koude bak, serre e.d. is kan ik vooralsnog niet vergelijken met deze kweekvormen.Puur op gevoel kan ik nu alvast zeggen dat het geheel stevig staat en dat de temperatuur in de kweektunnel alvast hoger is dan buiten. Dus: het lijkt te doen wat het moet doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Mijn ervaring met dat gaatjesplastic was niet zo positief... de boel eronder (tomaten, komkommer, aubergines) werd veel te nat... Misschien maakt dat met andere groentes niet zoveel uit? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Anders gebruikt waarschijnlijk, Erny. Ik heb hem vorig jaar alleen in het begin van het seizoen gebruikt voor sla, andijvie, rucola e.d. Aangezien het plastic rondom was ingegraven en de voor en achterkant dichtgeknoopt, was wat ventilatie wel goed. Je kunt wat kweken, terwijl het het buiten nog wat te koud is en hebt al wat vroeger wat verse groente uit eigen tuin. Als je het plastic strak spant (geen kuilen waar alle water inloopt), heb je geen wateroverlast....wel niet vergeten om geregeld de plantjes te gieten... Ik denk dat ik ze volgend weekend of iets later weer ga opzetten. Als het weer wat vaster en warmer wordt, eind mei of zo, ruim ik ze weer voor een jaartje op. Gebruik ze dus niet als tomatenkas...is ze ook wel erg laag voor....zouden alleen struikjes onder passen.... Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Tja... voor de grotere tunnel was het blijkbaar niet zo'n goed idee om het gaatjesplastic te gebruiken... maar ja... het lag er tóch... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts