Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Sesam(zaad)


Metje

Aanbevolen berichten

Mijn moeder bakt altijd haar eigen brood en wil graag zelf sesamzaad telen. Dus ik zoeken op het internet... en zoveel kon ik niet vinden in het Nederlands. Zag wel dat http://www.vreeken.nl sesamzaad verkoopt. Nu zit ik dus met een aantal vraagjes. Ik hoop dat jullie ze misschien kunnen beantwoorden.

 

  • Sesamzaad... kan ik niet gewoon ergens "ongebrand" sesamzaad kopen en dit in de grond stoppen? Of zijn deze zaden al door een bepaald proces gegaan voor de verkoop? Het zou alles wel heel makkelijk maken
     
  • Op websites uit Amerika las ik tot drie keer toe dat de plant in de kas 2 meter kan worden en buiten de kas 1 meter. Maar... er staat helaas nogal weinig vermeld over de temperatuur die sesam nodig heeft om te groeien. Weet iemand hier meer over?
     
  • Wie heeft er überhaupt ervaring met sesam?
     

 

Alvast bedankt!

Reveries of a Craftsy Garden Reader: http://craftsygardenreader.blogspot.com/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik ongebrande sesam in de keuken, kan wel wat opsturen als je wilt... Volgens mij heb ik ook sesam besteld bij de Tuinkabouter, maar die bestelling moet nog binnenkomen. Volgend jaar weet ik meer van sesam (ik ga het alleen maar proberen, hoor, niet echt telen..)

Bedoel je opsturen om te eten, of opsturen om te zaaien? Leuk dat je het ook wilt proberen! Weet je toevallig wat voor temperatuur ze nodig hebben?

 

@Jorieke: bedankt voor de tip, ik zal er eens naar kijken. Heb je ze vorig jaar binnenshuis of buitenshuis gezaaid?

Reveries of a Craftsy Garden Reader: http://craftsygardenreader.blogspot.com/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga vanalles uitproberen... gewoon omdat ik van een boel planten niet eens weet hoe ze er uitzien... zoals bv. sesam. Dan doe ik het uiteraard niet om kilo's zaad terug te winnen.

 

Temperatuur: geen idee.

 

Ik ga ook maanzaad doen... papaverbollen dus, maar ook omdat ze mooi zijn, dubbel op dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 years later...

Ik sta hier met een zakje sesamzaad in mijn handen. En ik was eigenlijk wel benieuwd naar de ervaringen hiermee. Is er na 2011 nog wat leuks uit de pogingen (hierboven) gekomen? Of is de grote stilte een teken dat ik me er maar niet aan moet wagen?

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...