Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Eindhovense moestuinier stelt zich voor


Eindhovenier

Aanbevolen berichten

Ja dat voorstellen moet er ook maar eens van komen.

Eindhovenier, aangenaam. Een 28-jarige moestuin enthousiasteling uit Eindhoven. Op gegroeid in een boerendorpje onder de rook van Eindhoven, waar vader al sinds jaar en dag een mooie moestuin en tuinkas heeft staan. En dan vertrek je eens naar de grote stad om daar aan de Technische Universiteit en de Design Academy te studeren. Zelf ben ik zo'n 3 jaar aan het tuinieren geslagen. Eerst in een zelfgemaakte vierkante-meterbak in de 'patio' van ons stads appartementje, en nu in de tuin van onze oude Philips-woning waar we nu een jaar wonen. De strook die ik tot moestuin mag omdopen is zo'n 10 x 2 meter. Ik zeg mag, want vriendin-lief wil ook graag 'mooie' planten in de tuin. Enfin, een compromis dus.

Ik tuinier omdat ik een passie heb voor koken, geïnteresseerd ben ik 'zelfredzaamheid', ecologie en bewust omgaan met onze omgeving.

Mijn moestuinplannen lijken ieder jaar ambitieuzer te worden, dit jaar hoop ik meer verschillende gewassen te kunnen kweken door de inzet van potten en bakken.

 

Ik lees al een tijdje mee op dit forum en waardeer iedereen voor het delen van hun kennis en ervaringen.

 

Tot zover,

Eindhovenier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje raar om "welkom" te zeggen als ik vandaag net lid ben geworden.... Maar wel: leuk om kennis te maken met een mede-Brabander!

Ik denk dat eetbare planten heel mooi samen kunnen met andere planten, zoals je ook van die sierkooltjes hebt voor in de tuin (en in bloemboeketten). Wat is dan het verschil met een prachtige (paarse) boerenkoolplant tussen de bloemen? Je vriendin zal nog verbaasd staan!

Succes!

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

.... en andersom. Waaom geen mooie Verbena bonariensis tussen de andijvie of Lollo rosso Je staat verbaast hoe smakelijk esthetisch een moestuin kan zijn.

 

Leuk. En dan de foto's natuurlijk. succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom,

 

Woon je op Strijp? ik kom ook uit Eindhove en kom er nog steeds dagelijks. Wat betreft die 'mooie' planten gewoon langzaam aan opbouwen haha. Kijk welke nuttige planten er ook mooi uitzien of leuke bloemen geven etc. In de siertuinen op floriade stond het bijvoorbeeld het vol met o.a. asperge en rabarber. Maar goed eerst die 20m2 maar eens vol krijgen denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk allemaal, bedankt voor jullie reacties. Ik ben er ook van overtuigd dat een moestuin ook mooi kan zijn, maar vorig jaar nam een uit de kluiten gewassen courgette nogal wat plek in, met haar enorme bladeren... Eerlijkheidshalve moet ik wel bekennen dat dat dan wel weer flink wat courgettesoep opleverde!

 

Zojuist ook mijn eerste onderwerp aangemaakt! Vruchtwisseling / wisselbouw...

 

@Frank, inderdaad in Strijp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...