Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Duiven kweken voor vlees


lorre

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met een huiske aan het verbouwen, en natuurlijk de tuin moet ook aangelegd worden. In mijn nieuwe woonst heb ik terug een plaatstje vrij gehouden voor een moestuintje en serre. Ook een kippenren en vermits ik verzot ben op duifkes om te eten. Zou ik er graag een overdekte ren willen maken met een duivenhokje. Zijn er mensen hier die ook duiven kweken voor het vlees ?

En wat zijn hun ervaringen ?

Ist vandage ni tis vo morge

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb wel duiven gekweekt voor het vlees

maar dit waren zeg maar de gewone reisduiven ...Maar je heb ook specieale duiven rassen die ook nog eens groot zijn

 

er zijn ik meen een aantal nutsduiven .....Een van de nutsduiven / slachtduiven die nu ook nog redelijk veel in Frankrijk gehouden worden is de Chaucois.

dit is onder andere zo een nutsduiven ras .

Dit is een hele grote duif met veel vlees er zijn zelf zo een zware duiven dat zij niet zelf meer op hun eieren kunnen broeden .je heb dan pleeg ouders nodig

Link naar reactie
Delen op andere sites

duif is best lekker natuurlijk wat mailsheid van vlees betreft oud of jong

je kunt er soep van trekken een krachtige duiven soep

of je maakt er gevulde duif van .heerlijk ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik twijfelde eerst kwartels of duiven. Maar ik denk dat duiven meer opbrengst heeft en beter kweekt dan kwartels. Ook naar plaats toe.

 

 

info duiven

ongeveer 2 @ 3 nesten per jaar per ouder paar

 

uitkomst eieren plus-18 dagen

opfok jonge duiven door ouders plus-5 weekjes .( je moet ze spenen op ongeveer een leeftijd dat de veertjes onder de vleugels dicht gegroeid zijn

dan duurt het nog een tijd voor je kunt slachten bv .jonge duiven zet je eventuweel ook weer apart van de ouder

 

japanze kwartels

 

jonge eten gelijk .groeien goed en zijn al bij plus- 4 maand slachtrijp .je kunt dit zelf beoordelen als er genoeg vlees aan zit

 

het nadeel van japanse kwartels is ..ze broeden de eieren niet meer zelf uit .dus een broedmachine bied dan uitkomst

de japanse kwartel legt veel eieren . winter hard en makkelijk te houden

mits hij maar droog en vocht vrij kan zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn buurman zei de duif te kunnen slachten na iets van 2maanden. 3nesten per koppel, met wat geluk 5jonkies op een jaar. We hebben met ons gezin 5duiven nodig per maaltijd. Plaats voorzien voor 15koppels. Beginnen met 5koppels en optie om later nog uit te breiden tot meer dan 15koppels eerst kijken naar succes.

 

Weet niet als ik terug een 15tal maaltijden wil in een jaar, hoeveel kwartels en plaats ik ervoor nodig heb. Veronderstel min 6 kwartels per maaltijd dus 156kwrtels op een jaar.

Ist vandage ni tis vo morge

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...