Erny Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 (edited) Hangt nog even af van wat allerlei plantjes gaan doen qua groei, maar waarschijnlijk heb ik wel wat van: Amaranthus Dreadlocks (plantjes, nu nog piepklein)Marokkaanse MuntKailan (Chinese Broccoli) plantjes (nog wel erg klein helaas) Peperplantjes:Pimiento de PadronPimenta da Neyde = opCayenne (groot) = opCayenne (klein)JalapenoJalapeno ChichimecaJalapeno Early = opPrairie FireAladdin = opChupetinho Lychee-tomaat (plantjes)Marjoraan/Oregano-polletjes (winterhard)Bieslook Sierappeltjes 2 stuks (zijn vergeven) Zaden: TOMATEN:Black ZebraIda GoldMeluaMoneymakerOSU BlueSan MarzanoTigerellaYellow Pear ShapedYellow Taxi (favoriet vorig jaar) OVERIG:Andijvie - Breedblad Volhart WinterAubergine - Lange VioletteAugurk - Kampino - niet bitter - Inmaak - grootChinese Broccoli - KailanGele MosterdKikkererwtenKomkommer - Chinese Slang - buitenteeltMosterdkool - Red Giant - Jap. GreenPaksoi - Mini - Dwarf Green StemPaksoi - Mini - Hok DuPolycress Lipidium en Breedblad TuinkersRadijs - rood/witRode TuinmeldeRucolaSmalle WeegbreeSpinazie - Bazaroet - (zomer)Spinazie - Scherp zaad (voorjaar)Tomatillo - PurpleWortels - Berlikumer 2Yugoslavian Fingerfruit Pompoen BLOEMEN:Goudsbloem - dubbele - gemengdNicandra - ZegekruidZonnebloem - Avondrood ============================================================================ Ruilacties: Aan Thea:- Yugoslavian Fingerfruit- Perilla Shiso- Kailan- Sierappelstek nr. 1- Marokkaanse Munt- Amaranthus Dreadlocks kiempjesPepers...- Pimiento de Padron- Pimenta da Neyde - Jalapeno Chichimeca- Jalapeno Early - Prairie Fire- Aladdin - Chupetinho Van Thea:- Roomse Kervel pol- Jiaogulan Aan Gemma:-Marokkaanse Munt Van Gemma:- Ananasaardbei - Paarse stamsperzieboontjes Aan Indy:- Amaranthus Dreadlocks (plantjes)- Marokkaanse Munt Van Indy:- Stokroos zaden en plantje- Aardbei White Soul- Lathyrus Heavenly Blue Voor Malouis:zaad van:- Piment de la Bresse- Prairie Fire- San Marzano- Yellow Taxi- Marokkaanse Munt Van Malouis:- Snijkool Tokyo Bekana- (Winter)kropsla Parella Red- Vleestomaat Lillian's yellow- Zwarte tomaat Nyagous- Cherrytomaatje geel- Wijnbes- Aardbeidoordragertjes- Vergeetmijnietjes Aan Meegosh:- Sierappelstek nr. 2- Marokkaanse MuntPepers:- Pimenta da Neyde - Cayenne (groot) - Jalapeno Chichimeca- Prairie Fire- Aladdin - Chupetinho Van Meegosh:- Aardbeien, van beide 4 x - Edited April 19, 2013 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gemma Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Hey Erna, ik heb wel belang bij Marokkaanse munt. Voor jou heb ik nog ananas aardbei en paarse saloon op het lijstje staan. http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 Erny ,die dreadlockplantjes lijken me erg leuk,zijn die één of meerderjarig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted March 27, 2013 Author Share Posted March 27, 2013 Heb zo'n idee dat ze éénjarig zijn, Amaranth zijnde...Kijk... Diana weet er alles van: http://www.mooiemoestuin.nl/zadenlijst-2012-2013/bloemenzaden/eenjarigen/amaranthus-dreadlocks/Maar wordt ook mijn eerste jaar... mijn hoop is dat ze heel hoog gaan worden en het zicht naar de overburen gaan belemmeren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted March 27, 2013 Share Posted March 27, 2013 Ja,dat was ook mijn bedoeling,tegen de inkijk .Maar als ie eenjarig is zaait ie zich vaak zelf geweldig goed uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted March 27, 2013 Author Share Posted March 27, 2013 Gemma, voor jou wat M. Munt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim412 Posted March 27, 2013 Share Posted March 27, 2013 Hoi Erny, Als ik kom wil ik de Japanse wijnbes en framboos graag ruilen tegen een paar peperplantjes. Weet je al wat je van de bloemen meeneemt. Hoeveel planten wil je eigenlijk? Gr. Kim Alles wat je aandacht geeft groeit! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted March 28, 2013 Author Share Posted March 28, 2013 Twee van elk lijkt me prima. Bloemetjesminiplantjes zijn nog erg klein.... moeten we nog even afwachten maar ik heb vast wel wat leuke plantjes over... Leuk dat je peperplantjes wil... Ik heb veel te veel opgekweekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 Heb je nog meer marokkaanse munt? De mijne is weg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted April 1, 2013 Author Share Posted April 1, 2013 Vast wel maar de grond was nog bevroren vandaag... nog ff afwachten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted April 8, 2013 Author Share Posted April 8, 2013 Marokkaanse Muntwortels zijn opgegraven en er is genoeg om uit te delen.En ook de Marjoraan (Oregano) heeft zich goed uitgebreidt dus daar kan ik wat polletjes van missen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouis Posted April 16, 2013 Share Posted April 16, 2013 Mag ik dan wat Marokkaanse munt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted April 16, 2013 Author Share Posted April 16, 2013 Ook nog in de aanbieding: korte stekjes (ongeveer 30 cm) van een jmooie rode sierappelboom. Twee stuks. Dit is er één van, vorig jaar: Dit is de moederboom: En ik neem Marokkaanse Munt(wortels) voor Malouis mee. Ook nog liefhebbers voor de Oregano? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted April 16, 2013 Author Share Posted April 16, 2013 Oh... enne... echt niemand voor leuke peperplantjes...?? Er is genoeg... Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted April 17, 2013 Share Posted April 17, 2013 Ik heb wel zin in een rood sierappel stekje en je Ma-muntje. Welke pepersoorten heb je? 3 amarathus plantjes http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted April 17, 2013 Share Posted April 17, 2013 Hoi Erny, Ik kom helaas niet naar de NMM, maar als je nog wat Marokkaanse munt over hebt houd ik me aanbevolen.En nee, geen belangstelling voor pepers, je zult vrees zelf een beetje moeten dooreten Groet, RvO Link to comment Share on other sites More sharing options...
Meegosh Posted April 17, 2013 Share Posted April 17, 2013 als verder niemand anders interesse in de (andere/tweede) rode sierappel hebben, zou ik hem wel willen Ken hem zelf zo nog niet, mijn ouders hebben al jaren een gewone sierappeltjes boom (rode appels).Ben wel benieuwt of je de appeltjes vergelijkbaar kunt verwerken/gebruiken (wat populair was bij onze appeltjes was oa laten weken in alcohol en dan in chocolade, soort kersbonbons worden dat).. Zou ook wel wat marokaanse munt willen proberen, zijn nog niet zo bekend met verschillende muntsoorten.. Dus ben wel benieuwt voor de thee oa En willen ook wel wat peperplantjes overnemen, hier niet zo veel geluk gehad met de zaadjes (vanuit supermarkt pepers enz), heb maar paar plantjes er van dus een paar er bij zou leuk zijn "voor de kweek", nog niet zo veel ervaring met verschillende soorten pepers.. hopelijk kunnen we ruilen/staat er nog iets nuttigs in mijn lijst (had daar nog niet zo veel reacties/interesse)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted April 17, 2013 Author Share Posted April 17, 2013 Voor Thea neem ik de sierappel mee en de Munt. De Amaranth kiempjes groeien voor geen meter, moeten maar kijken wat dat gaat worden. Misschien willen ze toch graag ter plekke gezaaid worden... Maar neem wel wat mini's mee. Uhum... welke pepersoorten ik heb... zal vooral eens even kijken waar ik er écht teveel van heb....Ja... komt ie:Pimiento de PadronPimenta da NeydeCayenne (groot)Cayenne (klein)JalapenoJalapeno ChichimecaJalapeno EarlyPrairie FireAladdinChupetinho Ze staan bijna allemaal met z'n 3'en in een potje. @RvO: komt goed, ik zal je binnenkort wat muntwortels opsturen. Denk dat dat volgende week gaat worden. En toen had Meegosh (terwijl ik aan het typen was) een reactie geplaatst dus:Voor Meegosh ook een sierappeltje en munt en ik zou zeggen... kies wat pepers van bovenstaand lijstje uit... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted April 17, 2013 Share Posted April 17, 2013 Dank voor de munt Erny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted April 17, 2013 Author Share Posted April 17, 2013 En... heb de ruillijst nog even aangevuld met de zadenlijst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Meegosh Posted April 17, 2013 Share Posted April 17, 2013 En toen had Meegosh (terwijl ik aan het typen was) een reactie geplaatst dus:Voor Meegosh ook een sierappeltje en munt en ik zou zeggen... kies wat pepers van bovenstaand lijstje uit... Wat een leuke soorten Als het gaat zou ik de volgende wel willen proberen.. Pimenta da NeydeCayenne (groot)Jalapeno ChichimecaPrairie FireAladdinChupetinho Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted April 17, 2013 Share Posted April 17, 2013 Pimiento de PadronPimenta da NeydeJalapeno ChichimecaJalapeno EarlyPrairie FireAladdinChupetinho Alleen als je teveel heb graag 1xKan ook met je ruilen peper purple (oudje van 3 jaar oud)En je krijg nog JiaogulanEn wat je nog meer wilt zie lijstje ?? http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted April 17, 2013 Author Share Posted April 17, 2013 Peperplantjes staan genoteerd... en nu hou ik op want anders kom ik nooit op de tuin terecht vandaag... Tot laterz! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted April 18, 2013 Author Share Posted April 18, 2013 Oh... en iemand nog belangstelling voor een lekkere pol volle gronds bieslook?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts