malouis Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 (edited) Te ruil aangeboden: - P9 potjes Erny- Perliet- Crosne (prima in een grote pot te kweken, dat is zelfs wel zo makkelijk met oogsten: gewoon pot omkeren) Meegosh- Stekken van Bamboe Shibatea IndyOmphalodes verna (Amerikaanse vergeet-me-niet, goede bodembedekker, bloeit nu) ErnyDoordragende aardbei (soortnaam weet ik niet meer, lekker sappige aardbei, goede smaak, zeer productief - ongeveer 20 jonkies) Indy ErnyRode kruisbes (2x)Wijnbes (2x) Erny- Zaad van AfrikaantjesAardkastanjeKomkommer Lemon Thea-plantAugurk Kleine scherpe Thea-plantCourgette Lebanese White Thea-plantCourgette De Nice a Fruit Rond Thea-plantPompoen Uchiki Kuri Thea-plantPompoen Spaghetti Thea-plant MeegoshDille Thea-plantPeterselieKrulpeterselieThijmBonenkruidBasilicumTuinkersGroenlofBleekselderijNieuw-Zeelandse spinazie(Winter)kropsla Parella Red Erny-zaadChinese kool Spectrum F1Radijs EiszapfenRadijs RodosTuinrapen/MeirapenSnijkool Tokyo Bekana Erny-zaadBroccoli Purple early sproutingKoolrabi Delikatess witSojaboon Be sweet 292 EdemameVleestomaat Lillian's yellow Erny-zaad Meegosh-zaad OP!Zwarte tomaat Nyagous Erny-zaad Indy-plant Meegosh-zaad OP!Cherrytomaatje geel Erny-zaad Meegosh-zaad OP!Stokslaboon Neckargold In ieder geval gezocht - Een paar poters van een late aardappel- Citroengras- Zaad van Witlof zonder dekgrond --------------------------------------------------- Mijn ruilacties: van Thea:Pepino MeloenpeerMierikwortelJiaogulan van Gemma:DaslookBrazilian Starfish Van Meegosh:MaggikruidBoomtomaat RomaTomaat RedpearIJsbergsla Rode Winnetou van Erny:Chili Piment de la BresseChili Prairie FireTomaat San MarzanoTomaat Yellow TaxiMarokkaanse MuntBitterzout Edited April 18, 2013 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Ja, ook bij jou sla ik toe... Graag had ik wat zaad van: - Snijkool Tokyo Bekana- (Winter)kropsla Parella Red- Vleestomaat Lillian's yellow- Zwarte tomaat Nyagous- Cherrytomaatje geel Aardappels heb ik niet... maar wel aardperen... En... péperplantjes... en nog meer.... kijk maar op mijn lijst, komt zeker nog meer bij komende maand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouis Posted March 25, 2013 Author Share Posted March 25, 2013 Erny, wil je zaad van de tomaten of zal ik er morgen een paar zaaien, dan hebben ze nog een maand groeitijd erbij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Neeee! Niet zaaien... Het huis is al vol genoeg met extreem téveel pepers en téveel tomaten... Heel lief aangeboden trouwens... Maar heb mezelf een verbod opgelegd: Géén pepers en tomaten meer zaaien! Ze zijn voor volgend jaar bedoeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouis Posted March 25, 2013 Author Share Posted March 25, 2013 He, dat probleem ken ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 Nu bij ons niet hoor! http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 Komkommer LemonAugurk Kleine scherpeCourgette Lebanese WhiteCourgette De Nice a Fruit RondPompoen Uchiki KuriPompoen SpaghettiDilleDeze mag je wel voor mij zaaienvoor de ruil? http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouis Posted March 26, 2013 Author Share Posted March 26, 2013 Thea, ik zaai een setje extra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted March 27, 2013 Share Posted March 27, 2013 Mag ik een zwart tomaatje van je? En een stukje bamboe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouis Posted March 27, 2013 Author Share Posted March 27, 2013 Prima Indy.Voor alle zekerheid: je bedoelt tomaatje = plant? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted March 27, 2013 Share Posted March 27, 2013 Ja,da's goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouis Posted March 29, 2013 Author Share Posted March 29, 2013 Ik ben bezig de zaadjes de grond uit te kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Meegosh Posted April 17, 2013 Share Posted April 17, 2013 Ben wel benieuwt naar je/de crosne en zag dat je spaghetti pompoen had (ben gek op pompoen, vorig jaar hadden we mogelijk een spaghetti pompoen, maar was "gewone" met veel zaden en schil/vruchtvlees)...Ook heb je nog verschillende tomaten(zaadjes volgens mij), daar was ik ook wel benieuwt naar, soorten die ik nog niet had gezien/gekweekt.. als dat zou kunnen, zou ik daar wel wat van willen hebben. En voor jou (ook) de vraag of je dan nog iets anders kunt gebruiken/wilt van mijn lijst ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouis Posted April 18, 2013 Author Share Posted April 18, 2013 Meegosh, genoteerd.Ik heb niet veel tomatenzaden meer maar een stuk of drie per soort moet lukken.Het is in ieder geval zeer kiemkrachtig zaad: ik had een opkomst op alle drie de soorten van 100%! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Meegosh Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 Leuk, komt vast wel goed (gaat mij niet zo om de hoeveelheid zaadjes) vindt het gewoon erg leuk ze eens te kunnen proberen Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouis Posted April 18, 2013 Author Share Posted April 18, 2013 Ik heb nog een paar stekken toegevoegd aan de ruillijst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 Ik zie bij jou aardbeien staan,neem je die mee? Mijn hond heeft alle ostara's (8) opgevreten Ik was niet blij.Mag ik van jou een paar doordragers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 Ik wil je wel van je wijnbes afhelpen... en stuk of 4 doordraagaardbeitjes wil ik ook wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouis Posted April 18, 2013 Author Share Posted April 18, 2013 Indy en Erny, ik breng aardbeien en wijnbes mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 Thanx. Oh ja... en een klein polletje vergeetmijnietjes... Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouis Posted April 18, 2013 Author Share Posted April 18, 2013 Okiedokie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 En... na weer wat verpotten... hoeveel van die P9 had je nog beschikbaar? En... hoeveel Bitterzout had je gewild? Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouis Posted April 18, 2013 Author Share Posted April 18, 2013 Stapels potjes (paar honderd)! Bitterzout, hoe hard gaat dat in gebruik?(Ik heb zo'n 20 peper- en paprikaplanten, 10 tomaten en 2 aubergines.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 Geen idee hoe hard dat gaat... is ook mijn eerste bitterzoutervaring. Heb er alleen nog maar Noekepoekensap voor de pepers ervan gemaakt en dat was een pak bitterzout van de Pokon 600gr voor 6,99...Vanwege een slimme vraag van Jet op peperforum denk ik ondertussen dat ik het niet op de moestuin mag gebruiken vanwege biologisch verantwoord e.d. Zullen we potjes tegen Bitterzout ruilen? Ben wél wat goedkoper als de pokon... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts