Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

tunnelkas


drahreg 48

Aanbevolen berichten

gebruik al jaren tunnelkasje (ik heb er meerdere) kijk maar ff op de foto voor iedereen na te maken, gemaakt van pvcbuis 3,2 cm , 4 hoekjes 90 graden op elke gewenste lengte te maken die van mij zijn 3,50 lang en 1,25 m breed de bogen maak ik van electrabuis 2,00 m lang afstand tussen de electr. buis is te verdelen. Je kunt er plastic of insektengaas overheen spannen, zie foto

breur van Hendrik Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft gaatjes folie wel zin, lijkt mij dat het dan niet warmer wordt dan buiten je tunnel en ik denk ook aan slakken.

Zelf plak ik in de bovenkant van tunnel altijd twee horregaas vierkanten voor frisselucht en te beregenen zonder steeds de tunnel te hoeven open/dicht maken.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo Eva, in principe lijm ik de constructie niet,zet het meestal met een klein schroefje vast,maak eerst de onderkant dus de rechthoek, daarna boor ik de gaten de electrabuis is op 2 m gemaakt die buig je rond en steek ze in de gaten, de gaten niet helemaal doorboren dus alleen van boven dan van de zijkant een schroefje er in m.v.g. Gerhard

breur van Hendrik Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

kwam deze tegen, de prijs is allersinds redelijk te noemen.

 

Tuinkas%204.5m%20Tunnelkas.jpg

 

Steeds meer mensen hebben een moestuin. Naast de innerlijke rust die tuinieren geeft is het ook nog eens lekker en lonend. De lekkerste groenten en kruiden kweekt u gewoon zelf en plukt u als u ze nodig heeft!

 

Tot voor kort was het aanschaffen van een tuinkas of hobbykas niet voor iedereen weggelegd. Tuinkassen waren bijzonder prijzig en er was maar weinig concurrentie.

Onze Hobbykassen zijn verkrijgbaar in 2 verschillende maten, 3.5m x 2m x 2m en 4.5m x 2m x2m. Alle kassen uit deze serie zijn uitstekend geschikt voor de hobbykweker.

 

De kweekkas wordt als zelfbouw pakket geleverd in sterke kartonnen dozen. Met behulp van de uitgebreide opbouw-beschrijving is het tunnelkas zeer eenvoudig zelf de kas op te bouwen.

 

Tunnelkas

 

* 4.5 mt lang, bij 2 mt breed en 2 mt hoog (veel meer comfortabel tuinkas dan de 175cm hoogte!)

* Wit poedercoated frame van 19mm dike stalen buizen (geen plastic!)

* Tunnelkas komt compleet met buizen langs de grond en op midhoogte voor extra stevigheid en stabiliteit

* Rits deur aan de voorkant en 6 oprolbare ventilatieraampjes (inclusief muggennet)

* Compleet met plaatjes instructies, die precies laten zien hoe u de tunnelkas het best en het meest standvast kan opzetten

* UV doorlatende bedekking, om natuurlijke UV levels door te laten

* Sterk UPVC (PE) & UVI 150g/sm geweven bedekking. Anti rot.

* Tunnelkas ook verkrijgbaar in de maat 4.5 mt x 2mt x 2mt voor slechts 160 euro!

 

GOEDKOOPSTE IN NEDERLAND & GRATIS LEVERING IN HEEL NEDERLAND & BELGIE!!!

 

LET OP: LEVERING VOOR HOBBYKASSEN IS MOMENTEEL 3-5 WERKDAGEN!

 

http://www.partytentenshop.nl/hobbykas-45m-x-2m-x-2m-p-1511.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er vandaag bij ons weer een stuk of 10 zien liggen, omgewaaid, weggewaaid, kapot gescheurd, gebroken.................

 

SNEU!!!

 

Ik heb er vandaag een zelf gemaakt, en ga hem morgen direct plaatsen. Om diezelfde reden... als deze snel kapot waait, ga ik niet tien dezelfde maken....

 

Ben doodsbang dat al die moeite snel voor niets was...

 

dscn6581.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het wegwaaien stukwaaien van een tunnel gebruik ik dubbele bogen, als de tunnel hlemaal staat doe ik aan de buitenkant nog een zelfde aantal bogen eroverheen strak in de grond geduwd, ik heb nooit stuk waaiende tunnels.

Je kunt hiervoor ook scheerlijn met haringen gebruiken maar ik vindt extra bogen handiger werken.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hansm, OK, bedankt voor de tip. Ik zat aan scheerlijn te denken als ie op zijn plek staat. Maar extra beveiliging zal er komen, zeker door jouw opmerkingen...

 

 

dennis,

 

Dit was de proefopstelling... de hele boel staat weer als een echte tent gedemonteerd in de gang te wachten op morgen...

 

Mijn inspiratie kwam van het kasje van Juna:

 

395252135.jpg

 

juna-s-moestuintje-2011-t540-150.html?hilit=juna#p11242

 

Moet je eerst die post lezen. Zelf heb ik hem aangepast aan eigen wensen... ik wou wat groter. Mijn man heeft meegeholpen met uitvogelen en nadenken.

Uiteindelijk hebben we de buizen met schroefjes vastgezet, maar als hij straks op de tuin wordt opgebouwd, ga ik er ook nog draad omheen wikkelen, want alleen schroefjes vertrouw ik niet, alleen draad ook niet. Samen moet ie wel goed gaan komen, verwachten we.

Omdat ik thuis al het zeil wou knippen, hebben we de onderkant van de buizen gespannen met draad... eerst gaatjes geboord.

De buizen die dwars lopen, staan niet op gelijke hoogte. Omdat ik 1 zijde los heb... met een mooie zomer is het dan alleen een overkapping, en in het begin een echte tunnelkas. Het plastic loopt dus niet compleet rond... een zijde is los te halen.

 

dscn6580.jpg

 

Het zeil heeft ook echte tent-flappen... daar gooi ik aarde op... behalve aan de voorkant, want ik wil er ook soms in, dus daar zal ik stenen leggen.

 

Het zeil komt van de blokker: tafelzeil. Ik heb echt geen idee of dat weer en wind zal doorstaan, maar ik denk het wel... een tafelzeil moet ook tegen een stootje kunnen. Het kan natuurlijk wel gaan branden als het echt heel warm gaat worden, maar dan gooi ik er wel matten overheen, of ik haal heel de tunnel weg...

 

De hoogte is NU 75 cm... zal mogelijk lager worden, ivm klein beetje ingraven, maar misschien hol ik de binnen kant wel uit, beetje afgraven... 10 cm of zo... en waarschijnlijk de planten in potten... lage tomaat en lage paprika...

 

Ik ga hem morgen al gewoon neerzetten, al heb ik nog niks erin... gewoon testen hoe het ding het houdt in weer, wind en regen...

 

Lengte: 2 m, breedte: 1,10 en hoogte: 0,75m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi, en zeker goed bedacht met dat stuk aan de zijkant wat je er uit kan halen, slim!!!!!

 

Is dat tafel zeil duur??? Twijfel of ik goedkoop plastic ga gebruiken of tafel zeil.. tafel zeil lijkt me iets steviger.

 

Dit is 1,69 per meter (1,40 breed), Blokker dus...

 

Ik heb wel 6 a 7 meter gebruikt... heb nog wel stroken over voor eventueel andere projecten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...