Koert Geplaatst: 11 maart 2011 Geplaatst: 11 maart 2011 Misschien uitkijken met stenen aan de voorkant op de flappen leggen, dat gaat zeker slijten/scheuren. Denk dat een houten balk(en)of iets beter werkt. Quote Even a broken clock is right twice a day
dennislp Geplaatst: 11 maart 2011 Geplaatst: 11 maart 2011 Slim Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Juna Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 Hij is mooi Jasmin! Het ziet er inderdaad lekker sterk uit en het tafelzeil is erg mooi doorzichtig en dik. Ik heb bij de Praxis wel naar tafelzeil staan kijken toen ik nog bezig was met het eerste kasje. Maar daar was het 8 euro nog wat per meter , nogal duur vond ik dus niet gedaan. En verder kon ik het nergens vinden, ook blokker niet. De voglende keer moet ik misschien gewoon een andere blokker vestiging proberen .Het zeil dat ik nu heb is van de welkoop, het is niet super sterk en scheurt best snel vind ik, maar beschermd wel tegen uv volgens het pakje maar dat is in deze tijd van het jaar nog niet zo dringend nodig geloof ik Quote
wittepostduif Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 http://www.youtube.com/watch?v=oGA0P9uB9z4 Deze link kwam ik ergens op een andere site tegen ( ik weet niet of hij hier al ergens op het forum rond zwerft)Deze wil ik ( nou geef de opdracht wel even door aan mijn man) gaan maken.Alleen dan met electriciteitsbuizen ipv van de water buizen die zij gebruiken, ( mijn broer is electricien, dus ze hebben altijd wel wat afval materiaal) lijkt me ook wel handig Quote groetjes Natalie
Frank Houweling Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 http://www.youtube.com/watch?v=oGA0P9uB9z4 Deze link kwam ik ergens op een andere site tegen ( ik weet niet of hij hier al ergens op het forum rond zwerft)Deze wil ik ( nou geef de opdracht wel even door aan mijn man) gaan maken.Alleen dan met electriciteitsbuizen ipv van de water buizen die zij gebruiken, ( mijn broer is electricien, dus ze hebben altijd wel wat afval materiaal) lijkt me ook wel handigGeweldig! Misschien handig als ik nog een keer een koud kasje nodig heb Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
hansm Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 Dit is wel zo'n beetje handigste en ook best degelijkste manier om tunneltje te maken, mooie link. Quote Players only love you when they're playing.
RickT Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 Voor de iets grotere tunnels kun je buis aan de bovenzijde door de balk laten lopen, gewoon een gat boren ter dikte van de pijp Quote Rick`s Steigerhouten Meubelen
jasmin Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 Mooie link... mooi... Mijn hoogsteigen tunneltje staat nog niet op het land... alleen het geraamte... en dat staat zo onstabiel door de oneffen ondergrond... dat ik er niet zo'n vertrouwen in had... maar ik ga het frame gewoon op een houten bak zetten.... geen gezeur meer dat de ondergrond niet waterpas is enzo... in de huiskmer stond alles mooi en strak... dat was de theorie... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
RickT Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 (aangepast) Werkverslag Tunnelkas Geïnspireerd door het youtube filmpje http://www.youtube.com/watch?v=oGA0P9uB9z4" onclick="window.open(this.href);return false; dacht ik vanmorgen, hoe moeilijk kan dit zijn? Daarom vandaag zelf aan de slag gegaan. Ik wilde eerst een tunnelkas bouwen van 4 mtr. lang, maar dat vond ik toch een beetje TE, dus ik heb er voor gekozen om er een van 2 mtr. lang bij 1.20 mtr. breed te maken. Materiaal: Ik had nog ergens wat waterslang liggen die ik ooit ergens "gevonden" had. Ik heb waterslang genomen omdat je daar iets beter in kunt boren en schroeven. Deze zaag je op maat. In mijn geval 2 mtr. lang Een paar stukken oude vloerdelen Een paap hoekijzers voor extra versteviging [hoeft niet, maar bij moet alles goed vast zitten]Stevig plasticEen paar schroefogen Verder nog wat gereedschap Goed, vervolgens schroef je de vier hoeken aan elkaar Een paar hoekijzers Vervolgens schroef je de waterslang in de hoeken vast met een paar schroeven [wel eerst even gaatje boren] Je zet op de lange zijde om de 50cm een streepje en schroeft ook hier de waterslang vast. Vervolgens neem je een dun balkje, en schroeft die in het midden ook vast. Dan heb je als het goed is zoiets staan. Verder heb ik op de kopse kanten van de tunnel ook nog een versteviging gezet. Vervolgens knip je het plastic op maat, en bevestig je als eerste op de lange kant met een paar nietjes Dat doe je vervolgens ook aan de korte zijde. [Even netjes een beetje vouwen] En je knipt het overtollige plastic af. Vervolgens schroef je een smalle lat over je vast geniete plastic [Eerst weer de lange zijde] Vervolgens zet je ook een lat op de kopse kanten. En klaar is je tunnelkas. Tijd: 5 uurtjes werk, met koffie drinken erbij. Problemen waar ik tegenaan liep: Plastic is nog al moeilijk goed te spannen, vooral op de kopse kanten.Verder gaan de buizen toch meetrekken bij het spannen van het plastic, dus de volgende keer zet ik niet alleen bovenin een verstevigingsbalkje maar ook een aan iedere kant op halve hoogte. 15 maart 2011 aangepast door Gast Quote Rick`s Steigerhouten Meubelen
dennislp Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 mooi Rick! Hoelang was je ongeveer bezig? Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
RickT Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 Oja, zou het bijna vergeten. Ik schroef op iedere hoek een schroef oog en buig vier stuks ijzer om als een soort haringen van een tent. Dit is om bij harde wind de tunnel op zijn plaats te houden Quote Rick`s Steigerhouten Meubelen
RickT Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 mooi Rick! Hoelang was je ongeveer bezig? 5 uurtjes met koffie drinken erbij Quote Rick`s Steigerhouten Meubelen
wittepostduif Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 Ok Rick, ik denk dat het net in mijn auto past wanneer kan ik ze halen ( hahahaha). Ik ga morgen eerst de boel freesen, eens kijken of mij dat lukt, ander moet ik mijn man maar aan het werk zetten. En daarna wil ik toch ook zo'n ding maken. Ik vond het er erg makkelijk uit zien dus dat moet me wel lukken. Quote groetjes Natalie
RickT Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 Hahaha, ja ik ben er zelf ook wel tevreden over, en ga er zeker nog een maken maar dan met een net er over. [met kleine aanpassing] Quote Rick`s Steigerhouten Meubelen
Helly Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 Je kan zo je eigen Doe Het Zelf programma opstarten, Moestuin-TV met RickT Quote Good things come in small packages
RickT Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 Van bouwen heb ik wel kaas gegeten, maar van moestuinieren zo weinig. Dat gaan we dit jaar allemaal meemaken Quote Rick`s Steigerhouten Meubelen
rommert Geplaatst: 17 maart 2011 Geplaatst: 17 maart 2011 hoe groot zijn die pvc buizen in diameter?? Quote
wittepostduif Geplaatst: 17 maart 2011 Geplaatst: 17 maart 2011 Ik had je vraag verkeerd gelezen, je vroeg diameter, ik dacht hoel lang. Sorry Quote groetjes Natalie
rommert Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 heb je daar trouwens ook zon veer voor gebruikt?? Quote
RickT Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Domme vraag miss. maar kun je in een tunnelkas nu het zelfde als in een koude bak? Quote Rick`s Steigerhouten Meubelen
hansm Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Ja, een tunnel en koudebak is naar mijn idee hetzelfde in gebruik. Quote Players only love you when they're playing.
RickT Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Dank je wel Hans Quote Rick`s Steigerhouten Meubelen
rommert Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 kan ik voor een frame van een foliekas ook snoei takken gebruiken?? Quote
Juna Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 Hij is geweldig RickT! Ziet er erg mooi uit Quote
RickT Geplaatst: 6 mei 2011 Geplaatst: 6 mei 2011 Nadeel van zo`n tunnelkas is wel dat ik de hele zomer met dat ding zit opgescheept. [maar gelukkig heb ik wel genoeg plaats in de tuin. heb hem nu maar ergens in een hoek neergelegd. ] Quote Rick`s Steigerhouten Meubelen
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.