Juul Posted April 6, 2013 Share Posted April 6, 2013 Goedemiddag, Ik had het plan op opvat vanwege de stijgende temperaturen dit weekeinde mijn komkommerplant te verhuizen van de vensterbank richting de kas. Ik weet dat 15 mei wordt geadviseerd maar zou het nu al kunnen? Juul Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted April 6, 2013 Share Posted April 6, 2013 Nee het kan nog niet.Te koud nog, vooral 's nachts.Overdag afharden zou je kunnen doen, maar je bent dan 1½ maand dagelijks heen en weer aan het slepen.Geduld is een schone zaak, hou vol! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juul Posted April 6, 2013 Author Share Posted April 6, 2013 Ik zal mezelf nog even bedwingen alhoewel de vingers jeuken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goedboerenindestad Posted April 10, 2013 Share Posted April 10, 2013 haha ik ken het probleem! nog even geduld hebben. Quote Urban farming , stadsboeren: Daarover gaat Goed boeren in de Stad, in de breedste zin van het woord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
D_SDennis Posted April 10, 2013 Share Posted April 10, 2013 Als je er meer hebt, dan zou je het kunnen proberen. Wie weet valt het mee met het weer. Ik ben zelf niet zo van de data en als er goed weer voorspeld wordt, en je kas staat gunstig, waarom dan niet? Er is toch een kans dat het goed gaat. Zo kijken mensen me soms raar aan als in begin maart al aardappels zet. Maar als ik vervolgens vroeg in juni al aan de nieuwe aardappelen zit, is de rare blik verdwenen. Komkommers zet ik meestal derde of vierde week april. Maar met voorspelling van 15 16 graden (en in de tunnel dus veeeeel warmer! ) heb ik helaas nu nog niets om uit te poten. nogmaals, als je er een paar hebt, plant er dan eens een uit. En hou de anderen achter. Overigens moet je dan wel bereid zijn wat extra zorg te verlenen. Ik moet nog wel eens in de weer om een zeil over de aardappels te brengen of wat kranten over mijn tomatenplanten oid te leggen omdat er een heel koude nacht wordt voorspeld. Sommige jaren heb je er geen extra werk aan, andere jaren meer. In de weersvoorspellingen zijn onder professionele mensen nu geluiden dat we een lange periode van relatieve warmte krijgen, minimaal 15 graden. DUs als de betrouwbare periode van dergelijke voorspellingen voorbij is, zitten we al weer tegen eind april. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heidike_21 Posted April 11, 2013 Share Posted April 11, 2013 Ik heb mijn komkommer pas op 6 april gezaaid .Volgens de kalender is dat nog goed op tijd .Op het moment is er nog niet veel aan te zien .Of je die nu al in de serre kan zetten weet ik niet , ik zou het bij mij zowieso niet doen aangezien hij nog niet volledig dicht is . Quote http://axelsmoestuin.weebly.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted April 12, 2013 Share Posted April 12, 2013 op ons complex krijg ik zaterdag het advies als je komkommer, courgettes of tomaten al in de kas (onverwarmd) zet daar binnen in een soort van tentje over te maken. Hij doet dit al jaren en heeft altijd hele goede oogst. Je hebt dan een kasje in een kas. Dus juul als je nog bubbeltjes plastic of zoiets hebt zou je het kunnen proberen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knarfvries Posted April 12, 2013 Share Posted April 12, 2013 Mijn Komkommers en Tomaten en Paprika staan sinds woensdag in de kas (uitgehard in de dagen ervoor) het vooruitzicht in het weer van aankomende week is goed 15+ tot op heden geen slappe bladeren wel heb ik nog wat achter gehouden voor het geval dat de planten die nu in de kas staan zijn ook 30cm+ minimaal 2 tot 3 zij scheuten dus de al wat sterkere planten Groet Frank Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juul Posted May 21, 2013 Author Share Posted May 21, 2013 Helaas bleek 15 mei ook te vroeg. Plant hangt er helemaal verlept bij. Gelukkig nog een back-up plant klaar staan. Ik wacht de plant in de kas te zetten tot de temperatuur wat aangenamer is voor de plant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cyberpater Posted May 21, 2013 Share Posted May 21, 2013 He Juul. Ik heb dat ook een keer gehad bij mijn komkommers, dus die zijn nu dood.Dus ik opnieuw zaaien en verspenen, bleek het bijna weer mis te gaan bij het verspenen. Dus ik ging eens lezen op deze site http://www.mooiemoestuin.nl/ en daar staat bij de komkommers dat je ze groot moet gieten met water dus ik heb bij mijn verspeende komkommers direct water gedaan. En ze staan er nu weer goed bij hoor, ik weet niet of jij het zelfde hebt maar je kan het wellicht eens proberen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik ze ook nog steeds binnen heb staan.En het weer zit niet erg mee de laatste dagen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danuta Posted May 21, 2013 Share Posted May 21, 2013 Ik heb de grondkomkommers nu weer gezaaid, (de vorige hebben het niet overleefd na een paar onverwachte extreem koude nachten) komen toch snel op, groeien hard en dan kunnen ze over 2 a 3 weken zo de grond in als dat rare koude weer voorbij is... De augurken staan afgehard klaar om de grond in te gaan maar vanwege de koudedip die er aan komt blijven ze mooi nog even op de stoep staan net als de kalebassen... ) MVG Danuta Quote MVG Danuta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts