Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Zaailingen


kiara_shi

Aanbevolen berichten

Even met mij nieuwe zaailingen pronken. Ik ben zo trots als een pauw. *lol*

Dit jaar pas echt actief begonnen om zelf eigen (bio) groente en fruit te kweken.

 

Koolrabi (Bolster)

koolrabi67491365412761.png

 

Kapucijners (Bolster)

kapucijners55301365412753.png

 

En mijn citroen plantjes:

http://kiarashi.tumblr.com/post/46946412316/i-started-growing-lemons-ever-since-i-placed-a

Ondanks dat het voor de winter gezaaid is en weinig zon gekregen heeft, doet hij het goed. Nou maar hopen dat hij vruchten geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn citroenboompje is nu bijna 3 en nog te klein om vruchten aan te verwachten. Je zal dus serieus geduld moeten hebben! Maar natuurlijk wel te gek als het uiteindelijk lukt, plus je hebt er in de winter een leuke kamerplant bij, toch?

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Janine~Bustani: Bedankt voor de link. Gelukkig gaan ze binnenkort ook naar buiten. Ik moet nog even afwachten met het weer, maar ook of ik die dag tijd heb. Maar ik hoop deze week, ik weet dat ze ruimte hard nodig hebben. Ze groeien als kool.

 

@jasmin: Ik hoop volgend jaar al of die jaar daarna zeker. Deze zijn maar een klein half jaartje oud; ze zijn namelijk net voor de winter gezaaid. In principe kunnen citrusbomen al vruchten geven 12 maanden later nadat er voor het eerst bloemen in gekomen zijn.

Maar ik ben ook een beetje twijfelachtig. De zaadjes heb ik van een citroen uit de supermarkt. Het komt voor dat zaden wel ontkiemen (weliswaar moeilijk) maar geen vruchten geven als deze van een supermarkt afkomstig zijn. Gelukkig kiemde de zaadjes redelijk snel, dus ik hoop op het beste.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, die kwamen 3 maanden geleden voor het eerst. Nu het boompje bijna naar buiten mag hoop ik op een nieuwe bloei zodat er ook mogelijke bestuiving kan plaatsvinden, maar het boompje is nog zo klein (30 cm hoog) dat ik het betwijfel of het dit jaar al zal gaan lukken. Maar hoop doet leven!

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je plantje dit jaar krachtig doorgroeit, kun je volgend jaar wellicht vruchten krijgen.

 

Een kleine update over mijn citroenplantjes (6 dagen later):

lemonplant-5dayslater-229311365446117.jpg

(Grotere afbeeldingen zijn op tumblr terug te zien.)

 

Zelf denk ik niet dat de snelle groei te danken is aan de magneet alleen. Ik blijf toch een beetje sceptisch. Het is namelijk te mooi om waar te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet om nou de boel te verstoren hoor. Maar mijn Citroen groeit nu al een week of wat nog véél harder. Dat doen citroenen nu eenmaal al zo vroeg. Ding gaat als een tierelier en blijft ook nog wel even zo gaan hoor ! ( en zonder magneet dus , maar dat zegt ook niks , ik heb daar nul verstand van )

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jorieke123: Nee, helaas. Had ik eigenlijk moeten doen. Dan kunnen we pas echt zeggen of de magneet invloed heeft gehad of niet.

Omdat ik zelf weinig vertrouwen erin gehad heb, deed ik dit ook niet, wat natuurlijk stom was achteraf.

Ik hou mijn citroenplantjes al maanden bij, maar de laatste tijd begint hij in rap tempo te groeien en dat gebeurde vanaf de periode dat ik de magneet gebruikte. Vandaag zag ik al dat er weer nieuwe bladscheuten op komst zijn. *happy*

Maar na het lezen van het berichtje van Bit, is dit zo te zien normaal.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...