Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

ff voorstellen (2)


ramirits

Aanbevolen berichten

Zoals beloofd in:

ff-voorstellen-t8483.html

 

dsc0204998051365505837.JPG

 

dsc0205031531365505855.JPG

 

Zo is de indeling van de tuin beter te zien. Alle de vakken zijn 1.20m breed. (op het bed -tegen het hek aan na, was geen ruimte meer).

Voordeel is dat als je het vruchtwisselingsschema bedacht hebt, het doorwisselen zelf een peulenschilletje is.

 

Het voordeel van al die tegels is dat je zelfs met je zondagse schoenen op maandag o.i.d. door een natte tuin kunt lopen.

 

Het nadeel is dat het veel werk is en je niet vrij bent van verzakkingen. Als je dan zo'n muggezifter (of is het muggenzifter?) als ondergetekende bent qua bestrating, moet je elk jaar hier en daar wel even weer wat rechtleggen.

 

Om het niet te saai laten worden, heb ik een cirkel gemaakt (doorsnede +/- 3 m)

Dat is even wat minder handig met tunneltje maar anders is het me te eentonig en saai. Bovendien komt er dan veel te veel groente om op te eten....De pizzeria moet ook bestaan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja prachtig ! Heb je nu dus eigenlijk 2 tuinen naast elkaar tot 1 samengevoegd ? Je 1e voorstelronde was al zo'n mooie tuin , nu is hij groter, en met kas enzo ? Super hoor. Helemaal naar mijn zin ( zie mijn update's ) Ik doe wat ideeën op zo. Dit is eigenlijk nóg meer mijn stile. Super

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een rare vraag tussendoor. Ik zie een klok hangen in de nok van je tuinhuisje, buiten. Nu heb ik al 3 klakken versleten op eenzelfde plek. Werkt dat ding bij jou ? En blijft dat ding ook werken ? Of haal jij de batterijen er in het najaar uit ? Vocht ? Ik heb daar echt ruzie mee.

Aan de ene kant heb ik wel zoiets van : waarom de tijd willen zien op de tuin , maar aan de andere kant kan het wel handig zijn soms. Ik zou er graag een hebben die bleef werken.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een grappige vraag. Ik had nog wel vragen verwacht over de insectenhotelletjes, niet over de klok haha.

Hoe dan ook, de klok hangt er net een maandje en komt uit een huis dat helemaal leeg moest. De klok zou anders naar de vuilstort gaan en toen heb ik hem maar van de muur gehaald en meegenomen.

 

Ik wilde er een nieuwe batterij in gaan doen als de nachttemperaturen niet te laag meer zijn. Is een rekbaar begrip maar vanaf mei ofzo. In het najaar als er toch iets minder getuinierd wordt, kan de batterij er wel weer uit.

Maar als het net zo'n gevecht wordt als bij jou, kan het zijn dat hij er t.z.t. alleen voor de sier gaat hangen...(loopt hij toch nog twee keer per dag een minuutje op tijd...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...