René Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Buiten in mijn bakje staat alles er goed bij, maar alleen alle (2 bakken) zonnebloemen zijn gekortwiekt. Er is geen spoor van slakken te vinden. Iemand een idee wie de dader kan zijn? Quote Wie zaait zal oogsten Link to comment Share on other sites More sharing options...
bio-fee Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Vogels?Konijnen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Hahaha, Lachen wel deze foto ! ( niet dus ) Wat een raar gezicht. Vogels ?? Duiven dan. Stond de bak buiten en open ?Nee slakken dus niet, Kniptorren ( knip-knip ) Nee, ik weet het dus niet, ik herken het ook niet vanuit ervaring ( reageer dan ook niet Bit ) Raar gezicht hoor . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
René Posted April 15, 2013 Author Share Posted April 15, 2013 De bak was dicht Bit Quote Wie zaait zal oogsten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sovreze Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Fittie met de buurman? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Erg! Ik ben benieuwd, want ik heb ook wel eens zoiets gehad met andere plantjes..verdenk er inderdaad een gekke tor van, kniptor Bit? We gaan koekelen... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
René Posted April 15, 2013 Author Share Posted April 15, 2013 Knip-knip.... maar de blaadjes zijn (wel) weg Quote Wie zaait zal oogsten Link to comment Share on other sites More sharing options...
D_SDennis Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Haha, ja wat een drama! vorig jaar had ik buiten hetzelfde met de zonnebloemen: vogels, zonder twijfel, duiven om precies te zijn, want ik heb ze betrapt. Maar als je bak dicht zat, zou ik het echt niet weten. Heb je de politie al gebeld? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bio-fee Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Huh, in een dichte bak? Dat is gek!Ik heb vorig jaar zulke broccoliplantjes gehad, maar die stonden dan ook onbeschermd op het open land... En dat was vogelvraat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
René Posted April 16, 2013 Author Share Posted April 16, 2013 Haha, ja wat een drama! vorig jaar had ik buiten hetzelfde met de zonnebloemen: vogels, zonder twijfel, duiven om precies te zijn, want ik heb ze betrapt. Maar als je bak dicht zat, zou ik het echt niet weten. Heb je de politie al gebeld? Ik heb aangifte gedaan Quote Wie zaait zal oogsten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubbels Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 Woelmuisjes hebben dit met mijn crocussen gedaan. Die kunnen zich eventueel door de kap wurmen als je de ventilatie open had staan. En anders zijn ze vaak niet te beroerd om die zelf even open te schuiven. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René Posted April 18, 2013 Author Share Posted April 18, 2013 Het kasje stond met een hoek van de tegels boven het gras, dus een muisje kon wel naar binnen. Quote Wie zaait zal oogsten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Holland Posted May 1, 2014 Share Posted May 1, 2014 Mijn zonnebloemen zijn van de week ook door iets aangetast Waardoor weet ik nog niet. Ik heb zonnebloemen in de volle grond gezaaid ging allemaal goed. Er zijn er zo'n dertig opgekomen en pas nu ze tussen de 15 en 30 centimeter lang zijn worden ze door iets aangetast Maar wat Toch slakken? Quote Vriendelijke groeten, Holland Link to comment Share on other sites More sharing options...
D_SDennis Posted May 1, 2014 Share Posted May 1, 2014 Bij mij waren duiven de boosdoeners vorig jaar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Holland Posted May 1, 2014 Share Posted May 1, 2014 Ik denk in mijn geval toch slakken. Maar ze zijn al wat groter dus ik hoop / gok er op dat ze genoeg weerstand hebben en ga niet direct in de tegenaanval tegen de slakken Dat is het nadeel dat je soms dagen geen tijd heb om naar je tuintje te gaan. Je kan niet dagelijks in de gaten houden wat de ontwikkelingen zijn en of je de juiste keuzes maakt Quote Vriendelijke groeten, Holland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Holland Posted May 4, 2014 Share Posted May 4, 2014 Dennis. Oma heeft bij mij ook duiven betrapt bij de zonnebloemen Maar toch viel het de laatste dagen wel mee de schade.... Hopen dat dat zo blijft Quote Vriendelijke groeten, Holland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts