Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

ik zal me even voorstellen

Suusjuh28

Aanbevolen berichten

beste mensen

ik ben suus ben 28 jaar en ben moeder van een dochtertje van bijna 7 jaar

ik wil me meer gaan verdiepen in geneeskrachtige kruiden en wil daar zelf dingen me gaan doen

ben nu me tuintje een beetje aan het omtoveren tot een kruiden tuintje ik begin me namelijk steeds meer bewuster te worden van al het troep wat er eigenlijk al niet in je eten zit ik ben net begonnen dus ik hoop hier op deze forum veel meer te weten te komen over tuinieren etc . tips en trucs zijn altijd welkom !

vriendelijk bedankt allemaal !

groetjes suus

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wil me meer gaan verdiepen in geneeskrachtige kruiden en wil daar zelf dingen me gaan doen
Welkom Suus,

Geneeskracht uit je kruidentuin, wat van genezing zoek je? Het is een ware studie om de werkzame delen van de planten te (her)kennen en te bereiden. Je zal al snel ontdekken dat je geen kruiden tuin nodig heb om dit soort planten te kweken. Ik zou zeggen, begin bij het beging, lees eerst een goed boek, waarin het ontstaan en ontdekking van geneeskrachtige planten in omschreven worden, zoals dit boek: Compendium van de rituele planten in Europa En daarna een aantal boeken over het herkennen van de plantendelen met de werkzame stoffen, lees goed welke delen van de planten je mag gebruiken en hoe. Veel planten zijn giftig als je de verkeerde delen gebruikt. Heel veel succes en begin gewoon met jonge brandnetel toppen

Less is more

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Suus, welkom!

Ik denk dat je al een heel eind komt als je groente en fruit uit eigen tuin (onbespoten etc) gaat eten, en thee van zelfgekweekte kruiden drinkt en meer van die dingen. Wie niet ziek is heeft geen geneesmiddelen nodig

Veel succes en plezier in ieder geval. Je dochter gaat dit vast ook fantastisch vinden!

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...