Suusjuh28 Geplaatst: 19 april 2013 Share Geplaatst: 19 april 2013 beste mensen ik ben suus ben 28 jaar en ben moeder van een dochtertje van bijna 7 jaar ik wil me meer gaan verdiepen in geneeskrachtige kruiden en wil daar zelf dingen me gaan doen ben nu me tuintje een beetje aan het omtoveren tot een kruiden tuintje ik begin me namelijk steeds meer bewuster te worden van al het troep wat er eigenlijk al niet in je eten zit ik ben net begonnen dus ik hoop hier op deze forum veel meer te weten te komen over tuinieren etc . tips en trucs zijn altijd welkom ! vriendelijk bedankt allemaal !groetjes suus Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
JohnnyQ1 Geplaatst: 19 april 2013 Share Geplaatst: 19 april 2013 Welkom, ik ben ook nog lerende maar al doende leert men Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jeanne-heijmans Geplaatst: 19 april 2013 Share Geplaatst: 19 april 2013 Welkom en succes Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
marijke Geplaatst: 19 april 2013 Share Geplaatst: 19 april 2013 Welkom, er valt op dit forum genoeg te leren.Succes met je tuin. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
MoesBijenTuin Geplaatst: 19 april 2013 Share Geplaatst: 19 april 2013 ik wil me meer gaan verdiepen in geneeskrachtige kruiden en wil daar zelf dingen me gaan doen Welkom Suus,Geneeskracht uit je kruidentuin, wat van genezing zoek je? Het is een ware studie om de werkzame delen van de planten te (her)kennen en te bereiden. Je zal al snel ontdekken dat je geen kruiden tuin nodig heb om dit soort planten te kweken. Ik zou zeggen, begin bij het beging, lees eerst een goed boek, waarin het ontstaan en ontdekking van geneeskrachtige planten in omschreven worden, zoals dit boek: Compendium van de rituele planten in Europa En daarna een aantal boeken over het herkennen van de plantendelen met de werkzame stoffen, lees goed welke delen van de planten je mag gebruiken en hoe. Veel planten zijn giftig als je de verkeerde delen gebruikt. Heel veel succes en begin gewoon met jonge brandnetel toppen Quote Less is more Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Lynn Geplaatst: 19 april 2013 Share Geplaatst: 19 april 2013 Welkom en heel veel succes in het je verdiepen in geneeskrachtige kruiden! Quote http://moestuinmiep.blogspot.com Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 19 april 2013 Share Geplaatst: 19 april 2013 Welkom. Wij zijn er voor al uw vragen ( ik dan niet voor de geneeskrachtige kruiden ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Stan Geplaatst: 19 april 2013 Share Geplaatst: 19 april 2013 Welkom en tover ze. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
roosmarij Geplaatst: 20 april 2013 Share Geplaatst: 20 april 2013 Hoi Suus, welkom!Ik denk dat je al een heel eind komt als je groente en fruit uit eigen tuin (onbespoten etc) gaat eten, en thee van zelfgekweekte kruiden drinkt en meer van die dingen. Wie niet ziek is heeft geen geneesmiddelen nodig Veel succes en plezier in ieder geval. Je dochter gaat dit vast ook fantastisch vinden! Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
zonnetje Geplaatst: 20 april 2013 Share Geplaatst: 20 april 2013 Welkom Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
kleineke Geplaatst: 20 april 2013 Share Geplaatst: 20 april 2013 Welkom Quote http://ingesmoestuin.blogspot.be/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Janine~Bustani Geplaatst: 21 april 2013 Share Geplaatst: 21 april 2013 Welkom! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 22 april 2013 Share Geplaatst: 22 april 2013 Welkom Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.