Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Ook even voorstellen


Witt

Aanbevolen berichten

Hallo!

 

Na lang rondsnuffelen hier, heb ik me eindelijk ook geregistreerd. Ik ben Marijne en heb sinds november een klein moestuintje. Afgelopen periode was daar nog niet veel anders te doen dan heel veel onkruid en aardbeien verwijderen, en spitten. Inmiddels is het een beetje opgeknapt en ben ik begonnen met zaaien en planten. Helaas komt er nog steeds heel veel op wat ik niet gezaaid heb (die aardbeien blijven komen!).

 

cam0007915371366661832.jpg

 

Ik heb heel veel plannen voor de tuin, maar vrees dat het niet allemaal gaat passen. Voor staan nog een paar aardbeien die we hebben gehouden, wat fruitstruiken, prei, een artisjok, spinazie en verschillende soorten sla. Achterin heb ik wat bloemen gezaaid en dat gaan er binnenkort meer worden. In het midden staan nu stokken voor de sugar snaps en daarnaast wat worteltjes. Ik heb nog plannen voor courgette, pompoen, stokbonen en snijbonen (die courgette en pompoen heb ik binnen gezaaid, maar die wil maar niet opkomen). Eigenlijk wilde ik ook andijvie en boerenkool, maar ik ben bang dat we daar van af moeten zien.

 

Het is niet echt een geordend geheel, maar ik word er wel heel blij van

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom en veel succes en plezier met je tuintje. Handig zo aan het water. Ik moet steeds 30 meter lopen om mijn gieter te vullen

Wel oppassen met kids, (mochten die er zijn natuurlijk)

 

(die aardbeien blijven komen!)

Handeltje beginnen een idee?

--------------------------------------

Django

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks!

 

Water is inderdaad erg handig. Er staat ook zo'n mooie pomp die we in de sloot kunnen hangen, maar die werkt nog niet zo. Dus het is nu nog even het minst steile plekje zoeken, één hand aan het hekje, één hand aan de gieter en blij zijn als ik droog gebleven ben

 

Een handel in die aardbeien is misschien ook nog niet zo'n gek idee, ze komen echt overal op. Er komen trouwens ook veel dikke bieslookachtige sprieten op, iemand een idee wat dat is? Het is dikker dan bieslook en ruikt naar bieslook/ui.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom, Marijne!

 

Hoe lang staan je pompoen en courgette al te kiemen? Het kan zin hebben om ze nogmaals te zaaien. Op het forum zijn topics hierover, het kan zijn dat het binnen het normale verwachtingspatroon valt en dan kun je dat ongetwijfeld ergens terug vinden.

Veel moestuinplezier in ieder geval!

 

Marijke.

aangepast door Gast

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...