Witt Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 (edited) Hallo! Na lang rondsnuffelen hier, heb ik me eindelijk ook geregistreerd. Ik ben Marijne en heb sinds november een klein moestuintje. Afgelopen periode was daar nog niet veel anders te doen dan heel veel onkruid en aardbeien verwijderen, en spitten. Inmiddels is het een beetje opgeknapt en ben ik begonnen met zaaien en planten. Helaas komt er nog steeds heel veel op wat ik niet gezaaid heb (die aardbeien blijven komen!). Ik heb heel veel plannen voor de tuin, maar vrees dat het niet allemaal gaat passen. Voor staan nog een paar aardbeien die we hebben gehouden, wat fruitstruiken, prei, een artisjok, spinazie en verschillende soorten sla. Achterin heb ik wat bloemen gezaaid en dat gaan er binnenkort meer worden. In het midden staan nu stokken voor de sugar snaps en daarnaast wat worteltjes. Ik heb nog plannen voor courgette, pompoen, stokbonen en snijbonen (die courgette en pompoen heb ik binnen gezaaid, maar die wil maar niet opkomen). Eigenlijk wilde ik ook andijvie en boerenkool, maar ik ben bang dat we daar van af moeten zien. Het is niet echt een geordend geheel, maar ik word er wel heel blij van Edited April 22, 2013 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 Welkom,kan je de boerenkool niet binnen zaaien,an daarna als er weer wat anders uit is er in doen? zo doe ik het met mijn spruiten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Witt Posted April 22, 2013 Author Share Posted April 22, 2013 Dankje! Dat is inderdaad wel een goeie denk ik, zo ver was ik nog niet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 Welkom Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
DjangoV Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 Welkom en veel succes en plezier met je tuintje. Handig zo aan het water. Ik moet steeds 30 meter lopen om mijn gieter te vullen Wel oppassen met kids, (mochten die er zijn natuurlijk) (die aardbeien blijven komen!)Handeltje beginnen een idee? Quote --------------------------------------Django Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lynn Posted April 23, 2013 Share Posted April 23, 2013 Welkom! Quote http://moestuinmiep.blogspot.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted April 23, 2013 Share Posted April 23, 2013 Welkom ! Lekker aanklooien voorlopig en hier rondkijken, wat wanneer , en hoe enzo. Leuk ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zonnetje Posted April 23, 2013 Share Posted April 23, 2013 Welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Witt Posted April 23, 2013 Author Share Posted April 23, 2013 Thanks! Water is inderdaad erg handig. Er staat ook zo'n mooie pomp die we in de sloot kunnen hangen, maar die werkt nog niet zo. Dus het is nu nog even het minst steile plekje zoeken, één hand aan het hekje, één hand aan de gieter en blij zijn als ik droog gebleven ben Een handel in die aardbeien is misschien ook nog niet zo'n gek idee, ze komen echt overal op. Er komen trouwens ook veel dikke bieslookachtige sprieten op, iemand een idee wat dat is? Het is dikker dan bieslook en ruikt naar bieslook/ui. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marijke Posted April 23, 2013 Share Posted April 23, 2013 Welkom op het forum; wens je er veel leesplezier.Trouwens, wat dacht je van aardbeienjam, aardbeienkwarktaart, aardbeiensorbet, aardbeien...? Succes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Witt Posted April 23, 2013 Author Share Posted April 23, 2013 (edited) Haha, ja klinkt allemaal erg goed, maar ik wil ook zo veel andere dingen in de tuin, dus heb helemaal geen plek voor al die aardbeien Edited April 23, 2013 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 23, 2013 Share Posted April 23, 2013 Welkom Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted April 23, 2013 Share Posted April 23, 2013 (edited) Welkom, Marijne! Hoe lang staan je pompoen en courgette al te kiemen? Het kan zin hebben om ze nogmaals te zaaien. Op het forum zijn topics hierover, het kan zijn dat het binnen het normale verwachtingspatroon valt en dan kun je dat ongetwijfeld ergens terug vinden.Veel moestuinplezier in ieder geval! Marijke. Edited April 24, 2013 by Guest Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Witt Posted April 24, 2013 Author Share Posted April 24, 2013 Bedankt!De courgette en pompoen zijn net opgekomen, dus ik ben helemaal blij. Het heeft dik een maand geduurd, maar misschien stoken we hier niet genoeg in huis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bert1239 Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 Er komen trouwens ook veel dikke bieslookachtige sprieten op, iemand een idee wat dat is? Het is dikker dan bieslook en ruikt naar bieslook/ui. Bieslook? Daslook? Quote Beter 1 kip in je buik dan 10 in de lucht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts