Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

1e spinazie


Bit

Aanbevolen berichten

Heeft er iemand een tip wat te doen met mijn 1e spinazie die dit weekend geoogst gaat worden ?

 

Gewoon spinazie spinazie met een aardappel lijkt mij eigenlijk een beetje zonde van de smaak en de proefervaring. Het mag wel iets lekkerders zijn. Niet te veel gedoe. Gewoon iets waar ik de smaak van mijn 1e eigen spinazie het best mee ervaar.

 

Sorry als dit topic een andere reeds zou overlappen. Mijn 1e bezoek in dit recepten topic überhaubt ( en vast niet mijn laatste, gezien de oogsten die nog komen gaan )

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon alleen spinazie eten, kort koken, uitlekken, klein beetje zout, peper, nog minder nootmuskaat, niet fijn snijden. Hooguit een hardgekookt ei erdoor, dat overheerst niet.

 

Of pasta met spinazie en oude geitenkaas en roomsaus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké ! Thnx. Denk dat dat wel een goeie is.

 

Is wokken, 3 a 4 minuutjes, met wat olijfolie, ook een idee ? Die krijg ik net telefonisch door.

 

Lekker ja. Geitenkaas met pasta. Goed idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even wokken in olijfolie of roomboter. Zorg dat ze half-gaar zijn...nog blaadjes en geen moes. Getoaste boterhammen ermee beleggen, zout, peper en bovenop beetje geraspte kaas of geplet zacht eitje dat er lekker overloopt.....

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx allen. Ga ik allemaal proberen. Ik denk dat ik de komende weken een keer of 6 mijn maaltje spinazie kan gaan halen. Helemaal goed.

 

( toch wel leuk dit recepten onderdeel )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Olijfolie in een pan, heet laten worden, gesneden knoflook en de spinazie erin, paar minuutjes omgooien af laten koelen.

100 gr Feta verkruimeld en 100 gr Hüttenkäse met een ei, wat zout en peper en oregano naar smaak goed roeren en de niet te fijn gesneden afgekoelde spinazie toevoegen, af laten koelen.

 

Fylodeeg nemen, 1 blaadje grof met wat gesmolten boter bedruppelen, volgende blad er op en zo een 4 of 5 blaadjes op elkaar verwerken. Mengsel erop geven in een soort rol aan de onderkant, aan de zijkanten 2 a 3 cm vrij laten, zijkanten er overheen vouwen dan de rol verder oprollen.

Op een bak plaat bekleed met een stuk bakpapier leggen emt de sluitnaad naar onderen. Rol insmeren met gesmolten boter, bakken in ene oven van 180˚ voor ongeveer 30 tot 40 minuten tot mooi bruin.

 

Je kunt natuurlijk ook kleine pakketjes maken of werken met bladerdeeg.

 

Te vinden onder de naam Spanakopita kun je dit recept en aanverwanten vinden en de verschillende manieren waarop deze klaar te maken. Dit is mijn recept wat ik vaker maak, soms voeg ik nog wat geroosterde palmpitten toe...

 

 

MVG

 

 

Danuta

MVG

 

Danuta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ken ik , Is ook lekker, maar dan verlies ik wel de smaak van de spinazie, die ik deze 1e x toch 'puurder ' wil proeven. Maar verderop is deze ook lekker ja ( wel meer werk )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grijns.... voor mij is spinazie puur een kleurmaker, ik vind het smerig )

 

Maar misschien is dit dan wat meer voor jou...

 

Iets van vlees of vis naar smaak bakken (korte bereiding liefst) Spinazie in wat lichte olijfolie (dus geen extra virgin) opbakken (olie redelijk heet) met wat zeezout. Op een warm bord geven, vlees erop, wat gebakken aardappeltjes ernaast of een bolletje kruidenrijst.......

 

Voordeel van Spinazie opbakken is dat de smaak veel beter uitkomt dan koken. Op deze manier geeft het kleur en smaak en een prachtig bed om bvb een kipfilet, scholfileetje of gewoon een mooi gebakken spiegeleitje (past prima bij spinazie) etc te presenteren...

 

 

MVG

 

 

Danuta

MVG

 

Danuta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik ermee zou doen, komt aardig in de buurt van de bereiding van "spinaziehater" Danuta:

Wat reepjes vers spek bakken in de pan, een paar handenvol grof gehakte spinazie even laten meebakken. Kruiden met peper, zout, een vleugje nootmuskaat. Opdienen met gefrituurde krielaardappeltjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hehehe...ik eet het wel eens, maar altijd onder protest of zo verwerkt dat ik het niet proef ) Voordeel van de kok zijn is dat ik meestal gewoon voor mijzelf iets anders maak )

 

 

MVG

 

 

Danuta (moeilijke eter bij tijd en wijle )

MVG

 

Danuta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ! het was erg lekker hoor. Ben helemaal gelukkig haha. Kort gewokt , met wat olie , pasta, en wat brokjes Pecorino. Was erg lekker. Kleine vlotte hap.

 

Maar eerst tussen de middag lekker half in het zonnetjes een lekker broodje met alleen wat boter en een vuistvol met net geplukte spinazie ernaast. Hap hap , brood , hap hap brood. Was een speciale en erg lekkere lunch. Moet op z'n minst toch weten hoe mijn 1e eigen spinazie smaakt he ? En hij was echt lekker. Wat zal ik zeggen. Zoet ? Iets zoets ja. Zoet en zacht kruidig. Best complexe smaak. En ook spinazie. Heerlijk. Jong jong. Denk 3 vuistjes opgesmikkeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor het eerst maar eens (binnen) NZ spinazie gezaaid, nog nooit gegeten of zo dus misschien vind ik dit wel lekker en anders heb ik een liefhebber hier, vooral in griekse gerechten dus op komt het altijd )

 

MVG

 

 

Danuta

MVG

 

Danuta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja lekker he, dat eet ik graag, als ik in Nederland ben en even bij de Turk binnenwip neem ik er altijd wat van mee ) Ik vind de Turkse keuken, hoewel gestoeld op vaak de zelfde basis en ingredienten persoonlijk lekkerder en uitgebreider dan de Griekse )

 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze nog nooit zelf heb gemaakt, ik heb niet vaak verse spinazie en wel dan maak ik spanakopita voor de chef ) Goed idee om eens Gözleme te maken )

 

Dank je wel voor Het idee en het recept .

 

 

MVG

 

Danuta

MVG

 

Danuta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet zeggen dat de verschillende Turkse recepten hier favoriet zijn, zoals deze! Mijn kids zijn nu eenmaal smulpapen en ik gek genoeg om mij aan allerlei recepten te wagen zoals gozleme

 

http://www.turksekok.nl/198/gozleme

 

ja die is heerlijk! wij aten hem in Utrecht van een turkse bakker, dank voor het recept, gaan we m zelf maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...