Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kraaien zaaien walnotenboom


Frans

Aanbevolen berichten

Voor het oog is het belangrijkste verschil tusen de twee dat de kauw wat kleiner is dan de kraai en inderdaad vaak een wat grijze band om zijn nek heeft. Nog even een staaltje van hun intelligentie. Aan de rand van mijn tuin staat een walnotenboom. Als de walnoten rijp zijn is dat de favoriet van kraaien en kauwtjes. Ze weten precies hoe er mee om te gaan. Neem een noot mee in je snavel en laat hem dan van grote hoogte op de straat vallen.Nog even een duikvlucht om hem weer op te halen en daarna je gebarsten noot ergens gaan leeg peuzelen. Mooi is het om te zien hoe de minder ervaren jonge vogels de kunst wel afkijken maar nog niet door hebben dat je zo'n noot boven de straat moet laten vallen en niet boven de tuin. Overal kom je daardoor walnoten tegen maar ze leren snel.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is ook al een boompje opgekomen in de tuin, nu al zo'n 50 cm hoog.

Wat walnoten betreft bestaat er een spreuk : boompje groot , plantertje dood omdat het heel lang duurt voor je een forse walnotenboom hebt. In jouw geval zal dat nog wel meevallen , je bent nog jong genoeg Jorieke.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is ook al een boompje opgekomen in de tuin, nu al zo'n 50 cm hoog.

Wat walnoten betreft bestaat er een spreuk : boompje groot , plantertje dood omdat het heel lang duurt voor je een forse walnotenboom hebt. In jouw geval zal dat nog wel meevallen , je bent nog jong genoeg Jorieke.

 

Kan je op je 80ste nog is lekker in een 12 meter hoge boom klimmen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zaailing gaan we gebruiken om over 50 jaar een mooie tafel van te zagen
Je bent een barbaar Jorieke .

Oude notebomen gebruik je om er relaxt onder te zitten en niet om er tafels van te zagen.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan er anders wel hele mooie plankjes van krijgen!

Ik vind het fantastisch mooi hout. Zo bewerkelijk. Net als olijvenhout, ook zo geweldig. Alleen een beetje duur. Laatst mooie olijven houten snij/serveerplank gezien. Niet al te groot, maar liefst over de 40 euro Schrok me wezenloos. Dus als ik ooit de kans krijg een oude olijvenboom om te hakken...

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zaailing gaan we gebruiken om over 50 jaar een mooie tafel van te zagen
Je bent een barbaar Jorieke .

Oude notebomen gebruik je om er relaxt onder te zitten en niet om er tafels van te zagen.

Jaaaah. Eindeloos .....

Goed gezelschap, fijne wijn, lekker eten en een machtige notenboom.

Zwijmel ..........

 

Maar als er toch zo nodig een tafel moet komen, doe dan zoiets: http://pooktre.com/

(even doorklikken, maar ik wilde je de 'homepage' niet onthouden)

 

OK, ik beken, off topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Guilty

 

Ik dacht even aan een leuk plekje in de Provence bergen in Frankrijk. Idyllisch met beschilderde tafeltjes en stoeltjes, olijvenbomen met gekleurde vogelhuisjes en gloeilampen erin. En kippen die bijna langs je heen lopen. En alles stond op kiezels. Lekker drankje, lekker hapje, heerlijke sfeer... I'm all in

 

Had ergens al die geleide bomen langs zien komen. Heel apart zo die bomen laten lopen. Zal wel jaren duren voor je zoiets hebt kunnen leiden en het af is gewerkt.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaaf zeg, die zou ik helemaal niet omzagen (dat zou bijna schandalig zijn vernielen van kunst) die stoel waar die hippy inzit is vet tof en ook die mens figuren zijn echt fantastisch.

Als ik rijk ben wil ik veld met heuvel vol boommensenfiguren

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd. Ik zie nu pas dat het door Jasmin gestarte topic Hongerige kraaien voortgezet wordt in dit topic dat Kraaien zaaien walnotenboom heet en door mij gestart lijkt. Had ik soms per ongeluk een nieuw topic gestart i.p.v. te antwoorden en is de titel naderhand door neem ik aan Luc aangemaakt om het geheel weer duidelijk te maken ? Het is niet zo belangrijk maar als het niet te veel moeite is kan dan dit topic weer aan het hongerige kraaien topic geplakt worden waar het logischerwijze hoort Luc ?

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is Luc actief aan het modereren ... maakt toch niet uit, Frans? Mij stoort het niet en het is inderdaad wat overzichtelijker... want als je later iets over spontaan uitzaaiende bomen wilt lezen of terugzoeken, komt het niet in je hoofd op om onder hongerige kraaien te zoeken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...