Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Volkstuinverenigingen - prijzen / kosten , regels en meer

Featured Replies

Geplaatst:

Het is zo te zien idd erg duur daar in de randstad. Maar goed, daar kunnen ze het zich ook permitteren zulke abnormale prijzen te vragen natuurlijk... genoeg gekken die het ervoor willen betalen, en als die het niet willen dan nog genoeg gekken die zo graag een tuin willen dat ze alsnog over de scheef gaan.

Wat mij betreft is het heel simpel: De goedkoopste (bouw)grond in Nederland is 1 euro per m2, dus als je een volkstuintje huurt moet het (alles inclusief - minus borg misschien) maximaal de helft kosten. Anders kun je beter een stuk grond kopen, en dat is dan van JOU. Maar ja dat wordt niet beheerd, staat geen hek omheen, is geen waterpomp... etc.

Geplaatst:

Beschouw mijzelf niet als gek eigenlijk.....

Geplaatst:

41,- ? Ik betaal dan ook wel zoiets. Maar zet dat bedrag eens af tegen een dagje Efteling ? Of 1x uit eten, of zelfs 3x in je eentje naar de mac. Whatever, whatever.

Het is een hobby, het is óók nog eens een hobby die een bepaalde opbrengst geeft. Daarnaast alle dingen die elke hobby aan geestelijke en/of lichamelijke winst geeft.

ik vind 40,- een schijntje zo bezien. Voor een heel jaar he ?

Geplaatst:

Bij mij 30 cent per m² mijn tuin 200m2 dus 60 euro.

Regels......geen daarom is het ook een zooi overal lelijke bouwwerken van afval hout etc.

Onderhoudt 0,0. Zolang de huurbaas maar zijn geld krijgt is het goed.

Voordeel op vijf minuten max. Fietsen

Geplaatst:

@Zeeuw,

En een hoop tuinplezier lijkt me, je hebt er dus alle vrijheid. Het onkruid van de buren buiten houden is eigenlijk je enige zorg...

Geplaatst:

Ja huub heeeel veel tuinplezier

• 6 maanden later ...
Geplaatst:
- Beschrijving Volkstuinvereniging Zevenaar, Ooiselandweg -
Even voor de eerlijkheid en goede orde, gezien ik opgemerkt heb dat deze informatie via Google al snel bovenaan staat voel ik me verantwoordelijk het één en ander aan te passen nadat ik nu bijna een jaar hier moestuinier:

Aardappelen mogen WEL verbouwd worden, maar er wordt wel enige oplettendheid gevraagd m.b.t. ziektes e.d. Grote mate van eigen verantwoordelijkheid, evenals buitentomaten en spuiten tegen onkruid e.d. De beheerder heb ik dit jaar nog geen enkele keer zien spuiten met chemische troep, dat is voor mij persoonlijk een pluspunt, ondanks niet iedereen netjes hun omringen stukje veelal grenzend aan het pad netjes onkruidvrij houdt. De verplichte werkdag is ook te verwaarlozen, ik vermoed dat hier alleen voor opgeroepen wordt als het écht nodig is - en mensen ook meewerken -.

Ergo, nog zeer tevreden over het bestuur, iedereen doet zijn eigen ding zonder rare fratsen of overslaande ziektes/chemicalieen. Soit, er mag misschien wat meer gelet worden op gebruik van de waterpompen (de één trekt de hele ton leeg en vult hem vervolgens niet bij voor de volgende gast, dat is jammer).

Geplaatst:

Hmm dan ben ik zo op het platteland nog best wat kwijt

Hier in Denekamp betalen we €0,39 per m2

Verder geen enkele voorziening

De regels zijn dat er niks hoger dan 75cm op de tuin mag (dus ook geen planten)

Daar houd iedereen zich wel zo'n beetje aan

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Geplaatst:

Wat een belachelijke reden ( naast de bedden van de buurman kán ik me er iets bij voorstellen wel ). Maar bonen als de Borlotti zou bij jou dus helemaal niet mogen ? Raar.

Trouwens. Mijn boerenkool haalt de 85cm wel inmiddels. tsss. geen druiven, geen kleinfruit. niks niks.....

Geplaatst:

Moestuincomplex nieuwerkerk

Contributie 20,00 per jaar voor 200m2

Geen hek iedereen kan op de tuin komen .

Mag een kas of schuur max 8m2

Bomen en struiken vmin 1.50 van de erfafscheiding en max 1,80 hoog.

Geen clubhuis water,stroom of wc

niet verplicht spuiten en 1x per jaar vergadering.

Verder niet veel regels.

een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook

Geplaatst:
Wat een belachelijke reden ( naast de bedden van de buurman kán ik me er iets bij voorstellen wel ). Maar bonen als de Borlotti zou bij jou dus helemaal niet mogen ? Raar.

Trouwens. Mijn boerenkool haalt de 85cm wel inmiddels. tsss. geen druiven, geen kleinfruit. niks niks.....

Ja ik weet het best saai

Heb vandaag voor de grap een meetlint mee naar de tuin genomen en toch aardig wat dingen hoger dan 75 cm gevonden

Volgens mij is er toch nooit controle dus als je het niet te gek maakt zal het wel goed komen

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Hier in Veendam bij volkstuinvereniging De Toene vallen de kosten en regels ook alles mee.

Ook hebben ze een erg leuke site: http://www.detoene.nl

De borg die je aan het begin moest betalen was €50,-

Het lidmaatschaps geld is €25,- per jaar.

De huurkosten zijn per 100 m² €12,- per jaar.

In overleg is hier bijna alles wel mogelijk. Er staan allerlei soorten en maten schuurtjes en kassen. Ook fruitbomen staan er in alle soorten en maten. Ook is er een clubhuis die van maart tot en met oktober 3 x per week open is en waar je koffie en thee kan krijgen. Ook het duurdere gereedschap als heggenscharen en freesmachines kun je hier huren.

Ben heel erg tevreden, en er zijn nog tuintjes beschikbaar. Er zijn heel veel mensen die het al 10tallen jaren doen en graag advies geven en vragen beantwoorden, en als iemand wat over heeft word het vaak uitgedeeld. Verder worden er ook activiteiten georganiseerd.

Al met al erg blij dat ik begin dit jaar lid ben geworden.

• 1 year later...
Geplaatst:

Bij ons is de borg 50 Euro wat je terug krijgt als je stopt en de tuin netjes achterlaat.

Borg sleutel van de hek om erin te kunnen 5 Euro

Contributie 15 Euro per jaar.

En 0,30 cent per vierkante meter tuin huur.

ik betaal ongeveer voor 95 vierkante meter 30 Euro per jaar ongeveer.

op ons tuin complex zijn sloten om water te tappen. En er staat een schuil hokje voor als je op de tuin bent en het zal gaan regenen dat je dan even kunt schuilen tot het weer droog is. Verder 2 kruiwagens en 2 zeisen om het riet langs de sloot weg te kunnen halen.

Zoals mijn tuin want die ligt tegen de sloot.

Verder hebben we een zeer saaie site die ik hopelijk binnenkort wat kan aanvullen met evenementen en weetjes.

http://www.volkstuingroningen.nl

En is het complex waar ik zit het grootste van de complexen die wij hebben 97 tuinen om precies te zijn. We zijn net uitgebreid met een groot stuk erbij.

ook zijn we bezig met de aanleg van waterpompen van die ouderwetse hand pompen.

Geplaatst:

Ik betaal 70 euro voor 40 vierkante meter. Manlief heeft ook zijn eigen tuin, plus dat we nog een bloementuin hebben van 20 vierkante meter. Dus 175 euro voor een oppervlak van 100 vierkante meter. Ik heb ondanks dat een beetje meer vierkante meters, want mijn tuintje zit in een schuine hoek van het terrein, en ik heb mijn tuintje breder gemaakt door de bessenhaag buiten mijn tuin te planten, en bv. de eigen composthoop staat ook apart.

Maar we zitten lekker luxe. Op loopafstand van huis (erg handig), er is stromend water, electriciteit, een clubhuis met keuken en algemene ruimte, grote schuur vol gereedschap voor iedereen te gebruiken, nog een schuurtje, plus een ondergrondse bunker (ja echt, voor opslag). Ook een druk verenigingsleven wat mijlen verder gaat dan plantjes kweken. O ja, ook altijd gratis koffie, thee, koekjes, limonade (en bij feestelijke gelegenheden gratis borrel en hapjes)

Geplaatst:

Ik betaal 70 euro voor 40 vierkante meter. Manlief heeft ook zijn eigen tuin, plus dat we nog een bloementuin hebben van 20 vierkante meter. Dus 175 euro voor een oppervlak van 100 vierkante meter. Ik heb ondanks dat een beetje meer vierkante meters, want mijn tuintje zit in een schuine hoek van het terrein, en ik heb mijn tuintje breder gemaakt door de bessenhaag buiten mijn tuin te planten, en bv. de eigen composthoop staat ook apart.

Maar we zitten lekker luxe. Op loopafstand van huis (erg handig), er is stromend water, electriciteit, een clubhuis met keuken en algemene ruimte, grote schuur vol gereedschap voor iedereen te gebruiken, nog een schuurtje, plus een ondergrondse bunker (ja echt, voor opslag). Ook een druk verenigingsleven wat mijlen verder gaat dan plantjes kweken. O ja, ook altijd gratis koffie, thee, koekjes, limonade (en bij feestelijke gelegenheden gratis borrel en hapjes)

Hoi jasmin

Dat is ook wel veel luxe bij ons hebben ze niks om beter te zeggen. Wel zit mijn tuin aan de einde van de straat dus dat vind ik al luxe.

we houden elke jaar 1000 euro over om onderhoud of extra te doen maar die 1000 euro moet verdeeld worden over 4 complexen verdeeld over Groningen dus 250 euro per complex.

Geplaatst:

Wij krijgen zelfs buurtbudget om van de jaarlijkse Open Dag een buurtfeest te maken, met life muziek optredens, creatieve markt, workshops etc. We krijgen ook buurtbudget om andere leuke dingen te organiseren voor onszelf en buurtbewoners: yoga, schilderen en tekenen, dit jaar ook vilten geloof ik... leuke plek.

Geplaatst:

Jasmin

zo gul zijn ze hier echt niet.

toch vind ik het primitieve wel wat hebben het moet dan ook een tuin blijven is mijn mening.

Maar een warm dicht hokje mag wel vind ik we hebben nu een hok wat een beetje op een schuil schuurtje lijkt voor paarden.

zonder een deur erin. Wel is deze er net nieuw neergezet ziet er dan ook mooi uit van buiten wel primitieve dus.

En als je iets wilt organiseren moet je dat zelf op touwen zetten en zonder geld liever.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic