spike Posted April 26, 2013 Share Posted April 26, 2013 Hallo ik ben nieuw hier, Ik zal me even voorstellen.Ik ben een 36 jarigeman.Kan erg van de natuur genieten.Heb al wat moestuin ervaring.Door goed na te denken kun je er voor zorgen dat je meer opbrengst hebt en minder werk.De bedoeling is het om dit jaar een nieuwe moestuin te beginnen.Grond onderzoek laten uitvoeren bij de boerenbond /wellkoopConclusie : grond heeft een hoop te korten. Wil dit dit advies wel gedeeltelijk opvolgen maar de ph is wel goed voor aardbeien!! Ook moet er een betere en goedkopere manier zijn om de grond te verbeteren. Wil dit jaar een hoop groente soorten uitproberen.Voor 30,- aan zaad uitgegeven.(ben van plan dit dit jaar allemaal op te zaaien dus niet als sommige hier nog jaren mee te doen) Wil ook aardbeien gaan telen vollegronds en op hoogte Zie Borsalino. Gratis compost gehaald bij de gemeente weet nog niet of dit bruikbaar is!Ik snap nog niet hoe alles werkt op dit forum. Ik wens jullie allemaal veel plezier en een goed oogst. met vriendelijke groeten Spike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted April 26, 2013 Share Posted April 26, 2013 Wekom,hoeveel grond heb je dan,en succes natuurlijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spike Posted April 26, 2013 Author Share Posted April 26, 2013 hallo Jeanne, Ik hoef me niet te vervelen.Zeg maar zo'n 180m2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted April 26, 2013 Share Posted April 26, 2013 zie mijn welkom zo moet het geschreven staan haha. nou nee mooi stuk grond zeg,jij zal druk zijn. succes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted April 26, 2013 Share Posted April 26, 2013 Hallo Spike en welkom! Je zou eventueel ook kunnen denken aan verschillende soorten groenbemesting om de grond in evenwicht en rijk aan voedingsstoffen te krijgen. Waarschijnijk heb je dat al gedaan, met het zaad dat je hebt gekocht? Veel plezier in je tuin"tje" en ook een goede oogst gewenst! Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
katrien888 Posted April 26, 2013 Share Posted April 26, 2013 Welkom Spike, een man met enige kennis...is altijd handig Veel succes en laat maar eens weten hoe het gaat met je oogst ! grtjs,Katrien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted April 27, 2013 Share Posted April 27, 2013 Welkom ! Laat maar wat foto's zien. Foto's plaatsten is lekker makkelijk en geeft ons de indruk onder welke omstandigheden jij tuint. Je kan ook je eigen 'blog' maken en bijhouden hier, waar je ons al je update's toont. Leuk ! In de topics over dit forum kun je alle info vinden daarover. succes ! en veel forumplezier. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted April 27, 2013 Share Posted April 27, 2013 Welkom! Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 27, 2013 Share Posted April 27, 2013 Welkom Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lynn Posted April 27, 2013 Share Posted April 27, 2013 Welkom! Quote http://moestuinmiep.blogspot.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
marijke Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 Ben benieuwd hoe het met je tuin gaat dit seizoen. Succes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spike Posted May 17, 2013 Author Share Posted May 17, 2013 Hier de foto's van mijn moestuin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts