Claudia69 Posted April 28, 2013 Share Posted April 28, 2013 Ik heb door omstandigheden mijn paprika's iets te laat verpot en ruimer uit elkaar gezet, waardoor ze nogal opgeschoten zijn. ze zijn nu een 30 cm hoog en hebben 10/12 blaadjes, beginnen te vertakken bovenaan en in enkele zie ik ook een bloemetje verschijnen. Nu vraag ik me af wat ik er best mee doe: toppen, zodat de zijscheuten zich ontwikkelen en er weer een meer compacte plant ontstaat, of ondersteunen, zodat de top kan doorgroeien en ik paprika's op stam krijg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted April 28, 2013 Share Posted April 28, 2013 Wellicht is deze prent duidelijker dan mijn uitleg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
estherbes Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 @Geedee, er staat in die afbeelding dat je moet intoppen na 1 blad en 1 bloem. Op de tekening staan echter al 2 bladeren en 2 bloemen aan de tak getekend....wat is dan wijsheid? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 Er zit een blad en een bloem in de splitsing of vertakking......de stengel zelf heeft 1 blad en 1 bloem......daarna moet je die afknippen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted April 29, 2013 Author Share Posted April 29, 2013 In elk geval bedankt voor de tip. Ik heb ze intussen verpot en gesteund en het is verbazingwekkend hoezeer de stammetjes al 'verkloekt' zijn. Het komt nog wel goed, denk ik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts