ModestMouse Posted April 28, 2013 Share Posted April 28, 2013 Hallo! Nadat ik mijn moestuin vragen googlde, kwam ik vaak bij dit forum uit en ik vond het tijd om me maar eens aan te melden. We zijn onlangs verhuisd naar een rijtjeshuis en tuintje op het zuiden. Ik zit helaas met een burn out thuis en aangezien ik gek op tuinieren ben leek het me goed om een rustgevende moestuin te beginnen. Vorige zomer een terrasje aangelegd met een bankje op de ochtendzon, waar ik elke ochtend mijn kopje koffie drink. Daarnaast heb ik de helft van het gazon eruit gehaald, dat moet de moestuin worden. Het zonnigste stukje heb ik vorige zomer beplant met allerlei kruiden, wat het erg goed doet. In de moestuin zelf heb ik nu alleen wat radijsjes, wortel en ui staan en dat staat al lekker te groeien. Binnen heb ik pepers, paprika en verschillende boontjes opgekweekt in de vensterbank. Momenteel staat alles in de kweekbak buiten, in potjes. Van een collega van mijn man heb ik tien aardbeiplantjes gekregen en die slaan al redelijk goed aan. Tot duver gaat alles goed en geniet ik er ontzettend van! Ik heb geen groot budget, dus haal meeste zaadjes en spullen bij de Lidl en de action. Rustgevend is het in ieder geval ook Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
katrien888 Posted April 28, 2013 Share Posted April 28, 2013 Welkom en veel succes !!! grtjs,K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Red Posted April 28, 2013 Share Posted April 28, 2013 Hallo ModestMouse,Welkom,Een moestuin kan inderdaad rustgevend zijn al is het vaak lichamelijk wel zwaar,maar geestelijk ontspant het heerlijk,Succes met je tuin en geniet ervan.Groetjes Red Quote De herinneringen die je later wil hebben,moet je nu maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted April 28, 2013 Share Posted April 28, 2013 Welkom. 3x je hele tuin spitten zei mijn huisarts Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted April 28, 2013 Share Posted April 28, 2013 Jou verhaal lijkt heel veel op mijn leven. heel veel succes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted April 28, 2013 Share Posted April 28, 2013 Welkom Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 welkom veel rust gewenst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 Welkom Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lynn Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 Welkom! Quote http://moestuinmiep.blogspot.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
kleineke Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 Welkom!! Quote http://ingesmoestuin.blogspot.be/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
zonnetje Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 Welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sluipwesp Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 ModestMouse, Welkom en veel succes met met je rustgevende moestuin! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mongarden Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 Welkom!En veel succes! Quote Groeten ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ModestMouse Posted April 29, 2013 Author Share Posted April 29, 2013 Bedankt voor het warme welkom iedereen! Morgen mooi weer, lekker onkruid wieden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marijke Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 Er is niets dat zoveel energie kost, maar nog vèèl meer energie geeft dan een moestuin. Geniet van ieder plantje dat opkomt, van iedere bloem en iedere vrucht, slenter op je gemak tussen de bedden door en gebruik al je zintuigen...Welkom op het forum Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ModestMouse Posted April 29, 2013 Author Share Posted April 29, 2013 @marijke, mooie woorden, en ook helemaal waar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted April 30, 2013 Share Posted April 30, 2013 Een uitgelezen dag om al je onkruid eruit te gooien! Veel wiedgenot in je tuin vandaag, Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts