Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Mijn rustgevende moestuin


ModestMouse

Aanbevolen berichten

Hallo!

 

Nadat ik mijn moestuin vragen googlde, kwam ik vaak bij dit forum uit en ik vond het tijd om me maar eens aan te melden.

 

We zijn onlangs verhuisd naar een rijtjeshuis en tuintje op het zuiden. Ik zit helaas met een burn out thuis en aangezien ik gek op tuinieren ben leek het me goed om een rustgevende moestuin te beginnen.

 

Vorige zomer een terrasje aangelegd met een bankje op de ochtendzon, waar ik elke ochtend mijn kopje koffie drink. Daarnaast heb ik de helft van het gazon eruit gehaald, dat moet de moestuin worden. Het zonnigste stukje heb ik vorige zomer beplant met allerlei kruiden, wat het erg goed doet.

 

In de moestuin zelf heb ik nu alleen wat radijsjes, wortel en ui staan en dat staat al lekker te groeien. Binnen heb ik pepers, paprika en verschillende boontjes opgekweekt in de vensterbank. Momenteel staat alles in de kweekbak buiten, in potjes. Van een collega van mijn man heb ik tien aardbeiplantjes gekregen en die slaan al redelijk goed aan.

 

Tot duver gaat alles goed en geniet ik er ontzettend van! Ik heb geen groot budget, dus haal meeste zaadjes en spullen bij de Lidl en de action. Rustgevend is het in ieder geval ook

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ModestMouse,

Welkom,

Een moestuin kan inderdaad rustgevend zijn al is het vaak lichamelijk wel zwaar,maar geestelijk ontspant het heerlijk,Succes met je tuin en geniet ervan.

Groetjes Red

De herinneringen die je later wil hebben,

moet je nu maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is niets dat zoveel energie kost, maar nog vèèl meer energie geeft dan een moestuin.

Geniet van ieder plantje dat opkomt,

van iedere bloem en iedere vrucht,

slenter op je gemak tussen de bedden door

en gebruik al je zintuigen...

Welkom op het forum

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...