Diana76 Geplaatst: 17 juni 2020 Geplaatst: 17 juni 2020 @rorror Ze staan sowieso binnen en als ik thuis ben en de zon schijnt in de dakgoot. Heb geen tuin of balkon. En ze staan onder de groeilamp om genoeg uren licht te vangen en ik wil ze laten overwinteren. Dit jaar was trouwens toch een oefen rondje. Ik weet niet eens of het paprika of peper is maar ik had ook niet verwacht dat ik überhaupt iets kon laten groeien🙈Volgend jaar ga ik op tijd beginnen en labelen🤣😂 1 Quote
JessicaL Geplaatst: 18 juni 2020 Geplaatst: 18 juni 2020 @rorror, maken ze binnen in de juiste temperaturen ook vruchten aan? Ik wilde namelijk een aantal planten binnen houden omdat ik buiten de ruimte niet heb en wel mooie vensterbanken op het zuiden met volle zon. Quote
rorror Geplaatst: 18 juni 2020 Geplaatst: 18 juni 2020 (aangepast) @JessicaL Ja binnen maken ze ook vruchten aan, maar je moet wel even het bloemetje bevruchten, dus met je vinger even elke dag het stuifmeel van bloemetje naar bloemetje brengen. (In de winter groeien ze in een zuidraam heel traag) 18 juni 2020 aangepast door rorror Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
acpronk Geplaatst: 19 juni 2020 Geplaatst: 19 juni 2020 Gaat eigenlijk heel makkelijk. Geen bloemen wegnemen, gewoon met de vinger inderdaad stuifmeel overbrengen.Deze foto is gemaakt op 15 mei, van gewone supermarkt Spaanse pepers, in het raamkozijn op het westen. Oosten kan ook, daar stonden ze eerder maar wegens plaatsgebrek naar het westen verplaatst.Inmiddels staan ze al in de moestuin in de volle grond, voordat het begon te regenen dus ik denk al zeker 2 weken? Ze groeien nu wel langzamer vanwege het koudere weer. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Diana76 Geplaatst: 1 juli 2020 Geplaatst: 1 juli 2020 Paprika of peperplantjes zijn toch zelfbestuivers🤔 Ondanks het te laat toppen heb ik alweer de eerste bloemknopjes😁 Quote
Portugeesje Geplaatst: 13 juni 2021 Geplaatst: 13 juni 2021 1 peperplant heeft voor een week of 2 bloemetjes, de andere planten niets. Komen er nog bloemen? Quote
rorror Geplaatst: 13 juni 2021 Geplaatst: 13 juni 2021 @Portugeesje komen vanzelf wel, bij mij beginnen ze buiten ook pas nu echt te bloeien. (de helft nog niet). Als je in potten teelt, kan je ze eind van het seizoen nog binnen afrijpen. 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Diana76 Geplaatst: 14 juni 2021 Geplaatst: 14 juni 2021 @Portugeesje Een paar dagen goed in de zon zetten dan komen ze vanzelf. Ik heb al 1 paprika hangen. Ik zelf heb geen tuin of balkon maar zet ze tot 25 graden in de volle zon in de dakgoot. 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 14 juni 2021 Geplaatst: 14 juni 2021 Hier graag on topic blijven over of je wel of niet de 1e bloemknoppen weg moet halen. Hier is een topic om updates te plaatsen of snelle vragen te stellen: 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.