Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

even voorstellen:


janita

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben Janita, getrouwd, moeder van 2 jonge kinderen en pas begonnen met een moestuin.

Ik vind het heerlijk om te tuinieren maar met moestuinieren heb ik niet heel veel ervaring. Vorig jaar had ik drie bakken gevuld met groentes en daarvan had ik al een leuke oogst.

Mijn moestuin ziet er als volgt uit;

9 bakken 1.20m. x 1.20m. (1 voor kruiden, beide kinderen hebben een bak, 6 voor allerlei groentes)

dan een kas van 3m. x 4m. waar ik groentes in voorzaai en waarin komkommers, paprika's en tomaten staan

daarnaast weer bakken, 8 bakken van 1.20m x 2.10 m. (1 voor aardbeien, 1 voor frambozen, 6 voor aardappels)

 

Alle bakken zijn een week geleden ingezaaid, de aardappels gepoot en de aardbeien geplant. We zitten nu met spanning te wachten tot alles op gaat komen!

Ik hoop op dit forum antwoorden te vinden op de problemen waar ik ontwijfeld tegenaan ga lopen!

 

Groetjes Janita

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie welkom!

 

Ik wilde even met de foto's wachten tot er daadwerkelijk iets boven de grond komt, ziet er iets gezelliger uit dan die zwarte bakken

 

De kinderen hebben vanalles in hun bakjes geplant en gezaaid, o.a; een aardappel, aardbeiplantjes, sla, meloen (ik heb ze maar niet verteld dat die buiten het vast niet gaat doen, daar komen ze vanzelf achter), vergeetmenietjes, oostindische kers en meer dingen waar ze mij niets over verteld hebben Ik denk dat hun bakjes het allerleukst gaan worden dit zomer!

 

Ja, het zijn best veel bakken om te beginnen maar een grote tuin en veel tuinieren ben ik wel gewend, dit moet dus gaan lukken (qua onderhoud dan, of het allemaal gaat groeien en bloeien zoals ik wil moeten we nog gaan afwachten!)

 

Groetjes Janita

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch een foto gemaakt om een indruk te geven hoe mijn tuin er uit ziet. Kaal dus.. Maar daar gaat verandering in komen! Ik heb de eerste groene sprietjes boven de grond gezien!

Er mist ook nog een goede omheining, dat moet binnenkort nog gebeuren anders ben ik bang dat alles wordt opgegeten door de hazen, konijnen en reeën.

 

Groetjes Janita

 

 

groentetuin-1-mei-201348751367428234.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Janita,

 

Welkom op het forum!

Uw tuin ziet er in ieder geval ontspannend uit om in te werken...tof met al die bakken en de kids zullen zich ook enorm amuseren als er iets tevoorschijn komt , hoe oud zijn je kids?

Hier wordt er ook samen met de zoon (van15j) gemoestuind die probeert ook vanalles uit, en al doende leert men

De aardappellen staan al redelijk, heb deze gisteren nog eens extra meststof gegeven enopgehoogd, een buurman houdt me op de hoogte wanneer ze met bio moeten behandeld worden tegen de plaag.

 

Veel succes en laat maar weten hoe het vordert

 

grtjs, Katrien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er erg mooi uit, en duidelijk ook iemand die over de dingen nadenkt kwa onderhoud. Heel mooi. Kantjesmaaier, striemer zul je wel hebben, maaien kan je er mooi tussendoor. Erg goed.

 

Toch kán ik het niet laten te vragen, bij het hebben van zoveel ruimte, waaróm bakken ? Ik zie rechts nog fruitbomen staan ? Je lijkt ruimte zat te hebben ?

Waarom geen volle-gronds- teelt ? ( is dit al wel bijna ) Maar waarom jezelf zo beperken ? Of is dát nou juist de afweging geweest ?

Of was er een esthetische afweging misschien ?

 

grtz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Katrien, ik heb een zoon van 11 en een dochter van 9. Beide vinden het erg leuk om buiten bezig te zijn al heeft zoon meer met de plantjes en dochter meer met de dieren, dochter is van het soort dat heel fanatiek begint (schat, ze hebben nu wel genoeg water, het zijn geen waterlelies!) en daarna het tuintje gewoon twee weken vergeet Maar dat geeft niet, ze hebben plezier en leren er veel van.

 

Bit; Ja, aan ruimte geen gebrek, we hebben twee jaar geleden een oude landelijk gelegen boerderij gekocht met een hecare grond, niet allemaal tuin, ook een stuk hooiland en weiland, voor het huis borders die ik aan het aanplanten ben, het enige wat daar nog mooi aan was waren de rododendrons voor de rest was het vooral kweek.. de boomgaard hebben we afgelopen herfst opnieuw aangeplant met oude fruitrassen en nu is dus de moestuin aan de beurt.

De bakken zijn inderdaad een stukje esthetisch want ik vind dit mooi om te zien, dat groene gras ertussen. Verder vind ik het qua onderhoud prettig, goed overzicht, elke dag een of twee bakken wieden is voor mij goed te overzien. De graspaden heb ik geen werk mee want we hebben thuis een verdeling, ik doe de planten, borders e.d en manlief is van het gras, hij vindt het leuk om gras te maaien en gaat na de zitmaaier trouw met de handmaaier en de grastrimmer rond. Komt helemaal goed dus

 

Groetjes Janita

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...