Jump to content

Rob stelt zich voor

cyberpater

Recommended Posts

Hallo medeforum bezoekers,

Ik ben Rob 28 jaar en heb sinds kort een een huisje met een tuin, daar is wat plek om groente te verbouwen. (zie foto)

Nou zijn wij nog maar een beginnelingen, dus we hebben nog veel hulp nodig.

We hebben inmiddels al wel een boek aangeschaft (bio groente tuin van deltas), erg leuk boek een leerzaam maar ik blijf toch nog met een aantal vragen zitten.

Dus daarom meld ik mij aan op het forum, ik dacht kan altijd makkelijk zijn.

Maar wij willen wel alles van af zaadje op kweken, misschien is dit niet het gemakkelijkste maar wel het leukste (en goedkoop)

Wij hebben we tot nu toe.

- Koude kas

- 5m2 moestuin

- Alle gereedschappen

- Twee kweek bakken voor in de vensterbank

- En tuin slang met sproei kop

- Een tafel vol met stekjes

- En genoeg tijd

Wat zijn nog de wensen.

- En regenton

- Druppel systeem voor de moestuin

- De benodigd kennis over groente en bemesting

Nou een heel verhaal, maar ik hoop mijn kennis op het forum te kunnen uitbreidenimg2013050811232925101368005413.jpgimg2013050811234838691368005415.jpgimg2013050811235968671368005419.jpgimg2013050811241160741368005421.jpgimg2013050811242024101368005423.jpgimg2013050811242573761368005425.jpg.

Groet Rob & Marianne

Welkom ! en gelijk een vraag: wat is voor jou / jullie de afweging om een druppelsysteem of überhaubt een watergeefsysteem te wensen ??

Beste Bit,

Druppel systeem leek ons wel handig voor het water geven, en de lidl heeft volgende week er 1 in de aanbieding voor 12,95.

Dus dat zijn de kosten dan ook weer niet, of vind je dit sterk over dreven.

Ja. Maar zelf weten hoor. Absoluut ! Als je het leuk lijkt ? Maar én omdat je zelf aangeeft dat jullie voldoende tijd hebben, én het feit dat jullie beginnelingen zijn. Lijkt het mij juist van belang dat je zelf water geeft. Dat geeft je heel veel extra info over de planten. Gewoon simpel omdat je er dan meer met je neus bovenop zit en je jezelf betrokken en verantwoordelijk maakt.

Daarnaast is het voor die oppervlakte eigenlijk alleen met een hittegolf van belang dat je wat vaker water geeft ( buiten de zaaisels natuurlijk ) eens in de paar dagen wat planten water geven is in de volle grond meestal meer dan voldoende. Niet alles hoeft vochtig te staan , planten redden zichzelf.

Maar niet te belerend nu Bit !! Laat lekker gaan. Voor die 12.95.... ach . waarom niet ( nou om bovenstaande redenen dus ). Laat je dat zien als je het aangeschaft hebt ? ik ben wel benieuwd

Wat leuk hè. als je alles op ziet komen. En zo snel als het in eens kan gaan. Wij zijn al net zo bezig als beginneling ook, met opkweken vanaf zaad.

We hebben bij een kwekerij trouwens ook net opkomende zaailingen kunnen kopne voor 20, 30 centen per stuk ofzo. Dan kun je direct de sterke zaailingen kiezen en uitzetten in de volle grond.

Nog iets over water geven. Ik dacht, goed water geven, maar nu zijn al 2 slakroppen weggerot. Dus te nat is zeker niet goed ben ik achtergekomen!

Veel succes met alles.

Bit,

Ik heb het druppel systeem toch maar niet gekocht, ik heb het geld geinversteerd in goede grond. En ik ga gewoon zelf water geven, ik heb nog even goed nagedacht ook over je opmerking en ik moet helemaal gelijk geven. Als je er zelf mee bezig bent heb je veel meer zicht op je planten.

Rozemarijn,

Hoe doen de kruiden het bij jullie? ik vindt ze hier erg tegen vallen tot nu toe