Geplaatst: 1 uur geleden1 u Op 7-9-2026 om 21:01, Dahli zei:3/4 theelepel pimentpoederWe hebben het hier toch niet over de Franse piment maar over die bruine balletjes en dan gemalen toch?
Geplaatst: 1 uur geleden1 u @appelvrouw Niet de piment d’espelette inderdaad, maar de specerij piment. De vermalen bruine bolletjes. Wellicht is het een idee om een paar bolletjes in zijn geheel mee te koken en als je de smaak voldoende sterk vindt, de bolletjes te verwijderen. Het moet vrij lang inkoken, dus heeft voldoende tijd om smaak af te geven. Zou ook een optie kunnen zijn.
Geplaatst: 54 minuten geleden54 min Dat klinkt interessant, ik zal hem ook eens proberen als ik weer wat rijpe tomaten heb! Alles in huis. Ben ook gek op de smaak van pimentkorrels. Klinkt als een gekke combinatie, maar ben wel erg benieuwd. Wat is de reden dat je een deel gewone suiker en een deel geleisuiker gebruikt? Geleert het anders teveel?
Geplaatst: 44 minuten geleden44 min @Loraine_ Ik las ergens dat tomaten zelf vrij veel pectine bevatten. Vandaar dat ik ook gewone suiker heb gebruikt. Ik wilde niet dat het zo dik als gelei werd. En dat is zo prima uitgepakt. De mate van inkoken speelt daarbij natuurlijk ook wel een rol. Ik denk dat ik het geheel tot zeker de helft heb laten inkoken.
Geplaatst: 42 minuten geleden42 min Tomatenjam - dat zou ik never nooit bedenken. Misschien uitproberen!
Geplaatst: 42 minuten geleden42 min Ik las juist dat ze vrij weinig pectine bevatten, lang leve de tegenstrijdige informatie op het internet 😅Ik ga het proberen, thanks 👌
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.