Yiasya Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 (edited) Mijn vijg heeft nog geen enkel blaadje. Gaat dat nog komen, of zal deze toch dood zijn gegaan in de winter?Ziet er zo zielig uit. Edited May 12, 2013 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 Die moet nog komen. Je kan checken door een heeel weinig met je nagel aan de schors te krabben. Is dat daar groen en sappig, dan leeft de boom / struik nog. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 Geduld! Vijgen maken pas heel laat bladeren. Hier niet voor pakweg half mei en na een koude winter (zoals vorig jaar) kan het nog enkele weken later...... Veel ligt ook aan de soort en de standplaats. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jack Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 hier loopt die ook pas uit . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yiasya Posted May 12, 2013 Author Share Posted May 12, 2013 Oke, bedankt voor de snelle reacties.Dan moet ik nog wat geduld hebben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 Die is nog wel érg jong wel. Die had je voor de winter gepoot ? Het kan zijn dat ie bovengronds dood is, maar helemaal onderop zal uitlopen. Het kán ook zijn dat ie het niet gered heeft.Hoe dan ook : afwachten maar. Tot half juni wel. ( leeft ie bovengronds nog , loopt ie eerder uit ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yiasya Posted May 12, 2013 Author Share Posted May 12, 2013 Die had je voor de winter gepoot ? Eind september is deze geplant. samen met 2 appels, 2 peren en een pruim. Die doen het allemaal goed behalve de vijg, maar ik wacht wel. Er is geen haast bij. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig gestoord Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 Ik heb meerdere vijgen die al volledig blad en kleine vijgjes hebben, maar ook twee, van het zelfde ras notabene, die nog helemaal niets doen maar wel groen zijn vanbinnen, ongeruste ikke had DAT natuurlijk wel even gecheckt! Gewoon wachten en als er medio Juni nog steeds niets te zien is, gaat het hier ook einde oefening voor deze twee. Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
den elias Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 De onze bloeit altijd rond midden juni. De vijg krijgt nooit winterbescherming maar staat wel beschut. Zit al +- 5 jaar in de grond en heeft al stevige wortels.Gewoon een kwestie van wat geduld te hebben. FOTO: Ziet er miezerig uit. Mag ik vragen hoeveel je ervoor betaalt hebt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yiasya Posted May 13, 2013 Author Share Posted May 13, 2013 Heb er €9,90 voor betaald. Toen zaten er uiteraard wel bladeren aan. Zelfs een paar vijgjes.Als het niks gaat worden met deze, dan ga ik een grotere neerzetten, of er komt een pawpaw op dat plekje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
den elias Posted May 13, 2013 Share Posted May 13, 2013 Wel veel. In sommige tuincentra verkopen ze grote vijgenstruiken/bomen (ongeveer 1m) voor 7€! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 13, 2013 Share Posted May 13, 2013 Voor Nederlandse begrippen is 10,- echt niet te veel voor zo'n takje hoor. Niks te duur Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted May 13, 2013 Share Posted May 13, 2013 "Nederlandse begrippen"? Volgens mij is Nederland het goedkoopste land om planten te komen wat er maar is haha Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 13, 2013 Share Posted May 13, 2013 Na ja, das natuurlijk wel waar. Maar kon zijn toch ( weet t niet ) dat in nou juist België vijgen het goedkoopst zijn ? Ik dacht dat vijgen wel op z'n minst 10,- mochten kosten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted May 13, 2013 Share Posted May 13, 2013 Of je Vijg het nu nog wel of niet doet Voor deze plant als deze het nog doet maar zeker als je een nieuwe koopt zet hem in een emmer( wel om na 5 a 6 jaar iets groter zetten) met gaatjes er in en zet dan in je tuin. Hier door forceer je de vorming van vijgen en een betere/grotere opbrengst. Let ook op het ras en nog belangrijker zorg dat je een stek krijgt van een Vijg die bewezen tegen vorst kan b.v. Hollandse/Belgische buitenstek. Niet allen vanwegen de vorst maar ook i.v.m. het afrijpen van je vijgen. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts