Ruitertje Posted May 14, 2013 Share Posted May 14, 2013 Hoeveel blaadjes heeft een sla zaailing nodig om te kunnen worden verspeent? Quote Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted May 14, 2013 Share Posted May 14, 2013 Ik heb laatst sla verspeend met twee kiemblaadjes en twee echte blaadjes. Dan staan ze er even heel zielig bij, maar ik denk dat ze het wel redden. Het hangt denk ik ook een beetje af van de ruimte die ze hebben, bij mij stonden ze redelijk dicht op elkaar. Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bee Posted May 14, 2013 Share Posted May 14, 2013 ik zaai ze altijd dicht bij elkaar zodat ze langer klein blijven en in functie van de noodzaak plant ik ze dan uit, een paar blaadjes is al genoeg...zaaibakje : uitplanten in een bloempot bv.: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansK Posted May 14, 2013 Share Posted May 14, 2013 Ik zag vandaag toevallig op het pakje van de ijsbergsla staan, dat de plantjes bij ongeveer 7cm hoogte moeten worden verplant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
groenteboerin1978 Posted May 14, 2013 Share Posted May 14, 2013 Hoi,Ik had ze eerst opgekweekt, toen had ik twee blaadjes, heb ik ze vanuit de zaai en stek grond over gezet in een grotere bak met potgrond toen ze vier blaadjes hadden en de vijfde op komst heb ik ze in de volle grond gezet. En dacht toen ook ojee, die gaan het niet redden, maar mede met mijn moestuinvrienden hier op dit forum hoop gehouden en ze komen nu al lekker op nu nog ff het zonnetje. Groetjes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted May 14, 2013 Share Posted May 14, 2013 Ik verspeen sla bij twee kiemblaadjes en begin van het eerste echte blad. Naar mijn mening nog te vroeg om te verspenen: Net verspeende plantjes: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted May 14, 2013 Share Posted May 14, 2013 Voor buiten teelt is wat op de bovenste foto van Bee staat ongeveer het formaat om uit te planten. Als plantjes veel kleiner zijn, spoelen ze bij een flinke regenbui onder/weg of zijn ze weg als een slakje voorbijkomt. Ik verwonder me steeds weer over dat die jonge, zachte, schijnbaar kwetsbare slaplantjes zo gemakkelijk aangaan na uitplanten en zo sterk zijn. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts