Jump to content

Sla, bij hoeveel blaadjes verspenen?

Ruitertje

Recommended Posts

Ik heb laatst sla verspeend met twee kiemblaadjes en twee echte blaadjes. Dan staan ze er even heel zielig bij, maar ik denk dat ze het wel redden. Het hangt denk ik ook een beetje af van de ruimte die ze hebben, bij mij stonden ze redelijk dicht op elkaar.

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

ik zaai ze altijd dicht bij elkaar zodat ze langer klein blijven en in functie van de noodzaak plant ik ze dan uit, een paar blaadjes is al genoeg...

zaaibakje :

foto67881368541897.JPG

uitplanten in een bloempot bv.:

foto52251368542114.JPG

Hoi,

Ik had ze eerst opgekweekt, toen had ik twee blaadjes, heb ik ze vanuit de zaai en stek grond over gezet in een grotere bak met potgrond toen ze vier blaadjes hadden en de vijfde op komst heb ik ze in de volle grond gezet. En dacht toen ook ojee, die gaan het niet redden, maar mede met mijn moestuinvrienden hier op dit forum hoop gehouden en ze komen nu al lekker op nu nog ff het zonnetje.

Groetjes

Voor buiten teelt is wat op de bovenste foto van Bee staat ongeveer het formaat om uit te planten. Als plantjes veel kleiner zijn, spoelen ze bij een flinke regenbui onder/weg of zijn ze weg als een slakje voorbijkomt.

Ik verwonder me steeds weer over dat die jonge, zachte, schijnbaar kwetsbare slaplantjes zo gemakkelijk aangaan na uitplanten en zo sterk zijn.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.