Jump to content

Courgette en pompoen verdwenen

Witt

Recommended Posts

Toen ik zondag in mijn moestuintje kwam, heb ik nog gekeken hoe goed mijn pompoen- en courgetteplantje het deden . Ze stonden toen ruim een week buiten. Net ging ik even verse spinazie halen voor het avondeten, en zag ik dat beide plantjes verdwenen waren . Ze zijn helemaal weg, zelfs geen wortels meer onder de grond....Iemand een idee hoe dit kan? Opgegeten, gejat, teveel zon/regen??

Ik heb vanavond toch anders heerlijke courgettes gegeten.... (grapje!!)...met stukjes paprika

Zouden ze afgebroken en weggewaaid kunnen zijn?? Woelmuizen?

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Ik kan me toch niet voorstellen dat mensen een courgetteplantje jatten...en dan die van de buren laten staan

Mensen zijn rare wezens wat dat betreft of jeugd die laat nog even langsloopt en er makkelijk bij kan. Of het ligt idd ergens in de tuin, door de wind of een of ander beest daar achter gelaten?

Nou het vervelende is, ik had maar 1 courgette en 1 pompoen, nu dus niks meer Maar het tuintje van de buren staat er direct tegen aan, die heeft z'n courgettes nog wel. Geen sporen, maar het heeft natuurlijk ook veel geregend...

Maar weer snel opnieuw zaaien!

ik ben net even geweest (koopavond), ze hadden hier alleen nog de pompoen en gele courgette.

Ik heb de courgette mee genomen, voor de pompoen heb ik (denk ik) te weinig ruimte.

Ik hoop dat er bij jullie meer aanbod is dan hier!

Je kunt ook gerust opnieuw zaaien hoor. Als ik zie hoe klein de mijne nog zijn met dit geweldige weer. Met een week heb je nieuwe plantjes. Zorg dat je ze dan in ieder geval beschermd tegen vogelvraat. Dat kan heel goed met een stukje gaas. Een hanging basket is ook heel geschikt. Als slakken, muizen of emelten etc de oorzaak zijn helpt dat natuurlijk niet. Dan zul je met grotere planten moeten beginnen.

Witt, Ik heb nog wel een courgetteplant voor je, die wil erg graag zijn potje uit in de volle grond

Ik woon in Staphorst dus niet zo ver weg van Zwolle, stuur me maar een pm als je langs wilt komen