Geplaatst: 17 juli 201312 j Iets geurt heerlijk in mijn tuin, maar ik kom er niet achter wat het is...vooral in de avond geurt het..maar de rozen zijn uitgebloeid, en de kamperfoelie ook het blijkt de moerasspirea te zijn..geurt apart, een beetje naar bittere amandelen 20 juli 201312 j aangepast door Gast We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 17 juli 201312 j Ik heb geen specifieke geuren in de tuin, hooguit als je ergens tegenaan schuurt, zoals tomaten. Ik ruik voornamelijk frisse boslucht. Vooral na het watergeven, de grond brubbelt dan nog een tijdje na... van die hele zachte geluidjes... en zodra de tomaten het water beginnen te zuigen, dan voel ik dat in de sfeer rond het tomatenbed.... daar geniet ik meer van dan van geuren... planten voelen http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 18 juli 201312 j Op mooie najaarsavonden geurt hier de Cimicifuga racemosa of zilverkaars zo heerlijk... Er komen ook veel insecten op af. Een aanwinst voor je bloementuin. Vergeet ik nog de Liguster, de geur van de lange zomers uit mijn jeugd, met die enorme, prachtige rupsen van de Ligusterpijlstaart. Al in geen jaaaaaaaren meer gezien. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 20 juli 201312 j De laatste dagen ben ik er achter gekomen waarom reukerwt haar naam heeft gekregen. Wat een zalige geur komt daar af. Ik was vandaag de erwten en kapucijners bij de stokken aan het weghalen en het bleef maar lekker ruiken. Ik dacht een lila/paarse gekocht/gezaaid te hebben, maar wit dan maar, ruikt niet minder lekker denk ik.
Geplaatst: 21 juli 201312 j Ik kwam er achter dat mijn mosterdplantjes erg lekker ruiken.Had ik helemaal niet verwacht.
Geplaatst: 21 juli 201312 j Auteur Vanmorgen gezocht naar wat ik nu weer rook op mijn terras. Bleek de Buddleia te zijn. Wist ik ook wel dat die geurt. Maar zover zelfs ? ( het was wel puffie heet daar, ben naar huis gegaan )
Geplaatst: 29 juli 201312 j Lathyrus... het blijkt een mengsel te zijn, de witte was het eerst, maar de rode bloeit en geurt nu ook. Ze zijn heel laat op gang gekomen, hopelijk komen de andere kleuren er ook gauw bij.
Geplaatst: 29 juli 201312 j Auteur Lathyrus ja. Bij mij ook. Maar dit jaar gezaaid met zaad van planten van vorig jaar. Doe ik nooit meer. Zijn allemaal van dezelfde kleuren. wit-bleekroze en wat lila. Korte stelen, nauwelijks bosjes van te maken. Geur is wél erg goed. Andere Buddleia staat nu ook te geuren. Een meer blauwe. Andere geur. Heel andere geur zelfs, citrus-kruidig. Ook lekker. Zat vanmorgen een parelmoervlinder op trouwens.
Geplaatst: 13 augustus 201312 j Ik heb zaden geoogst van de salie. Er komt een soort olie af, die ik nu nog ruik aan mijn handen, heel geconcentreerd, warm, vettig, mmmmm.... Edit: En ik heb inmiddels de teunisbloem geroken...Het tegenovergestelde, heel licht, je moet moeite doen om iets te ruiken, en fris/koel, net als de kleur.
Geplaatst: 13 augustus 201312 j Ik ben jaloers op jouw salie Kasiopei, mijn enige salieplant is overleden in het voorjaar. Vergeet steeds actief naar nieuwe op zoek te gaan. En gemengde lathyrus doe ik niet meer. Over twintig jaar misschien in een aanleunwoninkje, maar ik vind ze te tutterig staan, gespikkeld roze en zo. Volgend jaar lathyrus in één kleur, voor de geur want die is zalig. Nu ruik ik de munt die beweegt door de wind, ook lekker (naast de lathyrus dan, maar die was al genoemd).
Geplaatst: 13 augustus 201312 j @huubg...ik heb wel rose lathyrus voor je! een oersterke soort [komt overwaaien elk jaar uit het gemeentegroen]stuur maar pb bij belangstelling kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Geplaatst: 13 augustus 201312 j Graag Indy, wat zijn jullie lief voor me? Ik word er verlegen van... Maar kom maar op met die witte, ook jij hebt een PB!
Geplaatst: 13 augustus 201312 j Zo zie je maar weer, wat je loslaat, kan naar je toekomen Ik was wat laat met verzamelen, heb er tot nu nog niet zo gek veel, maar zo'n 10/15 kan ik al wel missen.Als je interesse hebt laat maar weten
Geplaatst: 13 augustus 201312 j In de tuin van een leegstaand huisje in de straat staat een hele grote struik met prachtige witte bloemen. Brutaal als ik ben (er woont immers toch niemand) heb ik tijdens de bloei telkens wat takken afgeknipt en in huis gezet. Staat niet alleen prachtig, maar die geur! Geweldig. Zelfs op vaas blijft het heel lang nog geuren (ze blijven sowieso opvallend lang goed in vaas), tot het laatst aan toe ruik je af en toe zo'n heerlijke vlaag bloesem. Volgens mijn moeder was het boerenjasmijn. Zoiets: (plaatje van google) Hij is helaas te groot voor onze tuin, anders zou ik hem stekken. Maar als iemand nog een kleiner broertje of zusje hiervan weet hou ik me graag aanbevolen! schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
Geplaatst: 13 augustus 201312 j Auteur De boeren jasmijn is natuurlijk een topper in een tuin waar geur een rol speelt. Zéker weten ! Maar helaas is het een doodsaaie , eigenlijk lelijke stuik, als hij niet bloeit. En bloeien doet hij tenslotte maar een week of 2 als je pech hebt ( het weer ) of 3 als je geluk hebt ( droog weer )Net zoiets als de sierkersen. Prachtig in bloei. Maar de rest van het jaar he ? Er zijn tegenwoordig vrij veel soorten Jasmijn op de markt; te koop dus. Naast de gewone boeren jasmijn, zijn er ook enkelbloemige , anderen met roze in de bloem, een hele mooie enkelbloemige met donker hart ( die geurt naar kauwgom ) , andere met bont blad , met geel blad , etc etc. Ze geuren niet allemaal even sterk. Sommigen zijn zover gekruist, dat ze helemaal niet meer geuren.Er zijn er ook die klein blijven. maximaal een meter hoog en breed. Die geurt ook goed.Zoek er 1. Er zijn tal van kwekers in nederland die meerder soorten voeren. Esveld in Boskoop heeft een grote verzameling. Zoek een kleine die goed geurt. Maar weet wel, dat je een vrij saaie stuik in je tuin haalt. Vooral als je maar weinig ruimte hebt, moet je dat wel afwegen.
Geplaatst: 13 augustus 201312 j Hm, dat is dan weer jammer. Dan zet ik die wel gewoon op het verlanglijstje voor als ik ooit dat boerderijtje met dat mooie lapje grond heb (als pasen en sint juttemis op 1 dag vallen zeg maar )! schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
Geplaatst: 14 augustus 201312 j Je kunt hem ook in vorm snoeien. Het is een snelle groeier, maar met veel wijsheid en beleid kun je hem wel in toom houden. Ik had er een klein, maar wel hoog, knotboompje van gemaakt, waar weer andere planten onder groeien.Dat doe ik met meer struiken, bijvoorbeeld Buddleia (waar dan weer een klimroos bovenin zit), Forsythia, Liguster en Hibiscus. Dan krijg je een soort etagetuin, dus meer ruimte voor planten, al krijgt de onderste laag natuurlijk wel wat minder licht "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 14 augustus 201312 j Hm dat is wel tof ja! Maar voor een beginnend tuinierster als ik wellicht nog een beetje te ingewikkeld. Bovendien is onze tuin echt maar 2 vierkante meter schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
Geplaatst: 15 augustus 201312 j Wij waren vandaag naar de dierentuin en daar stonden struiken met heerlijk geurende bloemen ik heb er 2 stekjes afgehaald nu maar hopen dat ze aanslaan. Na even zoeken blijkt het de Clethra alnifolia 'Pink Spire' te zijn.
Geplaatst: 15 augustus 201312 j Bij mij in de tuin hangt een rare kersengeur.. Ik maakte een maand terug kersenwijn en de pitten wil ik bewaren om kussentjes van te maken, dus alle drab heb ik in een stucton gezet en ik wacht op regen om het schoon te spoelen en dan de pitjes te verzamelen. Nu regent het haast niet dus in de ton is weer een soort wijn ontstaan en bij elk windvlaagje komt die geur door de tuin waaien.. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Geplaatst: 16 augustus 201312 j Bij mij in de tuin hangt een rare kersengeur.. Ik maakte een maand terug kersenwijn en de pitten wil ik bewaren om kussentjes van te maken, dus alle drab heb ik in een stucton gezet en ik wacht op regen om het schoon te spoelen en dan de pitjes te verzamelen. Nu regent het haast niet dus in de ton is weer een soort wijn ontstaan en bij elk windvlaagje komt die geur door de tuin waaien.. getverdrekkie wat klinkt dit vies schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.