jarno Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Ik ben begonnen met de teelt van komkommers. Ik heb geen kas maar wilde toch komkommers telen. Toen kwam ik dit tegen: http://www.freewebs.com/belevenissen-van-een-tuinkabouter/apps/webstore/products/show/3077838Zitten allemaal verschillende soorten in (verschilt per keer dat je bestelt) waaronder een paar russische. Tot nu toe zijn er twee (van de 6) zaden niet opgekomen en ook verrot, dus daar hoef ik niets meer van te verwachten. Ik heb één hele mooie grote plant (40 of 50 cm) waar al veel bloemen aanzit en ook al een vrouwelijke met een vruchtbeginsel. Ik heb een gemiddelde plant (nog niet groot, maar ziet er gezond uit) en ik heb een miniplantje dat vol zit met bloemen, maar het niet gaat redden naar mijn idee. Dus kopen!! De zaden zijn eigenlijk bedoeld voor in de kas, maar het is altijd leuk om te proberen en voor die 35 cent zou ik het niet kunnen laten. De tip komt trouwens wel wat laat, want of je nu nog kunt beginnen met de buitenteelt van komkommers vraag ik me af... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danuta Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Nah, volgens mij kan dat wel hoor, ik ben vorig jaar ook pas begonnen in mei met zaaien en uitplanten in jun, had juli mijn eerste vrucht en begin oktober mijn laatste...... Ik heb nu ook weer kokommer nagezaaid, die moeten nog opkomen en augurken, die zijn nu aan hun tweede bladset bezig en worden afgehard...maar gaan de komende 5 dagen in de nacht naar binnen wegens verwachte grondvorst. MVG Danuta Quote MVG Danuta Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarno Posted May 23, 2013 Author Share Posted May 23, 2013 Die nachtvorst.... Ik heb zoveel plantjes buiten staan die nu weer naar binnen moeten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danuta Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Ik heb emmers klaarstaan voor een aantal die al in de tuin staan, ook een komkommer die echt niet dat doet watti moet doen...... MVG Danuta (denkt wel eens dat een kas toch wel een oplossing zou zijn ) Quote MVG Danuta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubbels Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Komkommer kan nog dus? En ik heb een kas, tomaten in de volle grond, moet ik toch voorzorgsmaatregelen nemen denk je? Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danuta Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Ik denk het niet als je je zaken in de kas hebt staan, dan moet het wel hééél koud worden als eht daar mis gaat volgens mij ) Maaruh kom kommers ben ik normaal nooit vroeg mee eigenlijk...misschien dat er soorten zijn die je vroeg zaait maar daar heb ik mij nog nooit iets van aangetrokken want als het koud is en ze zijn niet voor de kas zijn en dus naar buiten moeten, doen ze ook niks of gaan dood met dit soort gekkenweer....nu heb ik het 1 keer wel gedaan, en vorige week toen het allemaal nog goed was met het weer, buiten gezet.mja...geen blad meer bij, bezet met bloemetjes ineens en zo zwak als maar kan........dus die mag naar de slakken....en ik heb gewoon nieuw gezaaid.....en de kachel aan...maar das voor mij ) MVG Danuta (is niet zo datum gericht...) Quote MVG Danuta Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted May 24, 2013 Share Posted May 24, 2013 Ik heb chinese slangen staan maar ik heb nog gekeken voor een andere soort komkommer zaad.5.99 voor een zakje en er zaten maar 4 zaadjes in.Vond het echt belachelijk duur.Ik heb 1 snack komkommer staan gekregen op de moestuin forum dag ik heb er al 1 op kunnen eten (erg lekker, beter dan die je koopt in de winkel) maar ook dat zaad was 5.99 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts