Jenneke Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Ik ben Jenneke. 47 jaar oud en geboren en getogen in de Hoekse Waard. Na mijn verhuizing vorig jaar ontdekte ik dat er zoiets bestond als de "vierkante-meter-tuin" en dat leek me erg leuk. Dus vorig voorjaar zo'n bak aangeschaft en gewoon maar begonnen met wat zaadjes in de grond te stoppen en wat gekochte planten. Tot mijn verrasssing met aardig succes. En dat terwijl ik binnen altijd alle planten dood laat gaan omdat ik altijd vergeet water te geven of teveel water geef Dit jaar dus nog een bak erbij gekocht en voor mijn verjaardag een kweekbak gekregen. Ook nog een aantal kratten en potten erbij dus onze (woon samen met mijn zus) achtertuin ziet er nu zo uit. Vanmiddag scheen zowaar de zon, dus onze beagle Pickels (die zowiezo altijd overal met haar neusje bij wil zijn) mocht poseren in de tuin.Dit is mijn eerste bak, waarin dit jaar tuinbonen, peultjes, koolrabi, venkel, multikleurige snijbiet, zilverstelen, een paarse paprika (gekocht), een puntpaprika (ook gekocht) en raapstelen staan. En dit is bak 2, hierin staan of komen nog te staan: Snack-komkommer (gekocht), palmkool, groene kool, roodlof, rammenas, mosterdblad, Aziatische mesclun, Amsterdamse worteltjes, Romeinse minisla, 2 soorten radijs en pluksla. Verder heb ik 5 courgetteplanten in grote potten staan. Ik denk dat de potten eigenlijk aan de kleine kant zijn, maar grotere potten zijn me te duur dus ik zie wel waar het schip strand. Voorlopig doen ze het goed en komen er ook knoppen in. Verder heb ik ook nog een krat met 6 gekochte kruidenplantjes en een krat waarin ik 6 verschillende kruiden gezaaid heb. ook nog een kratje met platte peterselie en bieslook. en twee kratjes met veldsla, rucula en bosui. En ik heb ook nog een mix van aubergines gezaaid, die staan nog binnen in kweekbakken, evenals de okra. M'n tomatenplanten ( 3 soorten gezaaid en 1 gekocht) heb ik gisteren maar weer naar binnen gehaald in de hoop dat ze nog een beetje gaan groeien, want het zijn nog steeds maar ieniemienieplantjes (begin april gezaaid). Stiekum droom ik van een klein broeikasje en misschien nog wel een derde bak en nog een kweekbak, maar voorlopig is dit voor dit jaar wel genoeg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danuta Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Ziet er leuk uit, en een leuke hond, welkom en veel plezier hier...) MVG Danuta Quote MVG Danuta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miss.J Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Zo zoetjes aan komt het allemaal op zijn plek. Mooi om te zien vind ik altijd. In plaats van enorme potten kun je bij de Action ook van die flexibele wasmanden halen en daarbij gaatjes in de bodem boren (of in de zijkant zo'n centimeter van de bodem). Er past 35 tot 40 liter grond in zo'n mand, dat is toch best heel wat. Ik gebruik ze dit jaar voor het eerst, dus heb nog geen ervaringsverhalen voor je. Ik heb er aardappels in en voor mijn pompoenen ga ik ook zulke manden gebruiken als ze eenmaal groot genoeg zijn. Voorlopig zijn ze net hun tweede echte blad aan het vormen.... Veel plezier in ieder geval en een mooie oogst! Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 welkom ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuin514 Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 welkom, wat een geinige hond, zo eigenwijs met dat koppie overal bij Quote Groeten,Linda Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Welkom en je kan nog wel even door gaan met per jaar een mm-bak extra in de tuin. Je hebt ruimte zat Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenneke Posted May 24, 2013 Author Share Posted May 24, 2013 In plaats van enorme potten kun je bij de Action ook van die flexibele wasmanden halen en daarbij gaatjes in de bodem boren (of in de zijkant zo'n centimeter van de bodem). Er past 35 tot 40 liter grond in zo'n mand, dat is toch best heel wat. Ik gebruik ze dit jaar voor het eerst, dus heb nog geen ervaringsverhalen voor je. Ik heb er aardappels in en voor mijn pompoenen ga ik ook zulke manden gebruiken als ze eenmaal groot genoeg zijn. Voorlopig zijn ze net hun tweede echte blad aan het vormen.... Veel plezier in ieder geval en een mooie oogst! Marijke. Dankjewel, goeie tip, ik was echt in shock over de prijs van de meest simpele grote kweekpotten (als ze al in een grote maat te krijgen waren). Nu nog even uitzoeken waar de dichtsbijzijnde Action is, ik denk dat ik Brabant in moet. Mijn zus dacht dat er één in Dinteloord is. zo eens even googlen.Van 't voorjaar wel een keer in Kalmthout een Action in gelopen en daar 3 mooie kweekbakjes voor binnen voor een paar Euro gescoord. Jammer dat er hier in 't dorp geen is.Ben benieuwd hoe het met je pompoenen en aardappels gaat, veel tuinplezier ook Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 25, 2013 Share Posted May 25, 2013 Welkom Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
zonnetje Posted May 25, 2013 Share Posted May 25, 2013 Welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
katrien888 Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Welkom Jenneke en veel succes...ziet er een toffe MM uit grtjs,Katrien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 27, 2013 Share Posted May 27, 2013 hoi welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted May 27, 2013 Share Posted May 27, 2013 Dankjewel, goeie tip, ik was echt in shock over de prijs van de meest simpele grote kweekpotten (als ze al in een grote maat te krijgen waren). Nu nog even uitzoeken waar de dichtsbijzijnde Action is, ik denk dat ik Brabant in moet. Mijn zus dacht dat er één in Dinteloord is. zo eens even googlen.Van 't voorjaar wel een keer in Kalmthout een Action in gelopen en daar 3 mooie kweekbakjes voor binnen voor een paar Euro gescoord. Jammer dat er hier in 't dorp geen is.Ben benieuwd hoe het met je pompoenen en aardappels gaat, veel tuinplezier ook Mijn aardappels groeien als een speer , de pompoenen twijfelen nog steeds... Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts