appelvrouw Geplaatst: 30 mei 2013 Geplaatst: 30 mei 2013 Om ons kippenhok af te dekken aan de bovenkant ( IVM steeds vaker rondcirkelende buizerds) gezocht enkele grote netten. Heeft iemand een idee waar je die tweedehands zou kunnen kopen? Ik denk aan van die netten die ze ook wel in dierentuinen hebben. Andere netten kunnen ook natuurlijk. De ren is ongeveer 8 x 8 x 10 meter (driehoek). Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
BonTon Geplaatst: 30 mei 2013 Geplaatst: 30 mei 2013 Camouflagenetten via Marktplaats of een dumpzaak. Kippen zijn van bovenaf niet meer zichtbaar Quote
Bee Geplaatst: 30 mei 2013 Geplaatst: 30 mei 2013 Via de zogenaamde legerstocks zijn die wel te vinden, zelfs tweedehands, 50€ voor een tweedehands camouflagenet van 5x4 meter..., nieuw is 75€...http://www.amerikaantje.be/camonets.htm om maar een voorbeeld te geven. Quote
appelvrouw Geplaatst: 30 mei 2013 Auteur Geplaatst: 30 mei 2013 Dank jullie wel voor het meedenken Zo`n camouflagenet zal wel veel schaduw geven denk ik...dat lijkt me een behoorlijke domper op de ren eerlijk gezegd.Ik denk dat ik persoonlijk liever een net heb waar het licht goed doorheen komt. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
spike Geplaatst: 30 mei 2013 Geplaatst: 30 mei 2013 denk dat je eigenlijk polyehyleen net zoektZwart kunstof dit is er in meerdere diktes en maas groottes. Kost niet zoveel kun je net zo goed nieuw kopen +/-1,- per vierkante meter in deze afmeting google maar eens op netten je moet het denk ik toch ergens in de buurt halen anders heb je misschien een heleboel verzend kosten Kunt natuurlijk ook dikker nylon touw nemen wat als net geknoopt is vooral in de winter wanneer voedsel schaars is komen ze eerderzo'n rood wit platic afzet lint werkt ook heel goed Quote
Gemma Geplaatst: 30 mei 2013 Geplaatst: 30 mei 2013 Weet alleen niet of ik netten zou gaan gebruiken..Ik heb op ons complex meegemaakt dat een buizerd dwars door een net alsnog kippen te pakken had..Dat is waarom wij gekozen hebben voor fijn mazig gaas.Duur maar wel buizerd proof!Wou je de tip even mee geven.Succes! Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Nynkef Geplaatst: 30 mei 2013 Geplaatst: 30 mei 2013 ik weet niet wat de totaalprijs zal worden, maar ik heb mijn vogelnet gekocht bij http://www.nettenlijn.nl. Daar maken ze ze op maat en het is heel stevig materiaal Quote
spike Geplaatst: 31 mei 2013 Geplaatst: 31 mei 2013 Als je voor gaas gaat zul je een sterkere overkapping moeten maken!( fijn mazig gaas misschien handig inverband met het gewicht maar buizerds zijn toch vrijgroot . Dan lijkt me kippen gaas voordeliger)Door dat dit zwaarder is.Polyethyleen netten verouderen dus nieuw kopen is verstandiger.Zoek ook eens onderhouden van roofvogels wat helemaal in is De mensen die ze verkopen verkopen ook netten die er geschikt voor zijn. Eigenlijk wil je wel hebben dat het net strak staat dat is een mooier gezichtHoud even rekening met dat er in de winter sneeuw valt. Als het er niet doorheen valt moet je het dus verwijderen anders bezwijkt de constructie onder dit gewicht Quote
appelvrouw Geplaatst: 31 mei 2013 Auteur Geplaatst: 31 mei 2013 Dank jullie wel. Het wordt eerder moeilijker dan gemakkelijk. Uiteindelijk weten we nog niet of we voor een net gaan.Want er kwam nog een vraag bij me op..hoe groot ( of klein) moeten de mazen van een net zijn om de kleine vogels niet te verstrikken? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
spike Geplaatst: 31 mei 2013 Geplaatst: 31 mei 2013 als je netten strak spant heb je minder kans dat vogels verstrikt raken.Anders heb je ook uilen die met poten er in verstrikt kunnen raken als ze op muisen jacht zijn.Wil je alles buiten houden of niet door 28 mm vliegen wel de kleine vogels naar binnen.Winter koningkjes.mezenmaar merels en mussen niet meer deze kunnen het voer weer opeten.Maar de mussen vliegen denk ikook door je harmonica gaas aan de zijkant. net gaat altijd wel een keer kapot en zul je soms moeten repareren. Ja je moet aan een hoop dingen denken wil je iets goeds en moois maken Quote
HuubvG Geplaatst: 31 mei 2013 Geplaatst: 31 mei 2013 Het is maar een idee, maar zou je misschien dikke stevige nylon visdraad kunnen spannen? Je doet ze dan zo ver uit elkaar dat een wat grotere vogel er met zijn vleugels tegenaan zou komen, schrikken en dan wegblijven. Je zou ze zo op hoogte moeten spannen dat jullie er zelf niet tegenaan komen als je in de ren moet zijn. Je zou het kunnen proberen, het lijkt me ook de goedkoopste oplossing als het helpt. Quote
greetje Geplaatst: 31 mei 2013 Geplaatst: 31 mei 2013 'n optie zou ook nog visnet kunnen zijn...je weet wel, jet wat we vroeger zelf aan het plafond hingen Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
appelvrouw Geplaatst: 31 mei 2013 Auteur Geplaatst: 31 mei 2013 Dat nylon zou kunnen Huub, daar moeten we even over nadenken..Visnetten, daar dacht ik in eerste instantie aan Greetje, de mazen zijn wel groot genoeg voor de kleine vogeltjes..Inderdaad ook bij mij aan t plafond hoe we eraan kwamen weet ik niet mee..misschien werd er toen veel minder gevist? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
greetje Geplaatst: 31 mei 2013 Geplaatst: 31 mei 2013 greet hebt ff gegoegeld voor je:http://www.huisje-bootje-beestje.nl/c-1549241/decoratie-visnetten-en-fuiken/ Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Frans Geplaatst: 31 mei 2013 Geplaatst: 31 mei 2013 Dat nylon visdraad van Huub lijkt me een goed idee. Kies je voor netten dan heb je misschien iets aan de volgende tip Jet. Als je weer eens heen en weer naar Frankrijk over de A2 (neem ik aan) jakkert neem dan eens een paar km boven Weert de afslag Budel en ga eens langs bij de firma van Cranenbroek. Die verkoopt tegen zeer gunstige prijzen vijvernetten die ook in de grote maten zoals jij die nodig hebt verkrijgbaar zijn. Ik gebruik deze netten al jaren o.a. om mijn aardbeien tegen vogels te beschermen. Ze zijn zeer stevig en goed uv-bestendig. http://www.vancranenbroek.nl/index.php/nl/filialen-en-openingstijden/budel-nl Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
appelvrouw Geplaatst: 31 mei 2013 Auteur Geplaatst: 31 mei 2013 OK dank je wel. Want die visnetten (Greetje sorry) zijn iets té decoratief voor mijn grote overspanning..Die netten die jij gebruikt Frans, daar komen nooit vogels in verstrikt die je aardbeitjes willen stelen? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Frans Geplaatst: 31 mei 2013 Geplaatst: 31 mei 2013 Het kan zijn dat van Cranenbroek verschillende maaswijdtes verkoopt (of verkocht heeft). Het net dat ik over de aardbeien gebruik , daar heeft weleens een merel in verstrikt gezeten , heeft een grotere maaswijdte dan de netten die ik er nog niet zo lang geleden kocht. De maaswijdte van die netten ,zie foto , is voor vogels in ieder geval heel safe. Dit net is ook in de (hele) grote maten verkrijgbaar. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
appelvrouw Geplaatst: 31 mei 2013 Auteur Geplaatst: 31 mei 2013 En heb je dit -vogelsafe- net ook bij Cranendinges gekocht? Ik heb net even gekeken bij het tuincentrum hier..daar betaal ik 23 euro voor een net van 8 x 10 meter. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Frans Geplaatst: 31 mei 2013 Geplaatst: 31 mei 2013 Het is gekocht bij van Cranenbroek Jet . Wat je bij hun voor een net van 8x10 meter betaalt weet ik niet uit mijn hoofd maar de netten zijn er in ieder geval goedkoop (en goed) zoals ik je al zei. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.