Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Buxus stekjes


Ricardo

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

 

Ik wil graag binnenkort wat buxus gaan stekken maar ik heb er nog niet een idee bij hoe ik dit moet gaan doen?

Heeft u toevallig tips waar ik ze in kan zetten,hoelang en waar ik ze neer moet zetten, veel water geven of juist niet zo veel.

Ik wil er graag rond de 200 gaan stekken.

 

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alle informatie is welkom

 

Ricardo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook van plan een paar nieuwe stekjes op te kweken. Doe ik met takjes van een 20 cm lang, onderste helft wordt ontbladerd, voetje dop ik in stekpoeder en dan gaan ze in vochtige stekgrond en krijgen ze een plekje in de schaduw tot ze doorworteld zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja. Wat Claudia zegt kan zeker wel. Wel denk ik dat het belangrijk is, dat als je nu denkt te willen stekken , je dan niet de slappe takjes neemt die er af komen, als je een haagje wat je hebt nú snoeit. Die slappe dingen stekken echt lastig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja. Wat Claudia zegt kan zeker wel. Wel denk ik dat het belangrijk is, dat als je nu denkt te willen stekken , je dan niet de slappe takjes neemt die er af komen, als je een haagje wat je hebt nú snoeit. Die slappe dingen stekken echt lastig.

 

Neen, het moeten inderdaad stevige takjes zijn met volgroeide blaadjes. Maar ik heb een paar struikjes staan die ik vorig jaar al wat liet uitlopen en waar ik nu stekjes van wil halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...