Geplaatst: 14 november 201114 j Auteur vandaag pompoen chutney gemaakt,hoe stom ....helaas de rozijntjes vergeten...maar evengoed al erg lekker.... recept staat weer in het 1ste bericht.ook weer een lading pompoen/appel jam gemaakt,ivm de komende vorst moet er zo veel mogelijk fruit verwerkt worden....dus ben nog wel even zoet morgen nog een lading jam & appel & appel/pompoen moes maken. kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Geplaatst: 20 november 201114 j Auteur vandaag de kruidkoek nogmaals gemaakt, helaas is het deze keer minder goed gelukt....de koek is lang niet zo dik en luchtig.ik ben er niet van overtuigd of ik de vorige keer zelfreizendbakmeel of bloem met bakpoeder heb gebruikt...nu met de z.r.b.m gedaan, volgende keer toch maar weer bloem met bakmeel....het is evengoed lekker, maar het haald het niet bij de vorige.... kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Geplaatst: 20 november 201114 j Tja mijn moeder zei het al: als het goed gelukt is..altijd opschrijven!! Ik ben daar ook niet zo goed in .Gelukkig smaakt je koek wel! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 18 december 201113 j Auteur zo weer even terug van ziek geweest...en druk de bestellingen voor kerst pakketjes zijn weg gewerkt en afgeleverd;en de kerst stukjes zij ook al weer bijna op, zal nog wel wat moeten bij maken maar nog een week dan is het al weer kerst !! wat was het even rennen, moest 240 extra potten jam en moes maken van onbespoten fruit !en daarna was de kast leeg .....en .....moest ik de zondag erna nog op een kerstmarkt staan met de producten en kon ik weer nieuwe maken !ha ha was erg leuk om te doen en leerzaam.....je rekend je al snel rijk, maar helaas er zijn veel kosten posten en had 3 man te helpen goede leer voor komend jaar geweest. ik wil volgend jaar iets met mini koekjes / taartjes enz gaan doen op bestelling voor bij de lekkernij pakketten,te denken bv aan worteltaartje en bv bessen muffins....nu bij de kerst pakketten zijn mini tulbandjes leuk en lekker !ook wil ik de thee en calendula zalf gaan proberen.ideeen zijn welkom deze is ook leuk oo mag ik het zegen van me zelf ?; kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Geplaatst: 18 december 201113 j Ja! Die wil ik volgend jaar met Sint...Slaap jij wel eens Thessa? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 18 december 201113 j Auteur Ja! Die wil ik volgend jaar met Sint...Slaap jij wel eens Thessa? kan geregeld worden hoor enne...gisteren nog 1.5 uur onder de middag..... gewoon niet te veel stil zitten ..... en hier de mini tulbandjes in foli;recept zal ik weer plaatsen in het aller eerste bericht op de 1ste pagina. kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Geplaatst: 19 december 201113 j Ik mocht het niet zeggen in je moestuin topic, dus dan maar hier Wat maak jij toch veel tijdens deze dagen zeg! Dat je dan maar ff 240 potjes op voorraad hebt staan! Dat is voor zo'n beginner als mij niet voor te stellen. En idd, als ik alles lees denk ik: "heeft ze nog wel tijd over om te slapen?" Ik vind je piet-taarten geweldig Net zoals je kerstpakketten, kerststukjes en tulbandjes. Jij maakt er een waar feest van! Good things come in small packages
Geplaatst: 19 december 201113 j Auteur ha ha dank dank liever genieten dan zitten mokken toch ?? leven kan een feestje zijn, moet je er wel zelf aan mee werken die 240 potjes moesten in die kerst pakketten was al verkocht dus , en toen had ik nog niets op voorraad voor die markt ....heb ongeveer 350 200ml potjes gemaakt in 1.5 dag bewust van die kleine potjes gedaan anders had ik het niet gered ook voor mij heel veel werk hoor, maar als je zo veel maakt als ik, wordt je best wel handig in hoe zo practisch en snel te werken en er ook nog plezier aan te beleven gaan ze een week voor dat ze het nodig hebben 90 pakketten bestellen.....zo veel (van onbespoten fruit) jam en moes had ik niet op voorraad dus snel gemaakt.gelukkig krijg ik dan hulp, schoonmama bood aan om op de kids te passen, mijn moeder pakte de pakketten in, en mijn stage loopster ( gezin stage voor verzorgende leerling ) vond het geen probleem om ipv de wc te boenen te helpen kerstpakkettjes te decoreren even voor het beeld;ik kookte de jam, en liet het buiten afkoellen zodat het zo snel mogelijk de pakketten in kon....moesten ze op slot nog op de jam wachten die stond af te koellen konden ze niet verder met de pakketten samen stellen ha ha was echt even rennen kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Geplaatst: 19 december 201113 j Bezig bijtje zeg, respect Ziet er allemaal zo mooi en verzorgd uit.Ga zo door, we kunnen met z'n allen nog wat leren van jou
Geplaatst: 29 december 201113 j Auteur kan het niet laten....ik heb speciaal voor kerst een nieuw servies gekocht....de foto kon niet uitblijven ben er zo blij mee het eten was ook zeer in de smaak gevallen,we aten;1ste gang; pompoen/kip soep2de gang; gebakken brood bakje met gebraden gemengde paddenstoellen3de gang; rosbief met champignon sausje ( met slagroom en bouillion ) gestoofde peertjes, harricofertjes in spek, asperges in hamen een half gekookte aardappel die half gestamt afgebakken is in de oven met daarop een kruiden room kaas en prosciutto plakje ham & een heerlijke sla. 4de gang; witte chocomouse met in wijn getrokken witte druiven. ( de sla en deze mouse waren door schoonmama gemaakt )5de gang; koffie met likeurtjes & met mini; brownie met crenberry's, witte choco cubcake, cheescake, bosbessen muffin, worteltaartje met limoencreme en paflova met slagroom en frambozen.en toen.....plofden we bijna kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Geplaatst: 30 december 201113 j En nu, op naar de sportschool, om de overtollige pondjes weg te werken
Geplaatst: 31 december 201113 j Auteur eehhh....mag in de tuin spitten ook ?? ik dacht wel na kerst....spitten met die hap, voor het aan me....gaat zitten kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Geplaatst: 22 januari 201213 j Auteur ha dat spitten moet nog steeds gebeuren maar er zijn wel weer ruim 100 potten jam en cuthney gemaakt !vlierbes gelei, wat is dat lekker, ik had nog 5 liter pure sap staan, dus het was zo klaar en net zoals de 3 liter pure bessen sap !en van de ingevroren pruimen de chutney gemaakt, de pompoenen die de vorst hadden overleeft zitten nu in de jamen weer een nieuwe lading stoofpeertjes jam gemaakten de 2 liter overgebleven pure bessen en kersen sap gaan morgen veranderen in limo de suiker was op, verplicht stoppen dus ik was nog aan het zoeken naar de wonderpan, helaas niet kunnen vinden 2de hands bij ons in de buurt.....wie heeft er nog een om te verkopen of te ruilen ?? kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Geplaatst: 22 januari 201213 j Ik heb die van mij aan Jorieke gegeven/ geruild.Stond hier toch maar als kast vulling.(rommelkelder)Zal hier van de week eens even bij de kringloop kijken.Mocht er 1 staan laat ik het je weten.Kom je op de moestuindag, ben zo benieuwd naar al jouw lekkere recepten en ideëen. Zou je daar als je komt aan ons geen workshop kunnen geven lijkt me helemaal geweldig
Geplaatst: 22 januari 201213 j Auteur Ik heb die van mij aan Jorieke gegeven/ geruild.Stond hier toch maar als kast vulling.(rommelkelder)Zal hier van de week eens even bij de kringloop kijken.Mocht er 1 staan laat ik het je weten.Kom je op de moestuindag, ben zo benieuwd naar al jouw lekkere recepten en ideëen. Zou je daar als je komt aan ons geen workshop kunnen geven lijkt me helemaal geweldig ha ha ideeen uitwissellen ook goed ?? ik hoop zeker te komen, lijkt me erg leuk de moestuindag !en mocht je de wonderpan vinden....supper ! kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Geplaatst: 23 januari 201213 j Ik zag ze hier: http://wonderbakpan.biedmeer.nl/wonderpan32 euro.Ik ben benieuwd of je er ook mee op de houtkachel kan..scheelt weer in energie...dan zou het ook iets voor mij zijn...Is de pan altijd van aluminium? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 23 januari 201213 j Ik heb hem nu 3 keer gebruikt op de houtkachel: https://www.moestuinforum.nl/wonderpan-op-de-houtkachel-t3748.html Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 23 januari 201213 j O, dank Jorieke dat heb ik nog nooit gelezen! Iets voor mij dus, en nu op zoek naar zo`n tweedehands ding! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 24 januari 201213 j Auteur helaas de wonderpan nog niet voor een prikkie kunnen vinden,misschien bestel ik hem maar nieuw....na dat de rest van de lijst is afgewerkt...ik heb iets te veel wensen en te kort ruimte...( nog ) maar.....ik heb een lijst gemaakt van wat ik tot nu toe heb gemaakt uit de eigen tuin.ik heb een nieuwe klant die verandwoord ( als het maar niet bespoten is en geen troep door heen zit ) streek producten in pakketten op wekelijkse bestelling leverd aan huis zoals groenten/fruit/jam e.d !die wilde weten wat ik kan leveren aan huisgemaakte producten....dus ik moest verplicht aan het inventariseren....bij deze ook voor jullie ; Jam’s; AardbeiAardei met vanille smaakAardbei gezoet met steviaAardbei- vijgen Aardbei- pruimenAardbei- appelAardbei- rabarberAardbei- pompoenAardbei- bramenAppelAppel- vlierbesAppel- rabarberAardbei- rabarber met kaneel smaakBramen het pitjesBramen- rabarberBramen- rabarber- pruimenBramen- pruimenBramen- vlierbesrabarberStoofpeertjesPeerkweepeerVijgenVijgen- pruimenPruimen reine victoriaPruimen tonneboerPruimen hauswesserPruimen hauswesser- reine victoriaPruimen reine cloude PompoenPompoen- appelRodebessenKersenKersen- rodebesperzikvruchtenmix Gelei’s AardbeiAardbei- appelAardbei- bramenVlierbesBramen- vlierbesBramendruivenrode bessenPruimen reine victoriaPruimen tonneboerPruimen hauswesserPruimen met goudsbloemPompoen- appelkersenAppelAppel-kersKers- rodebes Sausjes; AardbeiAardbei – appelAardbei- pompoenPompoenPompoen- appelPeertjesrodebessenkersenrabarber- kers Limonade; AardbeiAardbei- appelBramenBramen- aardbeiBramen- vlierbesBramen- vlierbes- pruimenBramen- rabarberBramen- aardbei- rabarberVlierbesrodebessenvruchtenmix Sap; AppelAppel-perenAppel- kersAppel- aardbeiBramenBramen- vlierbesdruivenperenpruimen ( is erg zuur ) Moes; AppelAppel-pompoenAppel-perenPerenPompoen- aardbeipompoenRabarberRabarber-kersRabarber-aardbei Chutney’s; PruimenPompoenUien Kweepeer Dip; Vijgen Zoet/zuur; Courgette’s (met uitjes en paprika)KomkommerUiAugurk Stoofpeertjes; -Giezewildeman Evt heel of partjes.-saint remi = Partjes ! ( Wijn; pruimen komt niet geheel uit de eigen tuin, wordt gemaakt door de telervereniging) **en voor komend jaar komt er bij ;Thee;Gemaakt van div kruiden uit de tuin wie weet zitten er nieuwe smaak combi's tussen voor jullie waar jullie weer mee kunnen experimenteren succes kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Geplaatst: 24 januari 201213 j Wow! Vergeet de spacecake niet. 25 januari 201213 j aangepast door Gast
Geplaatst: 24 januari 201213 j Dat kan veel opbrengen als t lekker is Maar wat een rij Thessa, je hebt genoeg te bieden! Good things come in small packages
Geplaatst: 5 februari 201213 j Auteur uitbereiding op de lijst;worteltjes taart met creme en marsepijnen worteltjelosse cakejes brownie taartappel of peren cake/taartnog geen foto van ...lijkt op open taart .... is de bedoeling dat deze gemaakt worden van onbespoten fruit en groenten zodat deze ook verkocht kunnen worden bij de verandwoorde/bio pakketten klant woensdag komen ze proeven en bestellen spannend kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.