Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Peper raar blad

Jkskenl

Recommended Posts

pepers hebben wel veel zon nodig ja, maar als ze continu in de volle zon staan kunnen de bladeren verbranden.

het licht ook een beetje aan welk soort je heb, de een kan er beter tegen dan de ander.

Weet niet precies hoe het met jou jalapeno zit, maar anders moet je je vraag is hier stellen http://www.chillipeper.nl/forum/

Dat zijn de echte fanatiekelingen op pepergebied, ik weet er nog niet zo veel vanaf het is mijn 1e jaar peperkweek

Het is niet zo zeer dat de peper niet tegen volle zon zou kunnen, dat kan ie best op zichzelf. Het is alleen dat de plant bij jou binnen opgegroeid is, daar aan die condities gewend is, daar zijn bladeren op ingericht heeft en dan opeens buiten komt te staan, waar het licht anders is.

Het afharden van planten is niet alleen de overgang van een plant die van binnen naar buiten gaat wat temperatuur betreft, maar ook vooral het andere licht.

Vaak raadt men aan om een plant dan eerst een dag of wat buiten uit de volle zon te houden. Of alleen de vroege ochtendzon en/of avondzon.

Je kan de plant getemperd licht geven ( in de schaduw van een lichte berk bv, zoiets )

De bladeren moet je de tijd geven als het ware zich helemaal opnieuw te herstellen tijdens die fase. Nu herstellen de beschadigde bladeren overigens niet meer.

Maar.

Alle bladeren die de plant nu zal gaan maken, zijn wel aan die buitencondities gewend. De plant doet er wel een week over om van een blad wat eerst een 'binnen-blad' was een 'buitenblad' te maken. Dat verschilt per plant-soort ( een tomatenplant doet dat bv sneller, vaak zie je dat wel aan het type blad / plant/ kleur / beharing / maat blad )

Edited by Guest

Hallo,

Ik heb begin maart mijn jalapeno biker billy gezaaid. Sinds vorige week staat hij buiten. Het viel me op dat het blad raar kleurt. Het wordt alsmaar erger sinds hij buiten staat. Iemand enig idee wat te doen?

Steek een strandparasolletje(of n oude liefst lichtgekleurde paraplu) in de bak.....doe ik ook weleens in de kas als er n plant het zichtbaar te benauwd heeft.....helpt direct