Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

zelfvoorziening


Thessa

Aanbevolen berichten

hoi allemaal,

ik lees af en toe wat over zelf voorziening vooral Jorieke is pittig op weg dacht ik zo,

ik lees alleen niet veel dat er iets verkocht wordt....ook deels zelfvoorziening toch ?

ik probeer in mijn stalletje aan de weg ook bv de overige rabarber, slabonen enz te verkopen.

ook de jams/moezen/sappen/ overige stekjes enz doen het goed!

zo kun je mooi uit de kosten blijven ( en wie weet wel wat verdienen )

kun je mooi weer gebruiken voor aanschaf benodigd heden.

ook ruilen is zo leuk & handig

tip mocht je een stalletje willen beginnen, tegen oneerlijke mensen....

ik laat ze betalen bij de voordeur, dit duidelijk en vaak vermelden op het stalletje, mensen lezen niet zo goed

mocht ik er niet zijn gaat het door de brievenbus in de voordeur.

zo schrik je mensen met slechte bedoellingen af en kunnen ze nooit je geld kisje stelen !

ik woon aan een hele drukke straat en het gaat gelukkig redelijk goed !

mocht je daar geen gelegenheid voor hebben, er zijn ook (ruil) markten. sdci7p.jpg

ook bv druivenstammen die je niet meer gebruikt zijn erg decoratief, of wat denk je van paas takken nu ! 2lc396s.jpg6gwxab.jpg

tip; wees creatief met wat je hebt

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik probeer in mijn stalletje aan de weg ook bv de overige rabarber, slabonen enz te verkopen.ook de jams/moezen/sappen/ overige stekjes enz doen het goed!

zo kun je mooi uit de kosten blijven ( en wie weet wel wat verdienen )

.

tip mocht je een stalletje willen beginnen, tegen oneerlijke mensen....

ik laat ze betalen bij de voordeur, dit duidelijk en vaak vermelden op het stalletje,

Ik kom wel eens in Duitsland en soms zie je zomaar langs de weg een stukje bloemen in de vollegrond staan zoals bijv. gladiolen of dahlia's . Je wordt d.m.v. een bord aangemoedigd om zelf bloemen te plukken en daarna ook zelf te betalen in een bus met gleuf die dan meestal wijselijk toch wel vastgelast zit aan een stevige ton of zo . Een spreuk die je dan vaak op het bord ziet staan luidt : 'Nur bezahlte Blumen machen Freu(n)de'.

Voor mensen die wat minder met duits overweg kunnen , Freude betekent plezier en Freunde betekent vrienden. In dit geval ontstaat door het gebruik van de haakjes rond de -n- een mooie dubbele betekenis die in slechts één zin zegt : alleen betaalde bloemen geven plezier , alleen betaalde bloemen maken vrienden. Deze spreuk zal moreel gezien best wel helpen dat men niet wegrijdt zonder betalen . Jammer dat een dergelijke woordspeling niet bestaat in het nederlands.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...