Geplaatst: 18 juni 201311 j Ik ben in bezit van een grote tuin (tewerkgesteld in een klooster )Nu heb ik laatst op ten tv gezien dat er bij iemand met ook een redelijk tuin een kast werd gezet door een imker.Na al verschillende pogingen op het net te zoeken, vind ik hierover nergens wat uitleg over.Iemand hier die mijn verder kan helpen ? Het zou voor omgeving Kortrijk moeten zijn. Ist vandage ni tis vo morge
Geplaatst: 18 juni 201311 j Ik weet niet of je deze wel of niet al eens hebt gezien maar mogelijk kan je er iets mee. http://www.kortrijk.be/files/kortrijk/Claude_Storms/20100621_imkers.pdf Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Geplaatst: 19 juni 201311 j Auteur Dank u, Straks eens bellen, heb al eens gemaild naar een afdelingshoofd van imkers te Kortrijk die ik gevonden heb, maar krijg daar geen respons op men mail. Ist vandage ni tis vo morge
Geplaatst: 30 maart 201411 j Kan iemand mij misschien vertellen hoever bijen van hun kast vandaan gaan? Ik woon vlak bij een bijenkast (200m) en bij ons in de tuin zitten heel veel bijen, dus ik neem aan van die kast. Alleen nu vroeg ik mij af of deze bijen ook naar de tuinen van mijn opa en oma's zouden vliegen. Allebei op zo een 800 meter afstand. T lijkt me haast wel toch?. Wel leuk idee dat diezelfde bijen in alle drie de tuinen waarschijnlijk aan t werk gaan. Vriendelijke groeten, Holland
Geplaatst: 30 maart 201411 j Bijen kunnen zes kilometer vliegen heb ik gelezen in een artikel over imkeren in de stad, dus 3 km weg van hun kas (heen en terugreis).
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.