Sandrina Posted June 19, 2013 Posted June 19, 2013 Goedendag, ik kwam jullie forum tegen toen ik een vlierbloesemwijn recept zocht. Ik ben nogal veel aan het inmaken. Mijn man heeft de moestuin. Pas sinds kort hebben we een moestuin. Morgen eten we voor het eerst spinazie uit eigen tuin.ik ga vrijdag op Zweedse wijze komkommerschijfjes inmaken in sterke azijn. Daar oogst ik veel succes mee. Voor het eerst kan ik dat doen met dille uit eigen tuin. Een deel van de dille laat ik staan voor de zaadproductie en dat ik ze kan gebruiken als ik zaad nodig heb om in te maken. Quote
Agnetha Posted June 19, 2013 Posted June 19, 2013 Welkom! Erg leuk wat je allemaal doet! Succes. Quote Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!
Stan Posted June 19, 2013 Posted June 19, 2013 Welkom en een mooie oogst. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Lynn Posted June 20, 2013 Posted June 20, 2013 Welkom. Wat is inmaken leuk he! Quote http://moestuinmiep.blogspot.com
marijke Posted June 20, 2013 Posted June 20, 2013 Welkom op het forum en een goede oogst gewenst!Misschien wat van die lekkere recepten op het forum plaatsen bij 'koken en recepten' ? Quote
roosmarij Posted June 20, 2013 Posted June 20, 2013 Hoi!! Leuk, een jamfan erbij! Leuk dat de hooby van je man en die van jou zo op elkaar aansluiten! Veel plezier hier en recepten zijn altijd welkom!! Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.
Miss.J Posted June 20, 2013 Posted June 20, 2013 welkom, ik ben wel erg benieuwd naar het zweedse komkomer recept..... Quote
Sandrina Posted June 21, 2013 Author Posted June 21, 2013 Dank voor alle welkomstberichten. Ik krijg alleen geen emails in mijn mailbox dat jullie hebben gereageerd. Waar kan ik dat aanvinken of kan dat niet op dit forum? Zou best handig zijn.Die recepeote wil ik best kwijt aan jullie, maar daar heb je heel sterke azijn voor nodig 24% ! 4 tot 6 maal sterker dan je ze in nederland vindt. Ik koop die altijd in Duitsland of Zweden. Marmeladerecepten kunnen jullie altijd namaken. Quote
Sandrina Posted June 21, 2013 Author Posted June 21, 2013 Ik ben er achter hoe ik op de hoogte wordt gehouden als er berichten na mij worden geschreven. Voor wie aan die sterke azijn kan komen dit recept. 1kg komkommer1 eetlepel mosterdzaaddillekroon (het deel van de dille met bloemen/ zaad erin)Lag (= het vocht waar de komkomerschijven inliggen)2dl azijn van 12% (= 1 dl 24% azijn + 1dl water)3 dl water1/2 dl zout3 dl suiker Mix de 'Lag' tot de suiker is gesmolten. Jaag de komkommers door een snijmolen tot het mooie plakjes zijn.Leg ze in schone potten, met de dille en mosterdzaad. Giet het 'lag' erover tot de plakjes onderstaan.Sluit het deksel en zet ze koel en donker. Na een week al op smaak. het recept zeg dat ze 2 maanden goed blijven; ik open na een jaar rustig een pot zonder problemen.Heerlijk op smeerleverworst of leverpastei.Ook in salades helemaal niet verkeerd! Eet smakelijk! Quote
Jorieke123 Posted June 25, 2013 Posted June 25, 2013 Welkom Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Recommended Posts