Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hallo allemaal :)


Marielle

Aanbevolen berichten

Net aangemeld, dus maar even voorstellen. Ik ben Marielle, 25, woonachtig in de kiel (drenthe) samen met vriendlief en de beestenbende. Al sinds ik nog klein was, was ik al geinteresserd in het zelf verbouwen van groentes. Ging altijd met m'n opa mee naar zijn moestuin op volkstuinencomplex "ons domein" in Hoogeveen.

 

Sinds een jaar of 4 hebben we in onze achtertuin een moestuin en een klein kasje. Niet heel groot, maar genoeg voor ons 2 en om het eea weg te kunnen geven aan familie en vrienden. Momenteel staat er rabarber, ui, wortel, bietjes, sla, prei, andijvie, stamslaboontjes, lavas, rozemarijn, tomaat, paprika, peper, courgette, aubergine, kruisbes, framboos, rode bes, een perenboom en een pruimenboom. Onze plannen zijn dit jaar wat groter geworden dan de tuin, dus ik heb me aangemeld om een volkstuin te huren. Momenteel sta ik nog op een wachtlijst, maar dat heeft voor ons ook nog geen haast.

 

Foto's heb ik nog niet, alles is hier een beetje verwaaid en overstroomd door het weer van de afgelopen dagen. Zodra het weer opknapt zal ik eens wat foto's plaatsen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Marielle, vriendlief en beestenbende, welkom!!

 

Hopelijk kun je snel aan een mooie volkstuin komen en lekker beginnen om al je plannen werkelijkheid te maken! Succes ermee, en veel plezier op het forum,

 

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het welkom allemaal

 

Er is idd een wachtlijst voor de volkstuin, maar hoe lang die is weet ik niet. Ik wacht het rustig af en hopelijk hoor ik voor volgend seizoen of er een plekje vrij is gekomen.

 

Even wat foto's van de groentes.

 

Uien en wortels door elkaar gezaaid, "wonder der vier seizoenen" sla (die erg lekker is overigens!) en een verstekeling. Spitskool? Zat tussen de andijvie plantjes die ik van mijn moeder kreeg, dus verrassing wat het wordt.

2uzdzpz.jpg

 

Rode bietjes

wwls1c.jpg

 

Courgette, voor het eerst geprobeerd (en als courgette-leek het hele zakjes gezaaid...haha) dus heel wat plantjes weg gegeven. 2 gehouden en die doen het heel erg goed

2mmfb6.jpg

 

Vorig jaar ziekte in zowel de peer als de pruim gehad (peer had perenpokkenziekte en bij de pruim krulde alle blaadjes en vielen ze eraf), dit jaar uit voorzorg vroeg bestreden en nu zitten ze beide vol met vruchten!

alm04m.jpg

 

314vuhz.jpg

 

En zowel de witte als de rode kruisbes zitten vol met vruchten en zijn zo zwaar geworden dan ze helemaal zijn gaan hangen...Heb geprobeerd om ze weer "rechtop" te krijgen, maar dan vallen de vuchten eraf. Dus dan maar even zo laten.

15p0brd.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...