Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Pompoen stam wordt kurkachtig

GTman

Recommended Posts

De pompoenplant die ik in de tuin heb staan heeft het met het warme weer goed gedaan, hij is een stuk gegroeid. Op dit moment is het echter telkens nat weer en er staat veel wind. Als ik het goed heb dan gaat de stam van een pompoenplant verrotten en wordt kurkachtig als er te veel water overheen gaat. Voor dit probleem heb ik een stukje plastic om de stam heen gebonden.

Nu zijn mijn vragen: wordt de stam ook snel kurkachtug met dit natte weer? en zal een stukje plastic om de stam enig verschil maken of gaat hij dan juist verrotten?

Het stukje plastic zit nu nog vast met een tie wrap, maar dat was meer om wegwaaien te voorkomen met die harde wind. Die tie wrap ga ik morgen er af knippen.

Ik doe eerlijk gezegd niets om de steel van mijn pompoenen en gooi er zelfs aarde op als ze verder ranken. Maken ze extra wortels aan die de pompoenen alleen maar ten goede komen. Heb wel een zanderige grond die snel droogt als het even niet regent.

Ik zou het plastic weghalen, houdt het alleen maar vochtig. De wind moet er bij kunnen om evt. de stam te drogen. Mijn advies zou zijn om de plant gewoon te laten doen. De grond moet wel heel (lang) nat zijn wil die zomaar gaan rotten.