Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vandaag en gisteren: Tomaten, tomaten(ja, 2x), een komkommer, een bakje mirabellen, en eieren.

Ik kreeg daar voor terug: boerenkoolplantjes, een maaltijd (vers gebakken friet, en een salade van een deel van de tomaten en komkommer die ik mee bracht :lol:) en een boel gezelligheid (=onbetaalbaar :D ) 

Ik kreeg ook een courgette maar die liet ik per ongeluk liggen :roll:

Geplaatst:
22 uren geleden, Mellie zei:

Ik ook niet RobO, want zo veel verder zitten we niet en hier groeit zo goed als niets emoji24.pngemoji24.pngemoji24.png
Laat staan dat ik iets uitdeel!

niks bijzonders gedaan, beetje compost, beetje lavameel, op het veldje waar vorig jaar de rogge stond, dus losse grond

voorgezaaid tot een blad of 6, doorzichtige ring er om heen, en in het begin wat eco slakkenkorrels

Geplaatst:

Sla, andijvie, rucola, tomaten, verschillende worsten, eieren, en een puntpaprika aan mijn ouders. 

Eieren, grillworst, paprikapoeder, een 'Nine Star' broccoliplant, mirabeljam en zaadjes van wilde peen aan Jootje.

Bacon, worsten, eieren, en andijvie aan mijn zusje. 

Mijn zusje en mijn ouders hebben er hard voor gewerkt, en met Jootje was het (ook) meer een ruil dan een gift. 

• Like 1
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Geplaatst:

Er is hier veel weggegeven en ontvangen dit weekend!

O.a. kippen-, en eendenvlees voor timmerwerk, ik heb een berg paprika's weggegeven, en ook komkommers en krulandijvie en eieren en plantjes (bloemkool voor in de kas, nine star broccoli, en erwtenstruik) en broden.

Wij kregen appelsap en sterker fruitsap ( ;) ) en chocolade en koekjes en rijst en jam en kaneelsnoepjes. EN hulp bij het slachten van de laatste paar eenden die nog voor eigen vriezer bestemd waren. Ik dacht dat we dat niet meer zouden redden maar met die hulp hebben we het maar mooi afgerond en alles ligt nu netjes verpakt ijskoud te worden. :clap:

Verder was het heeeeel gezellig en vloog het weekend (te snel) om. ❤️

• Like 4
Geplaatst:
9 uren geleden, jootje zei:

verdraaid leuk

Echt wel! Daar kan ik voorlopig weer een tijdje op teren, geestelijk want erg genoten van het samenzijn en onze magen zullen er ook wel bij varen want onze vriezer is weer flink gevuld!

10 uren geleden, Jorieke123 zei:

rijst

Gelukkig ook wat «  gezonds »…😊

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Ik had 2 weken geleden vlierbloesem weggegeven aan de naaijuf en een mede cursist die ziek is. De naaijuf vond het zo lekker dat ze het op rantsoen dronk. 1 glas per dag mocht ze kennelijk van haarzelf. Vond dat zo schattig. Gisteren nog maar een fles siroop gegeven. Ze was erg blij.

Ik heb ook nog paar jammen en pepers weggegeven en… jawel! Het is zo ver. Ik kan eindelijk eieren weggeven pokpookkk.
6 eieren per dag tikt snel aan. Doosje van 12 eieren weggegeven. Vind dat zo bijzonder dat dat nu kan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...